Eurobonus point når booking er gennem tripmonster

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Pointplace, 18/10/18.

  1. Mortenmol

    Mortenmol Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    13
    Jeg kan se på SAS' hjemmeside at det er bookingclass W, men det giver 0 point
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    LuxAir giver da også kun point til Miles&More? Det er udførende selskab der afgør pointoptjeningen.

    SAS' hjemmeside viser bookingclass på codeshare-nummeret. Det bliver så oversat til en anden bookingclass på det udførende flynummer (LGxxx), som bliver basis for pointoptjening.

    Enig i at det er for dårligt at SAS' hjemmeside viser misvisende information :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Mortenmol

    Mortenmol Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    13
    Enig, det er bare noget fis at man kan booke den hos SAS, betaler 4k (1.300 kr mere end direkte) og ikke får point
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13
    Thread hijack. Sorry
    Off topic venner men jeg står i lidt det sammen situation.

    Jeg flyver snart fra CPH-ISB via IST og købte billeter via seat24.de.
    Outbound er an codeshare fly fra PIA med Turkish maskine via IST til ISB og booking class L.
    Jeg vil lige spørge jer kloge mennesker om det vil ha en indfyldelse over om jeg kan fortsat tjene *A miles på rejsen, samt bruge mine *A gold benefits i CPH og IST.
    Som jeg forstår er alt afhængig af hvilket metal man flyver i, som i denne tilfælde er turkish.

    Håber at der er en der kan hjælpe
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jeg skal være helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål rigtigt:

    Du har booket en billet via et on-line rejsebureau. Du flyver København - Istanbul - Islamabad. Første leg flyves af Turkish Airlines, andet leg flyves af Pakistan Airlines (PIA). Begge fly har PIA numre (så første leg er code-share). Du har loyalitetsprogram hos Turkish Airlines (miles and smiles).

    Har jeg forstået det rigitgt? Hvis ikke, så ret mig. Derefter vil jeg prøve at svare på dit spørgsmål.
     
    Abdullah "Synes godt om" dette.
  6. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13
    Begge leg flyves af Turkish. Begge flyv har både TKnumre samt PIA numre, dvs. codeshare. PIA flyver ikke længere ude af EU, så regner med alle crew, baggage,bording kort osv bliver handlet hos turkish.
    Jeg er Aegean G.

    Tak for hjælpen Henry
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    OK - lad mig prøve at svare (måske kan det hjælpe lidt).

    Jeg ved ikke, hvad der kommer til at stå på dit boarding kort. Bliver det et TK nummer eller et PIA nummer. Det kan blive afgørende for resten.
    • Fast Track i CPH. Her har jeg ingen anelse om Turkish har en aftale med CPH Express. Spørg ved check in.
    • Ekstra bagage: Jeg er ikke klar over, om du har en light billet. I givet fald kan der være problemer.
    • Adgang til lounge i CPH og IST. Når jeg nærlæser reglerne på SAS hjemmeside, så skulle du have adgang i CPH. Jeg er dog tidligere blevet afvist i Warszawa, hvor jeg havde en økonomibillet med LOT (code share), købt via TAROMs hjemmeside (TAROM er medlem af Sky Team). Jeg have EuroBonus Diamant kort. Det var en streg i regningen. Adgang i IST: Jeg kender ikke reglerne hos Turkish Airline - check evt med dem.
    • Opgradering: Jeg går ud fra, at det kan blive svært - normalt bliver dette normalt tilbudt til medlemmer af selskabets eget loyalitetsprogram
    • Optjening af miles: Såvidt jeg husker, har jeg altid fået miles på code share fly efter reglerne for det selskab, der flyver. Hvis jeg eksempelvis flyver med SAS på en Lufthansa billet, får jeg altid bonuspoint efter SAS-regler (også¨de ekstra 25%).

    Håber dette var tilstrækkeligt svar. Ellers må du endelig vende tilbage.
     
    Abdullah, mifira og Nielspg "Synes godt om dette"
  8. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13
    Stort set enig med dig.
    Får jeg TK boarding kort regner jeg med at jeg får alle de fordele ved *AG inkl. Lounge både i CPH og IST.
    Får jeg PIA boarding kort er det en tabt kamp.
    Sandsynligheden dog for at jeg får en boarding kort udstedt af PIA er meget lille da PIA har ingen crew eller operations tilbage i CPH.
    Uanset hvad der kommer til at ske. Jeg skal nok opdatere jer alle sammen og siger tusinde tak til dig @Henry engang til
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    God tur - og lad os høre dine erfaringer, når du har gennemført turen.
     
    Abdullah "Synes godt om" dette.
  10. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13
    blot til orientering.
    jeg har ringet til både PK og TK og begge bekræfter at checkin, boarding, boardingkort bliver handlede hos TK, dvs. TK udsteder boarding kort.
    Samtidig har de bekræftet at der burde ikke være noget problemer med at bruge *A G status både i CPH samt IST.
    Men som sagt, jeg skal nok opdatere så snart jeg er ind i loungen i IST :D
     
    Nielspg, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side