1 Person Strækning: CPH-YYZ (Toronto) Dato: 08.08.2023 Kabineklasse fra og til: Go til Business Bud: 33.000 point (har i lang tid været under minimumsbud på 37.000 point) EB status: Basis Gik opgradering igennem: Ja, 6 timer før afgang. Note: En billet til min datter, men vi deler point sammen, så jeg ved ikke, om systemet på én eller anden måde ser min diamantstatus og honorer dette ret lave bud - for flyet var fuldt booket, og jeg tænker, der må have været andre passagerer med højere status end min datter på afgangen Men glad er hun.
2 Personer Strækning: CPH-OSL Dato: 21.09.2023 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Minimumsbud: 4000 pts Bud: 4100 pts EB status: sølv Gik opgradering igennem: Ja, 24 timer før afgang.
1 Person Strækning: CPH-ARN Dato: 03.10.2023 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Minimumsbud: 4000 pts Bud: 4000 pts EB status: sølv Gik opgradering igennem: Ja, 24 timer før afgang.
1 Person Strækning: CPH-PVG Dato: 25.12.2023 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Minimumsbud: 22000 points Bud: 29000 pts EB status: nej Gik opgradering igennem: Ja, 24 timer før afgang. Det er 1. juledag og ifølge ExpertFlyer var C (ikke overraskende) næsten tom, men det ligner vi er en del der er blevet opgraderet. Jeg var meget opsat på en opgradering i dag, og bød derfor lidt højt. Glædelig jul!
1 Person Strækning: CPH-ORD Dato: 20.12.2023 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Minimumsbud: 21000 points Bud: 21500 pts EB status: nej Gik opgradering igennem: Ja, 6 timer før afgang. Dette er en opgradering på min datters billet til Chicago - budt fra vores fælles pointpulje. Det er anden gang hun lykkes med en opgradering på et forholdsvis lille bud, så har en ide om, at min diamant-status på en eller anden måde har en betydning.
Det burde den næste have, da de 30% boost den giver betyder ret meget. Så det er nok din status der tæller når der bydes - uanset hvem der rejser.
1 Person Strækning: SFO-CPH Dato: 19.01.2024 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Minimumsbud: 27000 points Bud: 60000 pts EB status: Diamond Gik opgradering igennem: Nej. Fik så lidt senere en mail om at jeg var blevet opgraderet gratis ♂️
2 Personer Strækning: CPH-ORD Dato: 28.03.2024 (Skærtorsdag) Kabineklasse fra og til: Plus til Business Minimumsbud: 1.940 kr Bud: 2.001 kr EB status: Gold Gik opgradering igennem: JA - 24 timer før.
2 Personer Strækning: ORD-CPH Dato: 31.03.2024 (Påskedag) Kabineklasse fra og til: Plus til Business Minimumsbud: 1.740 kr Bud: 1.851 kr EB status: Gold Gik opgradering igennem: JA - 24 timer før.
Er absolut også tilfreds - det giver to retur på Biz til godt 20k. Og super service på begge flyvninger. Det er absolut godkendt. Dog overrasker det mig at de ekstra point for opgraderingen (1.500) kun tilfalder byder - og ikke medpassager - burde alle rejsende ikke få? Kan intet finde på www.sas.dk om det. Tilgengæld får man status bonus de point.
2 Personer Strækning: CPH-BKK Dato: 22.03.2024 (Fredag før påske) Kabineklasse fra og til: Go til Business Minimumsbud: 35.000 (steg til 40.000 før check-in) Bud: 36.500 EB status: Gold Gik opgradering igennem: Nej. Biz var fully booked ved check-in, dog en enkelt plads ved boarding grundet no-show.
Lidt overraskende med en fyldt biz cabine på den strækning på det tidspunkt - måske det skyldes alle de pakkerejser der solgt med business på SAS???
Familien og jeg skal til Atlanta med SAS til oktober. Har bestilt billetter på SAS Go, men sidder og lurer på at opgradere. Til at starte med var minimumsbudet for upgrade til business 44.000 point pr person, så faldt det til ca. 30.000 point og nu her 2 en halv måned før afgang er det steget til 61.000 point. Er det normalt, at det svinger så meget? Business kabinen er wide open med 18 sæder ledige pt. Minimumsbuddet for at oppgradere for penge er lige pt. 11.500kr. Det er mere end det koster at købe en business-billet?? Er det bare at væbne sig med tålmodighed og vente på min. buddet falder igen? Glæder mig til at høre jeres erfaringer
Det er normalt at opgraderingsprisen langt ude er relativ høj. Og så justeres den tættere på afgang. Har også noteret mig at SAS min bud i kr (ved ikke med point) har taget et hop opad henover sommeren. Har selv en BOS tur på Plus i oktober. Her røg min budet fra 4200 til 6700 henover sommeren. Og Biz kabinen er helt åben begge veje (min viv sidder der ).
Lige for at tilføje et datapunkt, så har jeg en tur til LA i efteråret, som steg til ca. 60k point i min. bud for upgrade (fra Plus til Biz) på hjemrejsen for et par uger siden. Nu er den faldet til 29k igen.
Korrekt - har lige checket. Opgradering fra Plus til Biz minimum bud er faldet til DKK 4.820 - eller 29.000 point. Stadig alt for dyrt i min bog for en stand-by opgradering på en 7-8 timers flyvning.
Kan nogen bekræfte hvordan det er (i al fald indtil udgangen af august): Hvis man betaler en plusgrade opgradering med rede penge, optjener man så basispoint for den oprindelige eller den opgraderede bookingklasse?
Du optjener ud fra den oprindelige booking klasse + en bonus ud fra tabellen du finder på denne side: https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/scandinavian-airlines/ Fra 250-3.000 point.