Prissætningen sker vel for at lave profitmaksimering. Jeg går ud fra, at SAS bevidst har sat prisen højt, for at undgå, at rejsende uden status bevidst køber de billige billetter og køber en opgradering. Med andre ord, så skal du måske nærmere kikke på prisforskellen på GO og PLUS. Og generelt: Guld- og Diamant medlemmer får jo ikke meget ud af deres statusfordele, når de køber billetter på Plus i stedet for Go. Ud over flere point.
Det giver jo slet ikke mening: Hvis de vil undgå at folk uden status køber opgradering, og opgradering for folk med status ikke lønner sig, hvem er auktionen så rettet mod? Men bevares, hvis folk er villige til at betale, så vil det jo også være utaknemmeligt af SAS, hvis ikke de tager imod pengene
Undskyld, hvis jeg har udtrykt mig kluntet. Jeg mener: Prisen er sat så højt, at passagerer uden statues reelt kommer til at betale for opgraderingen. Men resultatet er, at opgraderingen er for dyr for folk med status. Nemlig
Helt enig, med status fordelene får du intet andet end en smule point. Ikke rigtig pengene værd at betale for upgrade, med mindre man mangler point eller kan ligge ned på vejen
Hvilket er langt bedre en vores nye venner hos KLAF. Der er ingen budrunder, men fast pris ved OLCI. Men ikke en gang nogle ekstra point! Virkelig dyr måltid for dem, der ikke vil spise i loungen
Turen til ATL er på lørdag - 2 dage før lyder minimumbud på opgradering til Biz fra Plus på DKK 7.720 eller 47.000 point. Og der er stadig (min) 9 pladser til salg på Biz på flyet 1) Har meget svært ved at se nogle skulle være villig til at lægge små 8t for en opgradering til Biz fra Plus - og med en pæn åben kabine giver det NUL mening i min bog. Med mindre der altså er tilpas mange der har lagt bud ind allerede... 2) DKK / Point ratioen er jo helt skæv. På returen er min bud DKK 3.620 eller 35.000 point
Mantraet synes at være: hellere flyve med tomme sæder end at sælge dem til rimelige priser. På min Milano-tur (hvor jeg ikke bød på en upgrade), var der omkring 30 tomme Plus-sæder, så der var nok ingen, der hoppede på de budpriser. Forstår simpelthen ikke deres prissætningspolitik.
2 Personer Strækning: ATL -> CPH Dato: 8/3-2025. Kabineklasse fra og til: Plus -> Biz Bud i penge/point/Valuta: 35005 point pr. person Min budmulighed: 35000 EBB Status: EBD - dvs svarende til et bud på 45507 Gik opgradering igennem: Nej. Afvist 6 timer før afgang med besked om at jeg var blevet overbudt. Noter: Jeg krydsede af at jeg gerne ville have besked hvis jeg blev overbudt. Ingen besked modtaget - og auktionen kunne ikke følges.
En veninde (diamond status) har for to dage siden fået en courtesy upgrade fra Plus til Biz på denne strækning. Hvis ikke andet er det dejligt at vide at det stadigvæk findes.
Mon det bliver nemmere i den nærmeste fremtid at få CU til og fra USA med den af medierne udråbte boycot af rejser til USA?
De sidste mange usa rejsereklamer jeg har set på facebook, har været oversået med negative kommentarer. Så ikke kun mediedrevet.
CPH-ATL 1/3 var min 90% belagt ATL-CPH 8/3 var 100% belagt - men rigtig mange med amerikansk pas. Skal turen igen i morgen - så må vi. Plus ser lidt halvtom ud OT: @Kenneth K : Dette må interesse dig: Var i den lokale vinhandel i går for at tanke op på Riesling. Her var meldingen at de havde mange kunder der pro-aktivt sagde, at de ikke ville have amerikansk vin.
OT: @Kenneth K : Dette må interesse dig: Var i den lokale vinhandel i går for at tanke op på Riesling. Her var meldingen at de havde mange kunder der pro-aktivt sagde, at de ikke ville have amerikansk vin.[/QUOTE] Jeps, hører det også rundt omkring, men tror mere det er nede i et prisleje hvor jeg ikke er, meget af min import går til restauranter. Men, ingen tvivl om at nogle aktivt fravælger amerikansk vin i øjeblikket, det samme skete jo også da Frankrig prøvesprang atombomber. Det skal nok rette sig igen, tager bare lidt tid. Hvad der påvirker mere er det generelle dyk i vinforbruget og skiftet for nogle aldersgrupper over til lavalkohol vin og drinks, det er mere bekymrende for det risikere sig at blive en varig trend.
Jeps, hører det også rundt omkring, men tror mere det er nede i et prisleje hvor jeg ikke er, meget af min import går til restauranter. Men, ingen tvivl om at nogle aktivt fravælger amerikansk vin i øjeblikket, det samme skete jo også da Frankrig prøvesprang atombomber. Det skal nok rette sig igen, tager bare lidt tid. Hvad der påvirker mere er det generelle dyk i vinforbruget og skiftet for nogle aldersgrupper over til lavalkohol vin og drinks, det er mere bekymrende for det risikere sig at blive en varig trend.[/QUOTE] Du må finde et marked i de asiatiske lande. Befolknings tilvæksten i USA er ganske betydelig af asiater. Jeg er overbevidst om, at samhandelen med USA vil vokse markant med asiatiske lande, mens Europa måske sættes på hold.
En veninde havde købt en Plus billet CPH-ATL i en F&F kampagne. På vejen hjem var minimumbud for opgradering til business 47.000 point eller 7.220 kr. Ved check-in igår kunne hun så købe opgraderingen for 35.000 point i stedet for.
En forklaring på den billigere pris kunne være, at man ikke får ekstra points, når man opgraderer ved check-in; det gør man kun, når man 'vinder' et bud. Meeen, man får nok næppe 12.000 points ekstra.
Du optjener IKKE ekstra point når du opgraderer med point - kun med kontanter Du kan betale for opgradering med EuroBonus-point eller med kreditkort. Hvis du vinder et bud betalt med kreditkort, optjener du yderligere Bonuspoint ud over de point, du optjener baseret på din oprindelige bookingklasse. Antallet af optjente point er baseret på destination og opgraderet rejseklasse. Hvis du brugte EuroBonus-point til at betale for dit bud, optjener du ingen point på din opgradering. Uanset betalingsmetoden optjener du stadig point på din oprindelige billet/bookingklasse.
På vej til Seattle med SAS, dog er strækningen SFO - Seattle med United. Da jeg lander i Oslo i morges for at starte turen deroppe fra kommer der et pling fra telefonen og en besked om at jeg er blevet upgradet fra plus til biz. Stadig 2 ledige pladser i biz her 1 time før afgang. Noget nysgerrig over hvordan load er på den.
Kunne du indsætte dit LH Senator kort på UA strækningen, således at du kunne få fordel af Star Alliance ?