Eurobonus Shopping-kampagner

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af RasmusH, 26/9/17.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Og så røg der 1000 point ind på min nye konto..

    Hopper også på 3, men kun for en enkelt måned i august, så vi har data i Rio.. har Telmore nu med den store Play-pakke, som jeg er ganske tilfreds med, udover manglen på 3 like home
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Henry, Thorbjoern og jtraveler "Synes godt om dette"
  3. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Meen er det muligt at opsige uden først at sende en faks, kaste salt over højre skulder og ringe til 17 forskellige svaske numre? :cool:
     
    Henry og Thorbjoern "Synes godt om" dette.
  4. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Som sagt, spild af tid, men kunne da ikke dy mig for, at brokke mig over de manglende point, fik følgende svar: "..Da du ikke har fået oprettet et abonnement, kan vi ikke udbetale point. Vi får kun kommission når en handel er afsluttet. "

    Så ved ikke om der er strammet op for det, eller bare uheldig...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Har handlet i Bahne for 3 ugers tid siden og stadig ikke set noget til point - normalt kommer de ind indenfor en uges tid. Kan disse retroclaimes hvis de ikke dukker op? Hvis ja, hvor henvender man sig?

    Desuden købt for første gang via plusdeal.dk for en måned siden - stadig ingen point at se... Er det bare og vente 8 uger, før man kan rykke for disse?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    I en fysisk butik eller hos www.bahne.dk?

    Jeg har fået køb både for handel i butik og online. Men butikken tog nok 2 uger. Online var det lidt længere tid (såvidt jeg husker)
     
    Henrik Olsen og miri90 "Synes godt om" dette.
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    I butik denne gang. Har modtaget point ganske hurtigt ved tidligere anledninger. Men der er nok ikke andet at gøre end at vente. Og gemme min bon til evt retro-claim formoder jeg.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg tror, at det kan hænge sammen med returretten i den enkelte butik. For nylig fik jeg point fra Helly Hansen efter ca. 14 dage svarende til deres returret-periode, mens jeg fik dem næsten omgående efter et restaurantbesøg, hvor der selvsagt ingen retur'ret' er (tø-hø..). Hvilket vel giver mening derhen, at man ikke kan spekulere i at samle point på annullerede køb.
     
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Kan jeg 'bekræfte' efter samtale med dem ifbm køb hos ASOS.. Vi sendte nogle ting retur, og lige pludselig forsvandt hele pointsummen på "min konto"-siden, så ringede derind og de "genberegner" så saldoen, så det fra den dato kan tage op til 8 uger, altså i alt 10 uger eller hvor lang fortrydelsesret man har..
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Mon ikke det er ved at være på tide at løfte sløret? ;):oops:
     
    Calle77, Frequie, emilra og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Hej Folkens

    Så kan der snuppes 1250 point ved at signe sig op til Zetland.dk. 14 dages gratis prøveperiode og opsigelse direkte fra hjemmesiden hvis man ikke synes om produktet

    Der gik 3 dage til point stod på min konto på trods af at jeg fik en mail med det samme om at point var overført.

    Vh
    Rasmus
     
    MortenJA, Lha, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    958
    Point:
    93
    Så er der 1250 point for en 14 dages prøveperiode på Mofibo

    Screen Shot 2018-08-23 at 21.50.46.png

    Jeg kan ikke poste linket, men jeg tænker I selv kan finde det :))
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Ved ikke om dette er den rette tråd ... men alligevel. SAS giver i disse dage 10.000 point ved booking hos Avis. Man skal gennem særlig hjemmeside, og det ser for mig ud som, at priserne er højere end ellers hos Avis. På nogle udvalgte eksempler kan jeg leje samme bil hos Hertz til meget lavere pris - og det er også billigere, selv hvis jeg indregner værdien af de 10.000 point. Er det altid sådan ? Satser de på, at man fokuserer på pointene eller spekulerer de i, at der hos nogle er forskel på betaler (fx. arbejdsgiver) og point-modtager ?
     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Man skal altid se sig for, så det ikke bliver dyrt-købte EB-point. Det har jeg også set flere gange hos mange samarbejdspartnere (hotels.com, Avis, mm.). Hos Avis specifikt har jeg dog set det gå begge veje - altså nogen gange har det været billigere via avisworld.com/eurobonus end avis.com, og omvendt. Jeg plejer også at sammenligne med andre udbydere når jeg lejer for at sikre mig, at jeg ikke giver overpris for pointene.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Så har jeg lige tilmeldt mig "Circle K Extra Club", hvor jeg nu får rabat på kaffe, vand, benzin. bilvask m.m.

    Det hele styres med mit kreditkort. Jeg har fået mit EuroBonus Mastercard registreret - og så skulle rabatten komme automatisk, hvis jeg betaler med kortet (og man kan registrere op til 10 betalingskort på kontoen). Samme system bruger Lufthansa i deres virksomhedsprogram PlusBenefit.

    Så er det, jeg undrer mig over bøvlet med at få EuroBonus i forretninger: Hvorfor skal vi absolut først køre et EuroBonus medlemskort igennem terminalen, få det afvist, hvorefter terminalen skal gøres klar til en ny betaling, så vi efterfølgende kan køre betalingskortet igennem.

    Hvorfor kan man ikke styre det på samme måde, som Circle K og Lufthansa? Er der en bank-IT person, der kan forklare det?
     
    DanielBahn, Ulrik og Kristian "Synes godt om dette"
  17. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Nu er alene spekulation fra mine side, men tænker det er en kombination af inkompetence hos de udførende folk og/eller dårlig ledelse i IT afdelingen. De talrige forsinkelser på IT komponenter (f.eks. Familiedeling), underlige og kluntede løsninger (som den du beskriver herover) og evnen til at udvikle en ny hjemmeside af tvivlsom kvalitet (måske derfor at man stadig kan tilgå de fleste sider via den gamle).
    Det er dog lykkedes at lave et ret godt setup omkring point ved køb via nettet. Der skal man “blot” klikke på et link, herefter log in og så handle på den side der popper op.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Der har ikke noget med inkompetence at gøre - det er to helt forskellige setups.
    Forklaringen får I når jeg sidder ved et bedre tastatur senere på dagen.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Glæder mig til at høre flere bud.
    Som skrevet, så spekulere jeg bare. Det kunne jo være, at programmørene er super skarpe, men deres opgrave er uklart defineret. Det er jo lidt som at byde på, hvorfor rejsekortet blev så forsinket, meget dyrere end forventet, og priserne stadig ikke er gennemskuelige. Bruger det dog selv, da det er fleksibelt hvis man sjældent rejse samme rute og ikke har mønter til bussen .

    Kan dog følge Henry langt hen af vejen.
    -Hvis der f.eks. er en dobbelt point kampagne, så betaler man med sit kort, beløb bliver trukket, point og ekstra point bliver tilført ens konto
    -Hvis man f.eks. vil have point fra en partner, skal man køre medlemskort igennem før betalingskort.
    —Hvis man ønsker at betale med et andet kort, kan jeg forstå det nuværende setup.
    —Hvis man ønsker at betale med SAS MC, burde det teknisk være muligt at lave på samme måde som dobbelt point kampagnerne.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Forklaringen på forskellen er, at det er to helt forskellige setup.

    Når du betaler med kort hos Cirkle-K, så checker de, om det brugte betalingskort er registreret i deres medlemsdatabase, og i givet fald beregner de bonus/point/rabat/whatever. De ved jo, at det er Cirkel-K's bonusprogram du vil anvende. Det samme gælder i øvrigt Meny-kæden.

    I begge tilfælde er der tale om en aftale direkte mellem kunden og forretningen.

    Når du betaler med betalingskort i Bahne, H.J.Hansen, Beck og Jørgensen, MASH osv., så ved de ikke om du er tilmeldt en bonusordning, for det er ikke butikkens egen bonusordning, men en der administreres af Loyalty Solutions (hedder de vist).
    Og hverken Bahne eller for den sags skyld NETS ved, hvilken bonusordning købet skal godskrives. Det kan være EuroBonus, men også - Aalborg city, Forbrugsforeningen, Ældresagen - eller hvem der nu måtte have indgået en aftale med Loyalty Solutions.

    Derfor skal bonuskortet registreres først. Det bliver så afvist som betaling, men NETS kan efterfølgende sende oplysningerne til Loyalty. Formentlig sender de kun bonusnummer samt beløb, videresendelse af betalingskortoplysninger vil jeg tro strider mod reglerne om beskyttelse af persondata.

    Argumentet om at man bare kan registrere betalingskortet hos EB/Loyalty Solutions holder ikke - for hvis kunden er tilmeldt mere end een bonusordning, hvilken skal så bruges?
    Kunden kan jo ønske at tilskrive bonussen forskelligt, akkurat som man ved en booking af flybillet hos Singapore Airlines kan vælge, om point skal registreres hos EuroBonus, SilverKris eller måske et tredje.
     
    Nielspg, SophieHendriksen, Peter F. og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side