Forær et SAS Sølv/Guld kort væk

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/4/14.

  1. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Hej alle, min forlovede og jeg skal på bryllupsrejse til næste sommer og er på en mission med at opspare points nok til at opgradere til business.

    Vi leder derefter en venlig sjæl som har et ekstra guldkort de kan ‘give’ til os.
    Vi er villige til at kompensere for dette.
     
    Henrik Olsen, henrik.kristiansen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Først tillykke med jeres bryllup. Jeg har desværre ikke mulighed for at hjælp jer med et guldkort, men lige et par hurtige bemærkninger (I skal ikke svare mig - men blot bruge det i jeres overvejelser):
    • Rejser I begge meget - eller er det fortrinsvis én af jer, der optjener EuroBonus point?
    • Vær opmærksom på, at I kun får 25% bonus på pointoptjeningen hos SAS. Så hvis point optjenes hos andre selskaber, så hjælper guldkortet ikke meget med at få ekstra point.
    • Husk, at I også kan hente rigtigt mange point på jeres indkøb ved at få et EuroBonus Premium MasterCard. Det er muligt også at få et ekstra kort til partneren (og lade pointene gå ind på samme konto).
    • Regn efter, om det kan betale sig at købe en lidt dyrere billet og så få ekstra mange EuroBonus point. Jeg har skrevet et par artikler om det for et godt stykke tid siden.
    • Husk kampagnen de næste par måneder, hvor du også optjener statuspoint. Måske kan du selv tjene et guldkort i denne kampagne
    Hvis noget er uklart, så skriv endelig tilbage.
     
    michaeldk, henrik.kristiansen, HenrikM og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    HenrikM, Henrik Olsen og Calle77 "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Såvidt jeg kan se, har jeg mulighed for at "give" et sølvkort væk. Nu er fordelen ved sølv jo meget begrænset. Men du får trods alt en bonus på 10% på optjeningen af basispoint ved rejser på SAS og Widerøe, samt mulighed for at indtjekke en gratis kuffert ved rejser med SAS. De øvrige fordele, der er nævnt på EuroBonus hjemmesiden, ser da godt ud på papir - men realiteten er nok at de næppe giver den helt store værdi. Send en privat besked, hvis du er interesseret.

    Se den samlede oversigt her: Hvordan bliver jeg EuroBonus Sølv-medlem? | SAS
     
    Nielspg, HenrikM, CHIP og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. amarravnen

    amarravnen Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hvis der er nogen med et guldkort de kan “forære” væk er jeg interesseret.
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det er allerede røget. Desværre
     
    Martin81 "Synes godt om" dette.
  7. FFlyer_DK7

    FFlyer_DK7 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Hej alle frequent flyers,

    Jeg har luret med på siden igennem mange år og nydt enormt godt af miljøet herinde.

    Jeg har haft guldkort hos SAS de seneste 8 år. Men efter corona er rejsemønsteret ikke helt tilbage endnu. Desværre kom den frygtede dag for lidt tid siden - jeg har mistet mit kære guldkort hos SAS :-(

    Jeg vil derfor spørge, om der er nogle venlige sjæle der har mulighed for at give guld-kort væk, og er interesseret i at gøre det? Jeg skal rejse de næste 3 måneder med min kæreste, og ville gøre meget for at få et status kort igen:)

    Håber der er nogen der kan hjælpe!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Alexander774

    Alexander774 Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Hej Henry

    Har du fortsat mulighed for at forære et sølvkort? :)

    Jeg har haft sølv de seneste mange år, men har desværre mistet det i forbindelse med manglende flyvninger under corona. Havde stor glæde af ekstra bagage til mine flyvninger. Derfor vil jeg høre om jeg kan få lov til at modtaget en sølv opgradering :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Takker for din besked. Kortet røg faktisk allerede samme dag - men spørg i forummet. Alle med guldstatus kan jo forære et sølvkort væk. Og alle med diamant kan også give et sølvkort. Så mon der ikke skulle være gode chancer for, at du kan få et kort fra en anden?
     
  10. Alexander774

    Alexander774 Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Tak for tippet. Det vil jeg prøve på :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,452
    Point:
    113
    Jeg kan give dig sølv, send dm med eb nummer og navn
     
    Martin81, HenrikM, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Thomas Bække Olesen

    Thomas Bække Olesen Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Jeg har optjent et år mere med Diamond status og har derfor også et guldkort til rådighed som jeg har en kollega der gerne vil “købe” hvis jeg ikke giver det til Overformynderiet herhjemme i stedet for.

    Hvad vil I mene at værdien er hvis man skal “sælge” det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Der er flere professorer på Handelshøjskolen, der har skrevet lange afhandlinger om prisfastsættelse, Vi kender alle fordelene: Lounge adgang, ekstra bagage, fast track, ekstra point etc.

    Men jeg vil gøre det meget kort::

    Mit bud er 1.500 kroner
     
    Jeblin, Thomas Bække Olesen og henrik.kristiansen "Synes godt om dette"
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    De går ofte til et sted mellem 4-600 euro. Især fordi det er blevet sværere at optjene for mange.
     
    Henry, Jeblin, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Jeg har også indtryk af, at det er det prisleje de går for (3500-4000kr). Jeg synes ikke selv, at guld er det værd men det er jo heldigvis en personlig vurdering.
     
    Henry, Jeblin, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,452
    Point:
    113
    Hælder nok nærmere til Henry's vurdering.

    Ville personligt aldrig betale 3500-4000kr for de begrænsede fordele man får med SAS guld.
     
    Henry, Jeblin, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Værdien afhænger jo meget af brugeren...
    Mit første guldkort købte jeg mig til for vist nok 2500,-. Det var en god pris for mig, fordi jeg vidste jeg kom til at rejse meget - og endte også med at optjene guld selv efterfølgende. Så for mig gav det i mit første år (altså det jeg betalte for) en del loungebesøg rundt omkring i verden + fast track/business check in, hvilket f.eks. i Sydamerika havde stor værdi for mig fordi der ofte var meget lange køer.
    Derudover har EBG flere gange givet mig høj prioritet ved forsinkelser + gratis opgraderinger på LH longhaul. Igen i mit første år var jeg med en LH A380 der blev aflyst, og alle skulle indkvarteres i FRA. Forestil jer en kø til servicecenteret! Men som EBG ventede jeg under 5 min på hotelvoucher og taxi-kupon.

    Men korrekt, hvis det "gives væk" til en tilfældig rejsende - eller en "Skandinaviens-pendler" har det nok ikke stor værdi.

    Så alt mellem Henry's bud, og op til 3-4000,- tænker jeg sagtens kan være værdien af et guldkort. Det kan også afhænge af hvornår kortet bliver givet ift. modtagerens optjeningsperiode. Jeg modtog mit kort i min måned 4, hvilket gav mig knap 2 års guld (nuværende periode + næste + 3 mndr).
     
    HenrikM, jespersm, THammer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  18. MichaelBK

    MichaelBK Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Søger Sølv til nogle ture med familien i 2023 :)
     
    Martin81 og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,452
    Point:
    113
    Send DM jeg kan forære sølv mener jeg
     
    MichaelBK, Martin81, Tomas og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. MichaelBK

    MichaelBK Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Sendt en besked! På forhånd tusind tak!!

    Opdatering: Søger stadig :)
     
    Senest redigeret: 8/2/23
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side