FlyingBlue Miles udløber ikke længere, da de kan forlænges med al aktivitet

Poster i 'NYHEDER' oprettet af SimonS, 28/2/26 at 14:06.

1. SimonS

SimonS Medlem

Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    50
    Point:
    13
    Har lige set denne nyhed: https://www.flyingblue.com/en/news/extend-your-flyingblue-miles

"Starting May 4, all Miles will share a single validity period of 24 months. Whether earned through flights or partner activities, every Mile will now follow the same expiration date."

Er det værd at begynde at opspare disse, og hvordan kan FlyingBlue miles bruges for gode rewards fra Danmark?

Det er dejligt man ikke skal bekymre sig om udløb som ved Eurobonus efter 5 år.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,183
    8,330
    Point:
    113
    Som udgangspunkt vil jeg fraråde at samle point hos flere selskaber i samme alliance, med mindre du har nogenlunde styr på det og optjener en rimelig mængde point. Ellers ender man hurtigt med små portioner der er svære at bruge, samt det er sværere at opnå status.
    Når det så er sagt så er der nogle fordele med flying blue i forhold til f.eks. SAS eurobonus. Bl.a. kan pointene bruges på awards til SAS i economy til rigtige gode priser, f.eks. 7k flying blue miles fra CPH til f.eks. LYS eller CDG. Derudover tager flying blue ikke dobbelt pris for China Airlines, Vietnam Airlines som SAS - jeg kiggede fornyligt på BKK-SGN-CPH der kostede 78k flying blue miles eller 224k eurobonus point. Der var dog lidt højere afgifter igennem flying blue.Man kunne også få KLM/AF på samme rute til 85k flying blue miles, og det kunne slet ikke bookes igennem SAS.

clager og Henry "Synes godt om" dette.
  3. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    224
    475
    Point:
    63
    Når man kigger på hvad miles/point er værd, er man også nød til at kigge på hvad det koster at optjene dem. 78K flyen blue miles kan godt være dyre end 224K EB point, hvis man på en sammenlignlig rejse (samme route og pris) får mere end 3 gange så mange EB point i forhold til flying blue miles.
    Jeg ved ikke hvor mange flying blue miles man optjener. AFKL er ikke et selskab, som står højt på min liste over troværdige flyselskaber.

4. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,183
    8,330
    Point:
    113
    Det kan selvfølgelig være sværere at optjene flying blue miles end eurobonus point for nogen - det går lidt tilbage til min anbefaling om at holde sig til et program i hver anbefaling, med mindre man har nogenlunde styr på det.
    Omvendt kan det også være sværere at optjene eurobonus point, hvis man flyver en del med AF/KL. Jeg har fornyligt været på KL en del gange, f.eks. til MRS på en billet til ca. 4k DKK, 4 segmenter. Den gav samlet ~550 level point, og knapt 1000 bonus point som EBD. Som flying blue platinum havde man fået lige knapt 4000 flying blue miles, og stadig 2000 som 'explorer'/uden status.
    Min fremgangsmåde er personligt at estimere en værdi pointene (som tager højde for hvor mange point jeg kan tjene), og derefter kigger jeg så på hvor mange point jeg tror jeg kan tjene ud fra mit rejsemønster. Og så er der yderligere en faktor med at opnå status.

Del denne side