ESTA ved mellemlanding i USA?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af CarstenBiener, 7/1/16.

  1. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
  2. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Håber det ok at jeg lige kommer med et tillægs spørgsmål.

    Jeg fik esta godkendelse på 2 år sidste år (2014) slut november. Var i Usa december 2014 (12 dage) og igen i juni 2015 ( 17 dage) Men så i slut november (da esta fyldte 1 år) fik jeg en mail om at min esta status var blevet ændret til annulleret. Nogen som har prøvet det før? Ved i hvad grunden er? Kan det betyde at jeg for svært ved at få en ny Esta godkendelse eller er det normalt og ikke har en betydning for mine fremtidig ansøgninger??
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har ikke selv oplevet det men det betyder bare at de vil have dig til at søge turist visum istedet. Hvis du søger på ESTA REVOKED vil du finde massere af info... Du har formentligt bare ramt ind i deres algoritme af uransaglige årsager så ikke noget du bør miste nattesøvn over, men hvis du tror du skal derover igen ville jeg da til at undersøge visum
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Ali Taran

    Lige fået denne meddelelse fra Vsumservice, måske det er det?

    USA


    Der vil nu indenfor en kort periode, blive indført ændringer i ESTA programmet. Rejsende som har besøgt følgende lande: Iran, Irak, Syrien og Sudan efter 1. marts 2011 (bortset fra diplomater og ansatte i militæret på officielt besøg) skal søge om visum på ambassaden inden afrejse. Dette gælder også for danske statsborgere, som har opholdt sig i et eller flere af disse lande i løbet af perioden.
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  5. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Nu har jeg godt nok ikke været i nogle af de lande,men har været i PK og Senegal Saudi Arabien, Kenya. Så det kan være at jeg skal forbi Ambassaden og tjekkes :(:( i hoved og røv (ikke bogstaveligt håber jeg:eek::eek: )

    Håbede at nogen af jer ville skrive : ja ja når man har været i Usa 2 gange inden for 12 måneder så aflyser de ens ESTA, :rolleyes:
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Canada indfører også pr 15. marts, at man skal have eta selv ved mellemlandinger. Om processen omkring dette er besværlig ved jeg ikke, men det kan da umuligt gavne Air Canadas forretning, på deres mange ruter hvor man mellemlander i Montreal, Toronto etc.
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Går udfra det ikke gælder hvis man går igennem US immigration & customs i f.eks. Toronto...
     
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg ved det ikke, men udfra hvad jeg kan læse og forstå, er der ingen vej udenom om. Læs her: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp
     
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    @jakobv84 - hvordan er indretningen i Toronto? Går du direkte fra gate til US Immigration uden at nå til Canada immigration/paskontrol? Så kan der måske være en undtagelse. Ellers virker det temmelig entydigt:

    I will transit by air through Canada. Do I need an eTA?
    Passengers transiting Canada will need an eTA or a visa, regardless of the length of time in Canada.

    Travellers whose planes refuel in Canada going to and from the United States, as well as participants in the China Transit Program and Transit Without Visa Program, do not need to have an eTA or a visa to transit Canada.
     
  10. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Ups, det er da godt nok nyt. Tak for info!
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep lader til man er undtaget hvis man flyver til USA og blot mellemlander og clearer US immigration der. Giver også mening da man slet ikke møder canadisk border control
     
  12. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    @danielbirch , hvor har du citeret fra?

    Bemærk at reglerne først ændres 15. marts 2016 og at man derfor kan finde forskellige regler, alt efter hvor man læser.

    Kender intet til opbygningen i deres lufthavne, men det nuværende layout kan vel blive ændret til den 15. marts?

    Se vedhæftet foto. Der står der intet om, at man skulle være undtaget på nogen måde.
     

    Attached Files:

  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er kommet en opdatering:


    USA - Vigtige ændringer i Visa Waiver programmet



    Den Amerikanske ambassade i København, bekræfter i sin pressemelding, at USA starter implementeringen af de vedtaget ændringer i Visa Waiver programmet.

    Ændringerne indebærer, at rejsende i følge kategorier ikke længere kan rejse til USA under VWPS regelsæt (ESTA):

    • Nationaliteter fra VWP-lande som har rejst til- eller opholdt sig Iran, Irak, Sudan eller Syrien fra 1. marts 2011. (Undtagelse gælder for militær og diplomatisk ansatte som har rejst i disse lande i kapacitet af sit arbejde).
    • Nationaliteter fra VWP-lande som også er statsborgere fra Iran, Irak, Sudan eller Syrien.
    For at få yderligere information anbefaler vi dig, at læse ambassadens pressemelding her
     
    Ali Taran og *flyer "Synes godt om" dette.

Del denne side