Fedt, du er da ualmindeligt godt orienteret. Har du adgang til SAS’ systemer eller sådan noget? Så skal vi da passe godt på dig herinde
Ja og den gode @niceguy1001 siger den er sat op til en A330E, så han har gode intels der overstiger hvad os glade FR24 amatører kan hive frem
Lidt om det antal dage andre bruger til at driftsætte et nyt fly: Lufthansa is consistently moving forward with the sustainable modernization of its fleet. Yesterday, the 15th Lufthansa Airbus A350-900 landed in Munich for the first time. The brand new airplane will be joining the long-haul fleet at the Munich Lufthansa hub moving forward. The A350-900 is considered one of the world’s most modern and eco-friendly long-haul aircraft: it uses 25% less fuel and emits correspondingly lower amounts of CO2 as a result. The Airbus with the registration D-AIXO is named after the German city of Ulm. It landed on the southern runway of Munich Airport yesterday at 4 p.m.. Once the cabin has been completed by Lufthansa Technik, the newest member of the Munich fleet will begin transporting passengers on 23 July. Så Lufthansa klarer at få et nyt fly klar på 5 dage hen over en weekend. Så det undre mig forsat hvorfor SAS bruger minimum en hel uge ekstra...
Da jeg i forrige uge var på pilgrimsrejsen til Airbus, Finkenwerder, stod der en Emirates A380 some skulle leveres samme aften. Alt EK crew var klar. Flyet skulle være helt udstyret med det hele, klar til drift. Ham guiden påstod at allerede den følgende morgen (næste dag) skulle flyet sættes i rute til Asien. Måske det bare var en god historie, men det er da hurtigt. hvis sandt.
Jeg synes at kunne huske, at da SAS fik de første A330E for et par år siden fløj de ofte interkonentalt dagen efter levering. Gjorde de ikke??
Tja - så længe det gamle fly virker er der jo ingen grund til at haste noget igennem med overarbejde m.v.. Her i ferieperioden er der formentlig minimumsbemanding på teknik.
To whom it may concern: Med mindre der sker noget teknisk, så kan det oplyses, at SK927 opereres af SE-REH i dag, den 19.juli
Kæresten har viderefortalt samme historie om EK - at de kommer og henter flyet, og hvis de måtte, havde de gerne en hel flyver med turister med tilbage. De store Airbus-aftagere har dog store selvstændige afdelinger/kontorer på Airbus-områder, hvor de deltager i modtagelse og klargøring af flyene. Det gør nok, at det går noget hurtigere. Gætter ikke på at SAS har et mandskab boende fast..