Forær et SAS Sølv/Guld kort væk

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/4/14.

  1. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Hvaa @Mortenmol var det blot en føler du lagde ud den anden dag, eller? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Laffet

    Laffet Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Jeg er også utrolig interesseret, hvis der skulle sidde en venlig person og have lyst til at give et guldkort væk til mig - vi kan selvfølgelig også finde du af lidt betaling af en art den anden vej.

    ^^ Med tre forholdsvis lange rejser til Asien og USA indenfor de næste par måneder, vil det lune lidt med et guldkort, samt give mig mulighed for hurtigere at stige i SAS' loyalitetsprogram :).
     
    clager, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Jonasvignal

    Jonasvignal Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hvis der stadig sidder nogen og brænder inde med et guldkort, modtager jeg det med glæde... :-D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Du skulle gå på den norske guldkort børs på insideflyer.no
    Der handles der på livet løs og der kan alt fås for fjelldollar.
     
    mathiasfe, SophieHendriksen, mhsalv og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    *fjellpesos
     
    mathiasfe, asf, Baadsgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Her må bankmanden vist lige ind over. Det mest brugte i branchen (i al fald da jeg var aktiv) er 'torskedollar' :D:D - grundet ordspillet..
     
    mathiasfe, asf, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Thorlund

    Thorlund Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hvis én har et sølv kort, som vedkommende kan forære væk, vil jeg gerne være den glade modtager. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. henrikpe

    henrikpe Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    13
    Hey - mit guldkort udløber snart, og bemærker at jeg har et sølvkort jeg kan give væk :) Smid en besked med dit EB nummer, fornavn og efternavn så sender jeg inden det går tabt.
     
    Henry, Henrik Olsen, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Sender dig en besked nu, på forhånd tak! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. henrikpe

    henrikpe Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    13
    ;)

    Kort har hermed fundet en ejer.
     
    klausbm, Henry, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Fedt at du gav det væk her :)
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  12. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg har nogle lørdagsflyvninger i den kommende tid, så hvis der er en der vil give et sølvkort væk tager jeg imod det med kyshånd :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,807
    Point:
    113
    Ja, så er turen kommet til mig. Jeg skal indenfor den næste måned forære et guldkort væk. Og da jeg er fuldstændig venneløs, har jeg indrykket denne "kontaktannonce".

    Men der er naturligvis nogle betingelser knyttet til vennetjenesten:
    • Du skal have brug for kortet. Så hvorfor skal det være dig, der får det?
      • Hvilke guld-fordele vil du gøre brug af?
      • Hvor mange rejser forventer du at have det næste år? Og med hvilke selskaber?
      • Hvor rejser du hen?
    • Andre IF-ere skal også have glæde af det.
      • Med et guldkort, kan du forære et sølvkort til en ven. Det skal du gøre her på siden til en anden IF-er.
      • Du skal rapportere fra dine rejser på inside flyer. Hvor kan vi forvente at få lidt rapporter fra. Og om hvad (hoteller / lufthavne / beretninger om flyrejsen / andet?)
      • Og så forventer jeg, at du naturligvis benytter lounge tråden, så vi kan mødes over en kop kaffe / en øl,
    Er du interesseret, så svar på denne mail.

    Øvrige oplysninger:
    • Min afgørelse er rent subjective.o_Oo_Oo_O
    • Bestikkelse / betaling er mulig:eek::eek:. Valuta: Kaffe / øl i guldstuen til aktive IF-ere ;);)
    • Deadline for at lægge billet ind: Lørdag 31 marts kl. 08.00 (dansk tid)
     
    jtraveler, Fruth, tbh og 13 andre "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Når du siger "svar på denne mail" - tænker du så på svar her i tråden eller på en PM? Der kan jo være nogle, der vil vægre sig ved at offentliggøre detaljerede rejseplaner - selvom de nok ikke frekventerer sitet her :rolleyes: :eek:

    Men ellers:
    1. Fast track + lounges for selv + overkommandoen – og så de 25% pointtillæg (se svar 3 ).

    2. Foreløbig planlagt 16 ben booket, der kommer nok flere til. Forsøger at holde det så tæt på SAS så muligt, men KLM sniger sig ind af og til.

    3. Australien (Singapore Airline, class D, det var det med de ekstra point, det kan blive til noget :p), Italien (KLM; nemt fra Aalborg), Danmark, Europa i øvrigt. Formentlig Canada i ’18.

    4. Naturellement.:)

    5. AAL-CPH er nok ikke interessant, men SYD, MEL, OOL m.v. bliver en god blanding af både lufthavne, hoteller, konferencecenter og andet godt.

    6. Må det være et glas vin og en kop te for kortmodtagers vedkommende?:oops::oops:

    Øvrigt

    7. Fornuftigt:):)

    8. Troede det var gratis, så er det jo en billig omgang.
    EDIT: Jeg skal lære at læse - det er jo slet ikke det Henry skriver, men at han gerne vil mødes, og det er jo noget helt andet. :oops:

    9. Der skal vi til 90 års fødselsdag, så den kommer allerede nu.:D
     
    Senest redigeret: 27/3/18
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg vil gerne lægge billet ind på det sølvkort der skal videregives. Får ikke brugt *A nok til et guldkort vil være værd at give mig, men har et par lørdagsflyvninger til Beirut og Stockholm over de næste par måneder, hvor jeg gerne vil et smut i loungen, hvis muligt :)
     
    Henrik Olsen og Calle77 "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Nogle der ved hvor længe der går før man igen kan videregive sølvkort, genkvalificerede til guld d. 31 Jan.
    Der står mdk på kortet, hvis jeg snart får lov at forære det væk :)

    Update! Ser sgu ud til at det er muligt nu, send lige pm med dine info og hvornår du ønsker det skal sendes din vej :)
     

    Attached Files:

    jtraveler, mdk, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,807
    Point:
    113
    Det var dårligt formuleret.:oops: Naturligvis svar i tråden.

    Går ud fra, at disse personer heller ikke vil videregive deres erfaringer på IF.;)
     
    SophieHendriksen, Jeblin, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det regnede jeg også med, men ordet 'mail' bragte lidt forvirring ind over..:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg er guldløs, du er venneløs. Jeg ser et match :D

    Før vi fik vores første barn i 2013, og jeg året efter skiftede job, havde jeg EBG i en årrække. Derefter stod den på EBS. P.t. er jeg dog banket helt tilbage til EBB, da optjeningen i sidste periode tog et signifikant dyk. Det skyldes en kombi af, at jeg professionelt har været tvunget til at flyve med DAT, når jeg har skulle til CPH (hvilket jeg 2-3 gange om måneden), og privat kun har været af sted en enkelt gang (USA i efteråret), da vi har været holdt hjemme af barn nr. 2.

    I indeværende optjeningsperiode arbejder jeg dog på at gå direkte fra EBB til EBG - da jeg savner fordelene og forventer, at jeg kommer til at flyve markant mere professionelt som privat frem mod årets udgang (og som min. at fastholde niveauet fra 2019 og frem). Dels står jeg arbejdsmæssigt over for nogle ændringer senere på året, der forventeligt vil give øget rejseaktivitet til CPH og BRU samt mulighed for at flyve ud fra AAR (og hermed også SAS som jeg foretrækker), og dels har vores yngste nu nået en alder, hvor hun er blevet gammel nok til at længere ferier. Foruden sommerferien - hvor vi lægger blødt fra land med en tur til GOT med tanten - skal jeg min. to turer til USA til efteråret (LAX + ORD-CAK-BOS). Begge gange forventeligt med SAS over Atlanten og United indenrigs). Måske bliver det til en tredje tur, hvis IF Foodie Turen til NYC ultimo september bliver til noget og passer ind i kalenderen.

    Et guldkort i gave vil være meget kærkomment, da jeg med de rejser - jeg som minimum kan se frem mod årets udgang + 12.000 point fra Premium MC'et - lander short af 45.000 point. Med kortet vil jeg kunne optjene 125%, og så vil EBG alt andet lige komme i hus i indeværende optjeningsperiode og være sikret fremadrettet. Desuden vil lounge-adgangen være meget kærkomment, så jeg kan få bedre rammer for at få noget for hånden, når jeg sidder i CPH og venter på flyvet hjem til AAR.

    Jeg tilbyder ingen returkommission. Til gengæld byder jeg gerne ind med mit selskab , når vores veje mødes, og jeg fortsætter gerne med at byde ind på IF med erfaringer, input og rejsebeskrivelser. Sølvkort vil også blive givet videre herinde (selvom værdien af dette kort efterhånden er minimal :()

    God påske!
     
    Calle77, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Kan man lave vennetjenester hvis at man er venneløs? :)

    Jeg vil da også sætte pris på et guldkort. De sidste par år har jeg ligget enten lige over eller lige under kravet til sølv.

    De primære fordele for mig vil være lounge, fast track samt pointoptjening.
    De flyvninger at jeg ser ind i er til Porto, Nurnberg, Hong Kong og Bangkok, taipei. 4 ben med SAS (Hong Kong), 12 med andre *A
    Afledte kort bliver selvfølgelig i familien :)
    Jeg mener ikke at have set meget om Taiper/Taiwan her, så det ville jeg lægge ud med rejseberetning fra.

    /Henrik
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side