Skulle med morgenflyet fra AAR til København i dag. Men sov over. Forsøgte at flytte afgangen 1½ time før afgang. Den gik ikke.
Jeg tror ikke, at det var meningen. Altså at man konsekvent køber den billigste billet for derefter at flytte afgangen på selve dagen.
Hvordan mon det kan være, at der er en tidsfrist på 80 minutter før afgang for disse ændringer? Forleden prøvede jeg at komme tidligere hjem fra London. Kunne se, at der var ledige billetter og spurgte i gaten ca. 1 time før afgang. Men nej, det kunne ikke lade sig gøre. Underligt at de hellere vil flyve med tomme sæder end at glæde loyale kunder.
Ja, jeg ved godt, at man skal bruge app'en, men hvorfor ikke også ved fremmøde i gaten, når man ikke har indtjekket bagage eller andre specielle behov?
Jeg har en billet ud af Milano i starten af marts, hvor vi før SkyTeam, har haft adgang til Lufthansa's fine lounge. En hurtig søgning på SkyTeam's hjemmeside efterlader mig dog i tvivl om hvorvidt jeg på SAS Plus og som EBG/Elite Plus, overhovedet har adgang til en af de to SkyTeam lounges, når jeg rejser ud af Milano med SAS. Nogen der har erfaring hermed?
Jeg har for nyligt med succes gjort det i gaten i Dusseldorf 10 min før afgang. Og det er endda en "udestation" hvor SAS ikke har eget personale. Havde egentlig billet til flyet hjem til CPH kl 1600 men kunne nå det tidligere fly omkring kl 13:30. Kom til gaten 10 min før boarding skulle starte, og det klarede gateagenten uden problemer eller spørgsmål. Det kunne ikke lade sig gøre i appen så tæt på afgang, men som sagt klarede de det i gaten uden problemer. Tidsmæssigt passer det meget godt, at man ikke kan gøre det i appen under ca. halvanden time før afgang. Jeg har også fået ændret afgang i Bruxelles ved check-in skranken uden problemer. Så man behøver altså ikke gøre det i appen - selvom det er meget lettere. Jeg køber også af og til billet til en anden afgang end den jeg egentlig vil have, når/hvis der er kæmpe prisforskel. Og indtil nu er det lykkedes at ændre til min foretrukne afgang hver gang.
Og det virker - var der kort efter skiftet. Jeg skulle scanne mit EBD kort - kom ikke ind på boardingkort alene. Men ellers OK. Det er en MEGET lille lounge - og var fyldt til bristepunktet der jeg var der.