Forær et SAS Sølv/Guld kort væk

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/4/14.

  1. Mathiasmoellerj

    Mathiasmoellerj Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Studerende søger guldkort.

    Kære "Diamanter".

    Jeg er til dagligt studerende, bosiddende i Aalborg. Jeg rejser en del, mellem 1-2 gange om ugen på afgangen mellem København - Aalborg grundet arbejde.
    Som studerende med studiejob i København, er det træls at betale 63,- pr. gang på sommelier bar lufthavnen, og hvor mulighederne for at bruge ventetiden på at læse må vurderes som værende dårlige grundet larmen. Jeg søger derfor en person med EBD, som kunne have interesse i at "forærer" mig et EBG. Jeg vil naturligvis til gengæld være villig til at betale for dette. jeg ved godt at man ikke må sælge EBG, men lad os se om vi ikke kan finde en løsning som er i overensstemmelse med reglerne.

    Skriv endelig.

    På forhånd tak.

    Mathias.
     
  2. Mathiasmoellerj

    Mathiasmoellerj Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Kunne du have interesse i at lave en aftale mhb. på et guldkort?
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Hej Mathias,

    Velkommen til InsideFlyer :)

    Jeg har desværre givet mit kort væk til en makker. Så jeg har desværre ikke muligheden for at hjælpe.

    Jeg skal også gøre opmærksom på at det ikke er tilladt ifølge medlemsvilkårene at betale for et kort. Det er kun at give det til enten familie eller venner. Blot så ingen kommer i problemer.
     
    asf, Peter F. og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  4. Mathiasmoellerj

    Mathiasmoellerj Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Mange tak.

    Jeg må nøjes med sølv lidt endnu, forhåbentligt kan jeg nå at kvalificere mig til guld i år, det havde bare været nemmere på den anden måde :)
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hej Mathias

    Flyver du altid med SAS til København? Med så mange rejser burde du jo ret hurtigt kunne nå at få et guldkort ved at flyve 45 segmenter/enkeltrejser.
     
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    Jeg er også meget interesseret i et bedre kort end mit nuværende basis. Flyver en del SAS henover sommeren, så sølv er også yderst brugbart. Skriv gerne en PM.
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Har lige fundet ud af, at jeg kan forære et sølvkort væk.:p:p:p
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå ja, er der nogen der er interesserede i et Guldkort kunne jeg da godt være interesseret i, at "forære" det væk...

    Send PM, hvis det er aktuelt..
     
    Michael Wahl og mdk "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Et guldkort er naturligvis en behagelig ting, kan jeg tænke :)
    Men hvis man ved, at ens flyvemønster ikke vil række til at holde det ved lige året efter kommer der jo et antiklimaks..

    Et par småture i Europa er jo ikke nok - selv med en tur 'Down under', som overvejes, oveni.
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Enig - men et guldkort giver jo 25% bonus på point. Så, hvis man har et guldkort, er det lettere at tjene point nok til næste år. Og man kan naturligvis altid ændre rejsemønster, så der tjenes point nok til guldkort (jeg rejser altid "Plus", hvis prisforskellen til "Go" er lille).
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Rigtigt, men flyver man hovedsagelig Norden + lidt Europa er det ikke antal point, men antal flyvninger der virker bedst.
    Til gengæld ser det ud til, at med lidt kreativitet vil Guldkortet kunne erhverves relativt overkommeligt.
    Eksempel: Har man 13 'almindelige' flyvninger mangler der 32 i at nå de 45. Med brug af lavpris-kalenderen kan mange retur-ture fås for ca. 1.500 kr. for 4 flyvninger til eks. Italien. Otte af dem, så er den hjemme, så det rækker længere end at bruge pengene på at købe 1.500 basispoint.

    Men så er der jo det med WAF :(
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Den måtte jeg Google @SebastianBruun... Det er jo netop et af problemerne, som du hentyder til.. :(
     
  13. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    381
    "Synes godt om" modtaget:
    639
    Point:
    93
    PM sendt.
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg håber det er mig der ikke forstår dit eksempel for du foreslår vel ikke at man trækker 8 dage ud af kalenderen for at flyve rundt uden årsag OG bruger 12.000 kroner på det for at få adgang til fast-track, lounge, ekstra bagage og priority boarding på 13 flyvninger efterfølgende? :confused::eek:
     
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nej det er ikke det jeg mente :)
    Jeg mente, at hvis man allerede har fløjet 13 'ben', som har givet eks. 12.000 points, så vil det være billigere at skaffe sig de manglende 32 ben end de manglende 33.000 point.
    Hvis altså man finder et guldkort vigtigt nok. Vi flyver mest Plus, og så er de fleste 'goder' jo allerede inkluderet.
     
    Senest redigeret: 28/6/16
  16. HenrikP

    HenrikP Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    PM hvis du har en guldkort, som du gerne vil give til en ven - så kvitterer jeg med en vennetjeneste ;)
     
  17. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    381
    "Synes godt om" modtaget:
    639
    Point:
    93
    Har endeligt fået sjusset mig frem til hvad EBG er værd for mig i kroner og øre, hvortil der kommer fordele som fast track oveni.

    Så er der et EBD medlem der har muligheden for st give et kort væk vil jeg godt kvittere med to af de lange samt en plovmand

    Er formenligt i den lave ende, men giver jeg mere bliver det minus ev med mit nuværende flyvemønster.
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Det er jo helt op til dig, hvad du vil give for et guldkort - ligesom det er helt op til EBD-medlemmer, hvad de vil sælge til. På Handelshøjskolen kaldes det "Markedsøkonomi". Så det behøver du hverken at skamme dig over eller undskylde.

    Jeg har ikke regnet på, hvad er guldkort er værd for mig - men skulle måske gøre det :)
     
    mdk "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    IF eller Hjallerup Marked?? :D:D:D

    Jyderne kommer......
     
    Flyvefisken, Baadsgaard, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    584
    "Synes godt om" modtaget:
    1,667
    Point:
    93
    Til de som skal modtage et evt guldkort så vær MEGET obs på dette svar jeg lige har fået fra sas....


    Giltigheten för ett gåvekort varierar beroende på när du tar emot detta.

    Som du säkert känner till pågår din kvalificeringsperiod från augusti till juli varje år. Om du mottar ett kort under din första månad, alltså under augusti, kommer kortet endast vara giltigt under den perioden.

    Om du däremot mottar ett kort under nästkommande månad (september och frammåt) så kommer kortet att vara giltig under nuvarade samt nästkommande period.
     
    CHA211, Michael Wahl, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side