Jeg køber gas fra SEAS-NVE og fik et kald fra en af deres sælgere for at par dage siden om ikke jeg også ville købe el. Han brugte alle beskidte tricks fra bogen (skulle sige ja over telefonen, måtte ikke bruge tid til at finde min nuværende pris, hans var langt billigere, og i øvrigt var der jo 2 ugers fortrydelsesret, som faktisk aldrig nogen har brugt (as if!), han kunne ikke sende tilbud på mail, mv mv). Det lykkedes til sidst at få lov at tænke over det, og ikke helt overraskende, er min nuværende udbyder langt billigere. Opkaldet var helt klart på kanten med loven, men jeg kunne ikke fange ham i at gå over kanten (han virkede i øvrigt at være vel verseret i markedsføringsloven, den blev citeret flere gange under samtalen, f.eks. at han ikke måtte sende tilbud på mail (jo, det må han gerne)). Jeg mener dog ikke, at samtalen var etisk forsvarligt og i stedet for at brokke mig (som vi jo har det bedst med), har jeg stemt med fødderne og valgt en ny gasleverandør. I stedet for en ny el-kunde, tabte han en gaskunde. De par sølle points må de gerne beholde, jeg ønsker ikke være kunde i et selskab, der bruger den slags salgstricks. Bare så I ved det (som åbenbart er blevet populært at sige i 1. klassen )
Har selv haft en i røret - bad ham om at sende et tilbud. Det sagde han at han ville. Ingen problemer der.