Forær et SAS Sølv/Guld kort væk

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/4/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ^
    Det var som frygtet. Bare irriterende der ikke er klare retningslinjer om det under bestilling.
     
  2. goldie

    goldie Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Om noen kan gi bort et gullkort, kan jeg tilby et godt bytte.
     
  3. René Riisgaard

    René Riisgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Jeg er meget interesseret i at få et guldkort, og er selvfølgelig villig til at give en acceptabel betaling.
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  4. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Hey Venner,

    Jeg kunne være glad for bare et Sølv kort hvis det betyder jeg kan nyde en kold øl i loungen i stedet for :)

    Hvis der er nogle der vil give mig mit første oplevelse nogensinde med et Sølvkort/Guldkort skal jeg nok love at opdatere alt omkring mine oplevelser og være taknemmelig!

    Jeg rejser ofte til USA, men har gjort det med forskellige selskaber, det var før det gik op for mig en måned siden at man kan få flere fordele med EuroBonus. Og nu retter jeg søgning mod A* fly.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    En anden mulighed er, at du i lounge tråden skriver, hvornår du rejser - så er det muligt, at en IFer med guldkort inviterer dig med.
     
    Henrik Olsen, JustinTime, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Jeg tror, at dine "oplevelser" på et sølvkort er meget begrænsede, når du rejser til USA - men det ved andre meget mere om.

    Så med mindre du får et guldkort foræret, må du selv tjene det. Jeg vil anbefale dig, at forsøge at tjene flest mulige point på dine rejser indenfor dit budget. D.v.s.
    • Være opmærksom på booking klasser (rejs på de klaser, der giver flest point inden for dit budget)
    • Læg rejsen, så den giver flest point (eksempelvis ved at rejse via Oslo / Stockholm)
    • Forsøg at få en opgradering til Business / Plus, som giver flere point (skal bestilles på forhånd)
    • Deltage eventuelt i nogle af de "milage run", som også er omtalt her på siden
    • Og ja, det er pisse dyrt - men du kan også købe "status point" - vær opmærksom på, at du ikke køber de billigere "ekstra point"
     
    Beaglen og JustinTime "Synes godt om" dette.
  7. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Er sølvkort i USA, hvis du flyver med United vil det give Premier Access til check-in og Boarding Group 3 mener jeg. Tror ikke det vil gi ekstra bagage, det gjorde det på et tidspunkt mener jeg.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Jeg har et sølvkort jeg kan give væk som du godt må få Send mig dit EB-nummer hvis det stadig har interesse, så ordner vi det. Som andre siger er et guld eller højere selvfølgelig sjovere, men du får dog lidt ekstra bagage og lounge nogle måneder om året med sølvkortet.


    r
     
    klausbm, Henry, JustinTime og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Tak for info Henry. Jeg har lige set at der er begrænsninger for Lounge Access med Sølv kortet. Det sluttede desværre den 31/8 :( A little too late. Men så jeg må forsøge at udnytte det til December :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Trolix2000

    Trolix2000 Medlem

    Beskeder:
    53
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Jeg er den glade indehaver af et sølvkort, men hvis nogen herinde på nogen måde har et guldkort som de skal af med, vil jeg meget gerne komme i betragtning.
    Lad os finde en passende retur-tjeneste:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    IMG_0328.PNG Hvis der er nogen der står og mangler et guldkort så forærer Cecilie fra det norske if et væk på hendes Instagram.
     
    Ulrik, Kristian, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. MichaelK

    MichaelK Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    51
    Point:
    18
    Jeg er lige begyndt at flyve en del og skal nok nå op på guld, men der går jo lige et lille år inden jeg har opnået det. Jeg kan godt se fordelene i gulkortet. Hvis en vil benådige mig et kort, kan jeg måske gøre tjenesten igen en gang..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. MichaelK

    MichaelK Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    51
    Point:
    18
    Okay, 4500, det er nok alligevel mere end jeg ville give :)
    Er det virkelig value for money?
    dba[dot]dk/andet-andre-lande-som-dia/id-1029331010/

    Erstat [dot], jeg har ikke nok posts til at må sætte links ind.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    det er jo lidt op til den enkelte at vurdere. Er man EBB eller EBS fra før vil det i mine øjne godt kunne forsvares at betale 4500,- dkk for at blive EBG. Alene de 25% ekstra gundpoint gør jo at man efterfølgende periode kan "nøjes" med flyvninger tilsvarende 36000 point for at beholde guldet. Derudover lounge, fast track, ekstra bagage etc..... men igen, det er jo meget afhængig af ens rejsemønster.
    Husk også at hvis man timer det rigtigt med optjeningsperioden har du guldet i næsten 2 år.
     
    Senest redigeret: 22/11/16
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Modigt at poste på dba at man et ligeglad med T&C. Derudover en plovmand mere en på det norske IF så vidt jeg har hørt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Altså man betaler jo aldrig fuld pris på DBA så der er vel lagt en 500 mand ind i prisen så den kan forhandles ned...
     
    Calle77, Henry og CHA211 "Synes godt om dette"
  17. MichaelK

    MichaelK Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    51
    Point:
    18
    Jeg er ret ny i det, så kan ikke lige gennemskue hvordan man skal time det. Kan jeg få dig til at uddybe lidt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. MichaelK

    MichaelK Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    51
    Point:
    18
    Det ser ud til den er væk igen. Fra gamle annoncer ser det ud til at de tidligere gik til 2000 - 2500kr. Hvis det så kunne gælde stort set 2 år, er det måske ikke så slemt.
    Men tiden går, nu får jeg snart et sølvkort, men så vidt jeg kan se har det ikke meget værdi. Indtil videre har jeg rejst med folk med guld kort. Det er bare lidt kedeligt at deres bagage kommer op først i Kastrup, og så skal de vente på min.
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  19. MichaelK

    MichaelK Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    51
    Point:
    18
    Okay, det var på side tre. Man skal helst modtage kortet måneden efter (31 dage?) efter optjeningsperioden starter, så har man guldkortet i 23 Mdr. Min startede 1/10, så jeg skal bare have fat i et nu :D
    Det er desværre ikke noget der hænger på træer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tror du skal vente til 3 måneder efter din periode startede
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side