eSim

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 20/12/22.

1. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,308
    "Synes godt om" modtaget:
    7,077
    Point:
    113
    Er der nogen der har erfaringer med at købe eSim på rejser?

Jeg har bl.a. set på https://esim.holafly.com/esim-usa/ til en USA-tur. 99 USD for ubegrænset data i 30 dage er dyrere end T-Mobile - til gengæld kan jeg samtidig få opkald på mit normale nummer.

3LikeHome har jeg, men jeg er lidt for meget i udlandet.

Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Ja til esim, men måske er mine erfaringer ikke så relevant for dit formål. Jeg har købt et par gange gennem airalo (https://ref.airalo.com/8mHv - $3 til hver hvis nogen skulle være være interesseret), men kun til kortere ture. 1GB i Guatemala og 3GB i Peru. Min opfattelse var at Airalo ikke nødevendigvis brugte de udbydere med bedst dækning overalt, men det virkede generelt. Konceptet var dog super fedt. $4.5 for 1GB i 7 dage eller $9 for 3GB i 30 dage. Lige et par indstillinger, og så kørte det ret smurt.

Henrik Olsen, Beaglen, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Jeg har i en del år haft et fysisk SIM fra keepgo (http://keepgo.refr.cc/FL2PZHS - 3 GB hvis nogen skulle være interesseret). Sidst jeg skulle til et "mærkeligt" land (som i ingen roaming), var det Egypten, og der havde de netop ingen eSIMs, så fint med et fysisk SIM, som dækker flere lande. Koster et par $ at få tanket det minimum op hvert år at få holdt liv i det og en gammel mobil har man vel altid i en eller anden skuffe :)

Kan dog tilføje, at jeg har fået et hollandsk nummer fast på min iPhone som eSIM. Det gør det lidt nemmere at få engangskoder fra mit hollandske kreditkort ;-)

4. frankbrix

frankbrix Priority member

Beskeder:
    578
    1,491
    Point:
    93
    Jeg benytter tre esim apps på min tlf.

gigsky
    Flexiroam
    My Truphone

så tjekker jeg hvem der er billigst inden jeg tager afsted.

Senest redigeret: 21/12/22
    Henrik Olsen, Beaglen, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. JackB

JackB Points chaser

Beskeder:
    135
    336
    Point:
    63
    Jeg har brugt Airalo nogle gange, sidst i Las Vegas, fungerede fint.

Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Jeg sammenligner eSIM priser på https://esimdb.com/ hvor man kan se de bedste tilbud og filtrere for antal dage og GB mv. for hvert land.

De sidste mange gang har jeg købt hos https://globalesim.app/ som altid er nogen af de billigste. Det tager 2 minutter at tjekke ud med Apple Pay og de har en live chat med hurtige svartider, hvis der er bøvl med data.

Seneste eksempel er i Albanian hvor 15GB kostede EUR 28 i lufthavnen men EUR 7 hos Globalesim.

Blot en anbefaling herfra.

Erwin Lansing, Clementos, MaHA og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    309
    946
    Point:
    93
    Pudsigt at denne tråd netop blev "genoplivet", jeg er også på jagt efter et eSIM til USA og nogle caribiske destinationer ifm. et forestående krydstogt.
    Jeg sammenlignede forskellige af de større og mest kendte udbydere (Airalo, Saily, Yesim m.fl.), men endte med at vælge Roamless. De har en global pay-as-you-go model (Roamless FLEX), som gælder i stort set hele verden, og specifikt i de lande jeg skal besøge (USA, Bahamas, Dominikanske Republik, Turks & Caicos) med fornuftige GB-priser (der afregnes pr. påbegyndt MB), fra 2,45 US$/GB i USA til 6,45 US$/GB i Caribien. Påfyldte credits udløber "aldrig" (der er dog vist noget i T&C om det...), så man er ikke låst til at bruge hele pakken/beløbet indenfor f.eks. 3, 7 eller 30 dage.
    Derudover har Roamless en ret unik feature, nemlig in-app opkald. Det vil sige at man kan ringe fra appen, så vidt jeg ved både til nationale og internationale telefonnumre. Man kan dog ikke modtage opkald endnu, men den funktion forventes indenfor en overskuelig fremtid.

Det kan sikkert fås billigere, navnlig i USA, men samlet set virker det som den bedste løsning for mig.

Hvis man kunne tænke sig at prøve Roamless, har jeg en referral code, som giver både dig og mig 5$ ved din første indbetaling.
    Indtast koden MIKKELTNE i appen under Promo/Referral Codes, så får du og jeg begge 5$ ekstra ved din første indbetaling indenfor 30 dage.

8. determandag

determandag Medlem

Beskeder:
    5
    31
    Point:
    13
    det er svært at tage "anbefalingerne" seriøst når de fleste er efterfulgt at et affiliate link hvor vedkommende får credits o_O:):)

jeg har dog haft gode erfaringer med Airalo samt revoluts e-sim

frank123 og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Prøv at tjekke https://esimdb.com/

Der er flere udbydere, som kun tager en fjerdedel af den pris du nævner.

Har også brugt Revolut eSIM før, men det er håbløst dyrt for meget få GB.

Henry "Synes godt om" dette.
  10. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Man kunne også prøve at tjekke sin egen mobil udbyder inden man tager afsted. Nogle af dem har udenlands pakke til ganske fornuftige priser, og så slipper man for at skulle installer app's som kræver nærmest fri adgang til alt på din tlf.

ps. eSIM er iøvrigt ikke andet end et virtuelt SIM kort. Jeg benytter eSIM til mit TDC abonnement, således at jeg kan sætte et fysisk SIM kort i telefonen, når jeg er i lande hvor TDC udenlands pakken ikke dækker.
    Mange eSIM udbyder kræver at man bruger deres app til at aktiver eSIM. Disse app's kræver ofte unødvendigt meget adgang til din tlf. TDC bruger ikke app's for at aktiver eSIM.

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  11. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    309
    946
    Point:
    93
    Jeg synes jeg var ret tydelig omkring at jeg endnu ikke har benyttet Roamless, og at jeg derfor ikke kan hverken anbefale elle fraråde selskabet på nuværende tidspunkt.
    Jeg fandt selv selskabet via en Google-søgning omkring eSIM og de lande jeg skal besøge, og derigennem et andet henvisningslink på en blog med en anmeldelse af selskabet. Så vedkommende der vedligeholder den blog får også credits for min tilmelding. Jeg har dog læst mere end én anmeldelse, og også set et par videoer igennem, så jeg har ikke bare blindt tilmeldt mig et eller andet lusket selskab, jeg synes egentlig jeg har gjort en del forarbejde, både for mig selv og for dem, der måtte vælge at bruge min henvisningskode.
    Og apropos at du selv nævner Airalo, så synes jeg netop ikke at de passer særligt godt til mine behov, derfor valgte jeg ikke dem (de har f.eks. ikke Dom. Republik med i deres Caribbean-pakke) - og man kan i øvrigt også finde masser af referral codes til dem på nettet.
    Sådan er vi jo alle forskellige - deraf denne tråd. :)

Det gjorde jeg selvfølgelig inden jeg skrev mit indlæg, og der er ganske rigtigt en del udbydere der er noget billigere i USA, navnligt hvis man køber et eSIM kun til brug i USA.
    Dog er jeg umiddelbart ret interesseret i "pay-as-you-go" fremfor en låst pakke med en vis mængde data som skal bruges indenfor x antal dage i et bestemt afgrænset område/land. Vi er afsted i 10 dage i alt, og det eneste resultat jeg umiddelbart får frem på esimdb der matcher alle fire lande samt varigheden og datamængden, er Maya Mobile med 5GB over 15 dage til $19.99 (4$/GB). Jeg får 35$ værdi på 20$ indbetaling hos Roamless pga. den henvisningskode jeg har benyttet - så jeg ender med at give det samme, og er ikke låst til kun 5GB, hvis jeg skulle ende med at bruge mere. Roamless tager kun 2,45$/GB i USA, og da det meste af mit forbrug vil være der, forventer jeg ikke at bruge i nærheden af 35$ data i alt.
    Og så kan jeg umiddelbart godt lide at have ét eSIM til det hele, i stedet for at skulle skifte imellem flere, f.eks. ét til USA og ét til Global/Caribien. Jeg bruger ikke eSIM herhjemme, da min udbyder ikke understøtter dette, så det er nyt for mig.
    Men jeg kan godt se at jeg måske skal kigge lidt mere efter et USA-only eSIM, og så et andet selskab til de øvrige lande.

Min udbyder tilbyder ikke eSIM, ej heller fordelagtige udlandspakker. Jeg har ved tidligere rejser til USA benyttet 3LikeHome på fysisk simkort, da min daværende telefon ikke understøttede eSIM, men det gør min nuværende.
    Roamless' app har kun fået adgang til at lave notifikationer, samt grov placering som skal benyttes for at give den bedste routing af data.

12. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Selv grov placering er mere end jeg vil tillade en app at få adgang til. Det er ikke dit problem hvordan de router data.

Jeg har TDC worldroaming. Abonnementet blev tegnet for snart 3 år siden, og såvidt jeg husker koster world roaming mig 50 kr. ekstra om måneden. For det får jeg gratis opkald og 35GB data pr. mdr. i de 30-50 lande som worldroaming dækker, herunder bl.a. EU, Japan, USA, Thailand m.fl. Man skal ikke rejse mange gange før det godt kan svare sig. Specielt fordi man slipper for alt bøvlet med ekstra SIM kort m.m. Det er begrænset hvor meget tid jeg vil invester i at spare et par hundrede kr.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Jeg brugte Kolet på seneste efterårsferie. Det virker jo ligesom de fleste andre nævnt i denne tråd til ca. samme priser, så jeg valgte dem for at prøve noget andet og de har et samarbejde med Flying Blue. Intet at skrive hjem om, det virkede bare.

Jeg havde derfor ikke tidligere nævnt dem i denne tråd (jojo, jeg har helt sikkert en henvisningskode, hvis nogen insisterer), men grunden til at alligevel vil nævne dem er fordi de har en feature, jeg ikke har set før (selvom jeg nok ikke har prøvet mange, da 3 og nu også TDC dækker langt de fleste lande, jeg besøger).

Her ca. en måned efter hjemkomst får jeg en fin servicemail, at jeg nemt kan konvertere de resterende data over 1Gb til credits. De credits kan senere bruges til et nyt eSIM i et andet land. Jeg har ikke tjekket det-med-småt og hvornår credits udløber, men vældig fin feature eftersom jeg stort overvurderede vores forventede forbrug på ferien :)
    Så en kandidat mere på listen.

14. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Jeg må indrømme at det er begrænset hvor mange krumspring jeg vil gøre for at spare de par hundre kroner et lokalt SIM kort koster i de lande hvor TDC ikke dækker.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Enig, derfor mit manglende engagement i tråden tidligere. Tænkte alligevel at konvertering af underforbrug kan være en god feature for nogle.

Del denne side