Som oftest er der lidt bedre plads i Business loungen, men de har jo "kun" 10 slags alkohol i stedet for Senatorloungens 20.....ellers er udvalget præcist det samme.
Jeg har en booking med AF/KL og en enkelt connection med SK den 6. September. Det lader til at give lidt udfordringer i alle selskabers systemer. Eksempelvis kan jeg godt vælge EuroBonus som loyalitetsprogram, men den vil ikke gemme med mit bonusnummer. Kunne ellers godt have tænkt mig at vælge sæder gratis med mit EBG… Hjemmesiderne kan heller ikke beregne et tilbud på en opgradering længere. Heller ikke hvis man ringer. Og så kan SAS seatmaps ikke loades ved KL/AF. Men det kan løses ved at slå bookingen op hos SAS
Favre ny verden! Jeg skal en tur til Antwerpen, og skulle selvfølgeligt se, om det kunne betale sig at tage toget fra Amsterdam i stedet for Brussel. Og der dukker lige pludselig en masse SAS logoer op på KLMs hjemmeside Det kunne have været sjovt, at tage SAS til AMS og videre med Eurostar (né Thalys), alt på KL-flynumre. Desværre var de afgange desværre en del dyrere, så første hop bliver alligevel i kendte blå farver. Men så undgår jeg @Peter Krogh Frausing's oplevelser mens de får IT systemerne til at tale sammen Kunne også set, man endnu ikke kan angive Flying Blue som optjening hos SAS, selv for flyvninger efter 1. september. Der er lidt at arbejde på endnu.
SKY PRIORITY lounge i GVA lige ved siden af Swiss Business lounge. (Swiss Senator lounge ligger ved indgangen til den lange corridor).
Er der nogen der har styr på pointoptjening efter de nye regler? På SAS-siden her https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/scandinavian-airlines/ finder man: "Du optjener både Bonuspoint og Niveaupoint på kvalificerende flyvninger, der markedsføres (flynummer starter med SK) og varetages af SAS som vist i tabellerne nedenfor. " (min fremhævelse) Så vidt så klart. Men hvad med flyvninger der markedsføres af SAS men gennemføres af et andet selskab? Eksempel: CPH til AMS den 4. december. På SAS siden kan jeg booke et SAS fly kl. 8.10 om morgenen. Go Smart i Klasse T giver ifølge tabellen 500 niveaupoint. Men lad os nu antage jeg er virkelig glad for at være i luften og vil gerne lige se hvordan loungen i OSL ser ud nu. Så er der også forskellige muligheder for at booke CPH-OSL-AMS. CPH-OSL opereres af SK, mens OSL-AMS opereres af KL. CPH-OSL på GO Smart i Klasse L giver ifølge tabellen 250 niveaupoint. Men hvor meget giver OSL-AMS?
Her skriver SAS lidt længere nede på siden, som du henviser til. så det afhænger af booking klasse: Du optjener både Bonuspoint og Niveaupoint på flyvninger, der markedsføres af SAS (flynummer starter med SK) og varetages af en SkyTeam-partner i henhold til formlerne og tabellen nedenfor. Antallet af point afhænger af rejseklasse, bookingklasse og hvor langt, du flyver.
Mange tak, Henry! Man skal virkelig altid læse det hele. Så langt var jeg slet ikke kommet! Men nu kan jeg se at man altså optjener 40% af distancen i mil i booking klasse L. Der er 596 mil fra OSL til AMS. Dvs. CPH-OSL på SK giver 250 niveaupoint og OSL-AMS på KL i L klasse giver 149 niveaupoint, så 399 niveaupoint i alt sammenlignet med 500 niveaupoint for det direkte fly CPH-AMS på SK. Man kan også flyve CPH-OSL-AMS udelukkende på SK hvilket så giver 250+500=750 niveaupoint.
SAS Eurobonus point fra KLM flyvninger.... Har "lidt" besvær med at får Eurobonus points for mine KLM flyvninger. Havde en tur her i september (bestilt i Marts), hvor jeg via deres chat har fået added mit Eurobonusnummer. Mit Eurobonus nummer femgik også af billetten på KLM hjemmesiden, men jeg har alligvel fået KLM / XP points for flyvningen. Deres live chat kunne ikke hjælpe, så jeg måtte skrive mail til Airfrance/KLM med ringe forhåbninger om succes Andre der lignende erfaringer ?
Jep. Ved dog ikke om mine point er krediteret til et andet sted. Det mærkelige er, at det kørte uden problemer på udturen, men på hjemturen har jeg ikke fået point. Nu prøver jeg et retro-claim ved Eurobonus.
En lille update herfra. Forsøgte at retroclaime min KLM Flyvning, men da KLM allerede har registreret rejsen som KLM, kan jeg ikke claime. Så jeg venter lidt og ser om AF/KLM svarer på min mail til dem.
Måske lidt off topic.. men er der andre der har problemer med at logge på deres EB-konto? Jeg kan godt logge ind, men hvis jeg gerne vil se min profil (fx for at give sølvkort væk) får jeg en underlig fejlmeddelelse "Right side of assignment cannot be destructed", hvad det så end betyder?!? Jeg har skrevet til diamant-mailen for 10 dage siden, og har som det eneste svar fået, at der er nogle fejl de arbejder på at rette... Man kan ikke give EB-status som gave i appen vel?
Det gør du ikke - i hvert fald ikke udover de 5.000 niveau point du får ved 10 conscious traveler steps og dem du evt. får på mastercard premium...
Lige en lille obs hvis du lige som mig fik tilbud om niveauforhøjelse fra Guld til Diamant efter gennemførelse af 10 SAS-flyvninger mellem 1.sep-31.dec. Jeg fik følgende bekræftelse fra SAS: "Alt du skal gøre nu er at gennemføre 10 SAS-flyvninger mellem 1. september – 31. december 2024 for at nå EuroBonus Diamant-niveau." Jeg har en bonusbillet til USA i november og gik egentlig ud fra at denne tur vil tælle med som 2 flyvninger. Men man ved aldrig og jeg ville hellere være sikker og spurgte Guld-mailen. Svaret var at bonusbilletter IKKE tæller med. Jeg bad så om en forklaring, hvor jeg kunne finde denne regel og fik følgende svar: "Det har aldrig været muligt at optjene hverken point eller flyvninger på bonusbilletter, og dermed er det heller ikke muligt at gøre i kampagnen. Jeg kan godt se at det ikke står tydeligt i den mail du har fået, men det er de generelle regler man skal følge. Du kan på dette link læse mere om vores vilkår og betingeler, se gerne punkt 3.4 https://www.sas.dk/juridiske-oplysninger/eurobonus/vilkar-og-betingelser/" Jeg forstår tankegangen, men er bestemt ikke tilfreds med, at man ikke er blevet gjort opmærksom på det, da man tilmeldte sig kampagnen. Heldigvis lykkedes jeg med at booke en lille segment run med 5 segmenter på en dag her til morgen (sidste dag af F&F kampagnen) til 1.050 Dkk. Det er jeg ret godt tilfreds med, bortset fra at jeg skal sidde på fly i en hel dag.
Det forstår jeg fuldt ud. Og jeg har da også hos andre selskaber set formuleringen "xx pointgivende flyvninger". Alså: Det tæller kun med, hvis du også får point for turen. Noget helt andet: Det betyder jo også, at hvis du rejser på en charter ferie med SAS, så tæller de rejser heller ikke med. Jeg har også købt rejser til andre selskaber hos et OTA, hvor man ikke fik point. Går ud fra, at sådanne rejser heller ikke tæller med.