Ha ha, ja og så kan man frygte hvor lang tid det FAKTISK kommer til at tage, når man kigger i bakspejlet på den sidste SKIT udruldning.....
Jeg håber fortsat at de har øvet sig godt i den her migrering. Det er ikke ligefrem det mest simple IT at de skifter ud. Tror ikke de lancerer noget lige efter migreringen. Men kunne dog sagtens forestille mig at noget blev annonceret til Meet & Greet.
Og smart at lægge det 2 uger inde et stort kundemøde, så man har lidt tid til at fikse de værste børnesygdomme (eller annoncere dem som enhancements) (Ja, jeg har været i IT brancen i for lang tid)
Det var helt præcist min tanke med valget af dato.... derfor kommer der helt sikkert noget til Meet & Greet.
Det dufter helt klart af en afvejning mellem pest eller kolera: a) Release nu, og stå skoleret for alt der ikke virker efter sådan en stor omlægning b) Release efter mødet, og skulle forklare hvorfor der stadig ikke er sket noget med alle de ting man tidligere har lovet. Der findes ingen gode tidspunkter for at idriftsætte sådan et stort projekt, så jeg ønsker SKIT alt held og lykke.
Jeg syntes tidpunktet er godt valgt. Vi går ind inden sommerperiode hvor alt drosler ned. På den måde vil der være tid til at få det stabilt til efteråret, hvor load også er højere. Så strategisk fornuftigt i mon verden.
Jeg vil gætte på at de skal konvertere al data i det gamle system over på den nye platform hvilket godt kan tage sin tid. Mængden af data er jo nok heller ikke helt lille. Bankerne bruger også gerne en hel weekend hvis de f.eks. skal flytte kunder og konti fra en datacentral til en anden. Men til forskel fra bankerne kan jeg godt have min tvivl om, hvor stor en indsats SAS har lagt og vil lægge i test af konverteringen.
Netop når der er tale om en stor datamigrering, ser man tit at selve migreringsprocessen fokuserer mere på dataintegritet end hastighed. Hellere tage et par timer (eller dage) ekstra annonceret nedetid, end at bruge store mængder tid på at optimere kode der alligevel kun skal køres én gang, og selvfølgeligt have tilpas livrem og seler at man ikke mister eller ødelægger noget data undervejs. Og til sidst en god stor buffer at have ekstra tid til at fikse eventuelle uforudsete ting undervejs (og de er der altid, uanset hvor godt man forbereder). Fire dage lyder voldsomt, og det er det også, men alt i alt med den mængde data man kan gætte sig frem til systemet indeholder, er det ikke underligt at de annoncere et vindue på flere dage. Lang tid at være nede, men godt at have det overstået god tid inden sommerferien, hvor alle dem der kender systemet går på ferie selv.
Problemet er, at lancere noget på meet & greet, udstiller dem i den grad, når "folket" står og sipper Mikkeler med et skævt smil og siger...:"Lyder det ikke som noget vi har hørt før........"
Uden at virke som lysesluker, så tror jeg sku ikke SAS og deres IT koordinerer større IT Migrationer når der er møder, der skal afholdes.. - tænker, som sagt andre steder, projektet er planlagt til nu og at der kommer "Meet & greet" er bare et fint sammentræf... Men vi kan da glæde os over, at nu sker der noget...
Bemærkede lige, at der er gået point ind fra flyvninger både torsdag og fredag her søndag aften - og at de også fremgår i aktivitetsoversigten samtidigt med at de er gået ind på kontoen. Normalt plejer der at gå en del timer fra man kan se points til man kan se dem i oversigten/loggen. Så det er da klart en 3.0 forbedring ;-)
Mine point fra LOT-flyvningen 4 maj er stadig ikke gået ind - ligesom mine Dantaxi point fra 22. april også mangler Så nu skal jeg bruge tid på efterregistreing. Øv
Udover SAS' egne flyvninger og MC/DC point er der larmende stilhed på min konto. Der er en del der stadig må være på eller skal graves frem.
ligner der er noget der er ved at blive klargjort til launch: https://www.sas.dk/flyv-med-os/andet/sas-development-blog/#/booking quote: And we’ll soon launch a new and improved version of our EuroBonus program with even more benefits.
Det de skriver på den sidste update har vist været over en Marketingafdeling, der er ikke meget computernørd over det skriv der..
Hvis " even more benefits" er det samme lingo for Enhancements, så er jeg ikke sikker på at det nødvendigvis er til det bedste for os EB medlemmer, måske er der "more benefits" set fra SAS stolen? Måske er jeg lidt pessimistisk, men de mange forbedringer her på det seneste har ikke været til fordel for mig som EB medlem, men mere til fordel for formanden (SAS) i klubben. Slagtningen af optjeningen, højere opgraderings priser, lounge og fast track adgange etc, alt som måske i SAS optik er nødvendigt grundet den benhårde konkurrence, men forbedringer er det ikke.