EuroBonus 2.0: Nyheder fra SAS i dag

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 20/12/13.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hejsa,

    Er der andre end mig der har fået følgende mail fra SAS?

    Dejligt at de vil fortælle mig at jeg kan få flere fordele og drille mig med at jeg kan få et Diamond kort..... hvis jeg nok lige får taget mig sammen og skaffet godt 30.000 point på et par måneder.

    Hilsen
    Henrik
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeps fik samme mail.
    Mit optjeningsår følger kalender året. Hvis alt går som planlagt runder jeg de 50.000 bonus point i marts. Jeg har ikke de store planer resten af året, bortset fra et par arbejdsturer til HKG (på economy) og forhåbentlig få brugt nogle bonus point på en first class billet et sted i verden (inspiration og tips modtages gerne). Forventer ikke at de behøver sende et Diamond kort til mig. Er egentlig også fint tilfreds med "kun" at have Guld.

    THammer
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hejsa,

    Jeg blev nød til at vide lidt mere om Diamond og spurgte derfor indtil til "life time Gold" princippet om det også var samme regler for Diamon. Altså at man efter 10 år som Diamond ville få "life time Diamond".

    Her er svaret fra SAS:
    Så grundlæggende er den skudt til hjørne, men det er så også først i 2024 at den første kunde kan have optjent sig muligheden for dette, så der er et par dage at løbe på.

    Men alt i alt så syntes jeg forsat der er så mange uafklarede svar omkring dette at det enten er med vilje og der kommer stramninger såsom bagagen eller det simpelthen blot ikke er helt gennemtænkt endnu. Jeg vælger at tro på det første at det kun er begyndelsen til en længere rejse omkring EuroBonus - og i min verden mere kontroversielt - at de er ved at booste det for at sælge det når de har nået målet med 5 mio medlemmer. Nu får vi at se....

    Hilsen
    Henrik
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg modtog dette brev i dag fra SAS

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Der står ikke noget nyt i det og det er i min verden lidt spild af penge at bruge dyr porto på at sende noget ud som alligevel er sendt via mail. Taget i betragtning at der er DK er over 650.000 EuroBonus medlemmer som sikkert mange af dem har fået et brev omkring Member, Silver eller Gold. Måske også allerede Diamond. Dertil kommer at der sikkert også skal sendes noget ud til april hvor det hele sættes igang og som minimum dem der skifter fra Gold til Diamond skal have et brev.

    Har I modtage lignende eller noget andet fra SAS?

    Hilsen
    Henrik
     
    obs "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja, jeg fik også et tilsvarende brev, og mine øjne er det et rent spild af penge. 650.000 x 12 kr. (rent gæt) giver jo en regning på 7.800.000 kr., og det er så bare i Danmark. Hvis samtlige 3.200.000 medlemmer (hvis jeg husker antallet ret) har fået et brev, er det 38,4 millioner kr. De penge kunne vist godt have været brugt mere fornuftigt, SAS' situation taget i betragtning...

    Jeg håber det bedste for SAS, men jeg tror at de skal til at bestemme sig for, hvilken vej de vil gå. Der er mange gode ting i EB 2.0, men noget af det kunne de IMHO også godt have sparet sig. F.eks. det her med at kunne ringe og SMS'e gratis til andre medlemmer. Det hører i hvert fald ikke til SAS' kerneforretning at være teleselskab. Jeg ved godt at Norwegian har introduceret noget lignende, men jeg synes at SAS i den nuværende situation burde koncentrere sig om at arbejde på f.eks. deres servicekoncept ombord, som halter noget bagefter de øvrige Star Alliance partnere.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Så ligger der sikkert også et i min postkasse. Det er, efter min mening, totalt spild. De penge burde de have brugt på at servere kunderne bag i bussen en øl eller vand. Det ville have givet et et meget bedre resultat.
    Jeg kunne fint have nøjes med en e-mail og så en (grafisk) opdatering af hjemmesiden.
     
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja, og dem længere fremme, et bedre måltid end blot en flad sandwich. Det er fint nok at de ikke har et kæmpe stort menukort. Hellere småt men godt, men det nuværende udbud synes jeg bestemt ikke er noget at skrive hjem om.
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    sjovt regnestykke:

    pris for at sende breve ud: 38.400.000
    omkostning for SAS at tilbyde alkohol til maden på SAS Go (TATL): 50
    Ialt kunne 770.000 have fået gratis vin eller øl til deres mad for samme pris som det har kostet at sende brevene ud.

    Lad os så for at være konservative sige at de får lidt porto og håndteringsrabat så det kun er halvdelen som de give gratis vin og øl.... Et skræmme og morsomt regnestykke og i min verden et bevis på at prioriteringen er helt skidt...

    Især set i lyset af hvad de prøver at ændre nu (http://forum.bonusfeber.dk/threads/betaling-for-vin-øl-drinks-på-sas-go-longhaul.216/)

    Ville meget gerne tale med "SAS Chef Generalen" som skulle styre den samlede strategi :)
     
    Bizflyer og obs "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ahhhhh - før i nu går HELT i selvsving over jeres egne astronomiske beregninger :confused::confused:

    Er der nogen der har set en "sølv kuvert"? i mange år har SAS jo valgt at kommunikere med deres guld kunder via "snail mail" for at det bliver lidt mere "personligt" Brevet der kom (jeg fik det også, og burde egentligt være røget op i det røde felt over pasus'en "måske kan vi snart byde dig........ DET HAR I GJORT :p) vejer under 50g det vil sige en B-porto på 6,50 med SAS forbrug af "frimærker" kan de SOM MINIMUM få 33% i storkunderabat på den slags masse udsendelser, altså er prisen maksimalt 4,35 kr. stk (for nemhedens skyld baserer jeg hele MIT regnestykke på Post Danmark) der er i dag 80.000 guldmedlemmer, så det vil give SAS en regning på 348.400,- Det ER altså et lidt andet beløb end jeres 7-38 mill ;)

    NEEEEJ - det er ikke en forsvarstale for SAS, meeeeen skal ret ikke være ret??? ;););)

    /schwert
     
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Fair betragtning og tillykke som Diamond medlem - glæder mig til at høre om der er forskel i forhold til i dag.

    Men galskaben er vel den samme i den kommunikation der kommer ud - plus der er vel også en del omkostninger ved at producere brevet og printe det ud på fint farvet papir og kuvertere det. Dette er inden for mit område at arbejde med output management systemer og layout delen koster også en del. Så vi ender nok lidt højere oppe end kun portoprisen - men nok ikke de 38 mill (selv om det var i SEK valuta) :)

    Hilsen
    Henrik
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Okay, hvis det kun er Guld-kunderne, der har fået et brev, stiller det selvfølgelig sagen lidt anderledes, i hvert fald hvad beløbets størrelse angår. Men for mit vedkommende kunne de nu godt have sparet den, en e-mail fungerer lige så godt og er væsentligt billigere at sende ud ;)
     
    Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    HELT enig obs, jeg har aldrig fattet at man i dette "papirløse" samfund finder det nødvendigt at kommunikere pr. snail mail, som om vi guldkunder føler os vigtigere når der ligger en RUDEkuvert i postkassen, hvilket ikke kunne være mere forkert, men det er en helt anden historie ;););)
     
    Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. Gustaf Hagström

    Gustaf Hagström Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Opgraderingen af Eurobonus er positivt også selvom man ikke rejser så meget med SAS. Jeg hæfter mig ved at det bliver muligt at benytte wifi gratis ombord på SAS fly. Ligeledes er et medlemskab på Silverniveau mere opnåligt.
    Selvom rejeaktiviteten med SAS er lille, så er der stadig god mulighed for at indsamle point specielt hvis man benytter SAS samarbejdspartnere hvor man optjener ekstra point. Det er imponerende hvor mange butikker online hvor man optjener ekstra point med SAS. Med tiden kommer der flere og flere samarbejdspartnere til hvor man tjener ekstra bonuspoint. Dog syntes jeg at bonusoversigten hos SAS er uoverskuelig. Hver måned bliver der indsat ekstra point på kontoen, men der ingen specifikation hvor pointene kommer fra. Det er en umulig opgave at gennemskue hvordan de ekstra point er tjent. En specifik liste over hvordan optjeningen af point er sammensat vil være ønskværdigt.

    Hilsen

    Gustaf
     
    Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Så er der ved at ske noget med web siderne. Diamond er kommet på som valg under booking af billet:

    upload_2014-3-29_15-7-26.png

    Så det er spændende at se hvor meget der er klar og hvilke ændringer der kommer til at vise sig på deres hjemmesider fra på tirsdag :)
     
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det så jeg også tidligere idag da jeg overvejede en tur til Italien i efteråret, men hvorfor står "sølv" der endnu, der er jo ingen 15% multiplikator for dem mere? så en lille SAS IT fejl?
     
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Connect app'en kan måske have n+ogle skjulte bagtanker/motiver. Hvis SAS kan få adgang til hvilke andre EB-medlemmer, du er venner med, kan man måske bruge det i markedsføringssammenhæng?
    Men ellers er jeg enig i, at hvis ikke man har en højere tanke med den funktion, så er det som om, at SAS ikke har opdaget, at vi skriver 2014.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side