Eurobonus 3.0 - Now or Never???

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 30/7/16.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ha ha, ja og så kan man frygte hvor lang tid det FAKTISK kommer til at tage, når man kigger i bakspejlet på den sidste SKIT udruldning..... :eek::eek::confused::confused:
     
    Kenneth K, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg håber fortsat at de har øvet sig godt i den her migrering. Det er ikke ligefrem det mest simple IT at de skifter ud.

    Tror ikke de lancerer noget lige efter migreringen. Men kunne dog sagtens forestille mig at noget blev annonceret til Meet & Greet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Og smart at lægge det 2 uger inde et stort kundemøde, så man har lidt tid til at fikse de værste børnesygdomme (eller annoncere dem som enhancements) :D

    (Ja, jeg har været i IT brancen i for lang tid)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var helt præcist min tanke med valget af dato.... derfor kommer der helt sikkert noget til Meet & Greet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Mon ikke de snarest lancerer Star A award bookning, det ville være jo være rart.:)
     
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det dufter helt klart af en afvejning mellem pest eller kolera:
    a) Release nu, og stå skoleret for alt der ikke virker efter sådan en stor omlægning
    b) Release efter mødet, og skulle forklare hvorfor der stadig ikke er sket noget med alle de ting man tidligere har lovet.

    Der findes ingen gode tidspunkter for at idriftsætte sådan et stort projekt, så jeg ønsker SKIT alt held og lykke.
     
    Flyvefisken og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg syntes tidpunktet er godt valgt. Vi går ind inden sommerperiode hvor alt drosler ned. På den måde vil der være tid til at få det stabilt til efteråret, hvor load også er højere. Så strategisk fornuftigt i mon verden.
     
    SebastianBruun, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg vil gætte på at de skal konvertere al data i det gamle system over på den nye platform hvilket godt kan tage sin tid. Mængden af data er jo nok heller ikke helt lille.

    Bankerne bruger også gerne en hel weekend hvis de f.eks. skal flytte kunder og konti fra en datacentral til en anden. Men til forskel fra bankerne kan jeg godt have min tvivl om, hvor stor en indsats SAS har lagt og vil lægge i test af konverteringen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Netop når der er tale om en stor datamigrering, ser man tit at selve migreringsprocessen fokuserer mere på dataintegritet end hastighed. Hellere tage et par timer (eller dage) ekstra annonceret nedetid, end at bruge store mængder tid på at optimere kode der alligevel kun skal køres én gang, og selvfølgeligt have tilpas livrem og seler at man ikke mister eller ødelægger noget data undervejs. Og til sidst en god stor buffer at have ekstra tid til at fikse eventuelle uforudsete ting undervejs (og de er der altid, uanset hvor godt man forbereder).

    Fire dage lyder voldsomt, og det er det også, men alt i alt med den mængde data man kan gætte sig frem til systemet indeholder, er det ikke underligt at de annoncere et vindue på flere dage. Lang tid at være nede, men godt at have det overstået god tid inden sommerferien, hvor alle dem der kender systemet går på ferie selv.
     
    SebastianBruun, miri90, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Problemet er, at lancere noget på meet & greet, udstiller dem i den grad, når "folket" står og sipper Mikkeler med et skævt smil og siger...:"Lyder det ikke som noget vi har hørt før........" :D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Uden at virke som lysesluker, så tror jeg sku ikke SAS og deres IT koordinerer større IT Migrationer når der er møder, der skal afholdes.. - tænker, som sagt andre steder, projektet er planlagt til nu og at der kommer "Meet & greet" er bare et fint sammentræf...

    Men vi kan da glæde os over, at nu sker der noget...
     
    Kenneth K, Henry, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Bemærkede lige, at der er gået point ind fra flyvninger både torsdag og fredag her søndag aften - og at de også fremgår i aktivitetsoversigten samtidigt med at de er gået ind på kontoen. Normalt plejer der at gå en del timer fra man kan se points til man kan se dem i oversigten/loggen. Så det er da klart en 3.0 forbedring ;-)
     
    clager, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Mine point fra LOT-flyvningen 4 maj er stadig ikke gået ind - ligesom mine Dantaxi point fra 22. april også mangler :mad::mad::mad:

    Så nu skal jeg bruge tid på efterregistreing. Øv
     
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Udover SAS' egne flyvninger og MC/DC point er der larmende stilhed på min konto. Der er en del der stadig må være på eller skal graves frem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg mangler også stadig månedens point fra AmEx
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg mangler rigtig mange dantaxi point
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  17. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Henry og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det de skriver på den sidste update har vist været over en Marketingafdeling, der er ikke meget computernørd over det skriv der.. :D:D
     
    Henry, Kenneth K, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvis " even more benefits" er det samme lingo for Enhancements, så er jeg ikke sikker på at det nødvendigvis er til det bedste for os EB medlemmer, måske er der "more benefits" set fra SAS stolen? Måske er jeg lidt pessimistisk, men de mange forbedringer her på det seneste har ikke været til fordel for mig som EB medlem, men mere til fordel for formanden (SAS) i klubben. Slagtningen af optjeningen, højere opgraderings priser, lounge og fast track adgange etc, alt som måske i SAS optik er nødvendigt grundet den benhårde konkurrence, men forbedringer er det ikke.
     
    Schwert, Henry, Jeblin og 7 andre "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tænker 'even more benefits' nok er forbeholdt svenskerne som de plejer...
     
    Schwert, Nielspg, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side