Hej med jer, Sorry hvis der allerede er skrevet om dette andetsteds. Billetter booket FØR 01.09, skal man da få point iht. det gamle “system” eller det nye? Jeg kan nemlig ikke helt få just tilskrevne point til at passe. En t/r til Arn. Er 99,9% på da jeg bookede blev jeg oplyst point efter den gamle model ved booking - men har fået efter den nye.
Du får point efter reglerne på rejsetidspunktet. Det betyder: Niveau point uden bonus. Bonuspoint med tillæg på 25%/50%/75% for sølv/guld/diamant medlemmer.
Glædelig lørdag. Der er helt sikkert noget jeg misser, men håber I kan gøre mig klogere. Sad og kiggede på en Go Smart Bio billet til ARN fra CPH. Bookingklassen hedder T - men kan det virkelig passe den giver mindre point ift. en alm. Go Smart og Plus Smart? Jeg må misse noget.
Sorry. Det var en tanketorsk. Tak I to. Jeg sad og kiggede på en billet over Oslo - med bookingklasse “T, T” og kunne slet ikke få det til at stemme. Nu giver det lidt mere mening
Har samme problem - at jeg skal have nogle ekstra rejser ind for at beholde min diamant status. Hvordan finder man bedst de billige rejser med flere "legs". Er det bare på SAS egen hjemmeside ?
Af nysgerrighed: Hvor meget er du villig til at ofre for din EBD status? Eller rettere hvor meget mere værd er EBD over EBG for dig? Mister formentlig selv EBD. Men hvad mister jeg? Gratis drikkevarer når jeg flyver bagerst. Yes det har en værdi. Men nok ikke mere end 500kr og Max 1.000kr. EBD opgraderinger har jeg ikke set siden Christian IV regerede så = 0kr. Ekstra point. Jeg tjener vel 30-40t på hos SAS om året - Max. = 10.000 ekstra point = 800kr MAX. Så for mit vedkommende ca 1.500kr om året. Det kan jeg ikke få mange “runs” for. Vi er jo alle forskellige og det kan være jeg har misset noget. Derfor spørgsmålet.
Det afhænger jo i allerhøjeste grad af rejsemønster og hvordan du bruger dine fordele. Og som du skriver, så er det individuelt. Jeg lavede for et halvt års tid siden en beregning: Guldkort er 10.000 kr værd Diamantkort er 18.000 kr. værd De væsentligste fordele (sammenholdt med guld): 25% flere bonuspoint Giv gratis guldkort Gratis drikkevarer på go Adgang til SAS lounge ved ankomst Point forældes ikke Gratis ændring af fly samme dag
Jeg har også lavet en beregning: De væsentligste fordele (sammenholdt med guld): 25% flere bonuspoint (fint nok, det giver god mening og værdi) Giv gratis guldkort (hvorfor det? Loungerne og FastTrack bliver jo propfyldte - det tæller virkeligt negativt for mig) Gratis drikkevarer på go (dejligt med en gratis cola, men ikke den store værdi) Adgang til SAS lounge ved ankomst (har jeg aldrig brugt, jeg skal bare hjem) Point forældes ikke (ingen værdi: jeg når at bruge dem inden de forældes) Gratis ændring af fly samme dag (lyder godt, men tror aldrig, jeg kommer til at bruge det, med mindre jeg flyver på en meget højfrekvent rute, hvor det er muligt i praksis.) Men jeg kunne godt tænke mig: kuponer til opgraderinger, som fx hos Finnair og Lufthansa gratis indtjekket bagage på Light bedre adgang til bonusbilletter
Jeg er enig med dig i, at det afhænger af rejsemønster - og hvordan man værdisætter fordelene. Men lige et par kommentarer: Det gratis guldkort er jo kun noget værd, hvis modtager rejser. Men hvis man eksempelvis optjener 30.000 niveaupoint, så giver det gratis guldkort jo 25% flere point end sølv = 7500 bonuspoint. Og det gælder for alle rejser med Sky Team Mere bagage Gratis sædereservation Fast track Gratis wifi Jeg bruger faktisk loungen ved ankomst, når jeg eksempelvis skal til møde i København og flyet ikke passer. Så er det da fint, at sidde dér et par timer Jeg har hørt om nogle, der bruge gratis ændring af billet samme dag. Jeg har gjort det til Aarhus (på en bonusbillet). Men har også hørt om nogle, der bevidst spekulerer i at købe en billig billet mellem CPH og Stockholm - og så ændre den til en afgang, hvor billetterne koster mere. MEN, jeg er helt enig med dig i, at der mindst skal være 3 - 4 daglige afgange, før den fordel giver mening. Og så kan jeg kun være enig i dine forslag. Specielt at diamanter skal have bedre adgang til bonus billetter.
100% enig. Specielt bedre adgang til bonusbilletter savner jeg. Det er virkelig sparsomt på de lange ruter. Min viv får "mit" guldkort. Har reelt kun værdi når vi rejser med venner/børn og vi skal ind i en SkyTeam lounge. Sker ikke ofte.
Grunden til jeg gerne vil have Diamant status er pga af "same day change", hvor man kan ændre afgange uden gebyr. Drikkevarer og upgrades er ikke noget der tæller for mig.
Hvor stor værdi tilskriver du den funktion? Jeg har netop oplevet, at jeg på en bonusbillet fra LAX kunne betale kr. 500 for at skifte til en anden afgang samme dag (men der er selvfølgelig ikke nogen). Hvis det er en generel ting, som SAS er ved at indføre, kan man jo overveje, om det er diamantkortet værd, hvis man kun skal skifte nogle enkelte gange.
Nu flyver jeg stort set aldrig højfrekvente ruter - så den fordel har meget lille værdi for mig. Men jeg kan absolut se fordelen.
Jeg har endda hørt om, at nogen satser bevidst på at købe de billigste billetter mellem de skandinaviske hovedstæder - og så satser på at ændre dem samme dag, som man skal flyve. Måske lidt risikabelt
Flyver en del Aalborg - CPH og desuden til Gdansk og Palanga. Booker altid billigste billet og flytter derefter på selve dagen. Har endnu ikke oplevet at der ikke har været biletter. Selv med kun 1 billet tilbage får man lov at ændre.