Frausings rejselog - 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 4/7/15.

1. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,980
    "Synes godt om" modtaget:
    7,542
    Point:
    113
  2. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Tidl. Co-Editor

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Tak tak! Brasilien kan klart anbefales, dog vil jeg være endnu mere leveringsdygtig på vejledning til turisme hernede, når jeg har fået rejst lidt rundt i løbet af det næste års tid :)

Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    @Peter Krogh Frausing hvad koster sådan en indenrigstur ca i DKK?
    Og fin anmeldelse :) smart at statusmatche til Azul inden afgang!

4. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Jeg har netop booket en returrejse der består af 5 segmenter, den måtte jeg slippe 1200 for, så ikke voldsomt dyrt.

5. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
  6. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Flyvning #8

Rute: CPH-MUC
    Flyselskab: Lufthansa
    Klasse: Economy
    flynr: LH2445
    Flytype: EMB 195

Denne flyvning var den første ud af 4 flyvninger for at komme til Brasilien. Vi rejste 17 personer sammen, der alle skulle til forskellige steder i Brasilien, og vi fyldte derfor godt i den lille flyver.

Vi kom afsted til tiden fra CPH - flyet var godt fyldt, og der blev lavet en del re-seating i sidste øjeblik, selvom denne flyvning var på en tirsdag aften, hvilket ikke normalt er den mest travle dag på ugen.

Det var min første tur i et så lille fly, men jetmotorer under vingerne, og jeg var egentligt positivt overrasket over komforten i det lille fly!

Flyvningen var en klassisk EU flyvning med LH, man fik udleveret 1x drikke og 1x sandwich med enten kød eller ost, og så er der ellers stille resten af turen - eller det plejer der at være.

17 unge mennesker i gruppe larmede nok lidt mere end gennemsnittet, men dog var vi alle placeret bagerst i flyet, så skaden er nok begrænset :)

Vi landede til tiden i München, og havde 1,5 time til vores næste fly til GRU (Sao Paulo)

jefi99, Kristian, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,911
    Point:
    113
    Vi er lige købt af et brasiliansk firma.. Blev så lige 13,5% dyrere for dem...

Peter Krogh Frausing og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Hvorfor var jeg der for 6 måneder siden??

10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,911
    Point:
    113
    tbh "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,748
    27,066
    Point:
    113
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
    Lige nøjagtig de produkter har altid været svinedyre i Brasilien, fordi der er sindssyg told på den slags. Det har altid været noget brasilianere har spurgt om man ikke kunne tage med til dem fra udlandet.

13. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Valutaen er helt i bund, og det er helt perfekt! f.eks går jeg på restaurant for ingen penge, og mit estimerede beløb for de ture jeg ville tage hernede er gået fra 50.000 dkk til 32.000 dkk - udelukkende på grund af valutafald! Så det er tæt på at jeg har købt hele byen @jeffi99

@Henrik Olsen jeg tror desværre at iPhonen forbliver dyrere end i DK, eftersom den endnu ikke er til salg hernede - ergo har Apple tid til at kompensere, og som Jefi99 pointerer, er det i virkeligheden tolden der er showstopper!

Men jeg nyder livet i fulde drag, og jeg får RIGTIGT meget for mine penge (og så er der vidst råd til en bil, når jeg kommer hjem igen alligevel!)

tbh og jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
  15. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Flyvning #10-11
    Rute: GRU-REC-THE
    Flyselskab: Azul
    Klasse: Economy
    flynr: AD2700+AD2475
    Flytype: EMB 195

Læs om turen her: http://bonusfeber.dk/test-azul-paa-indenrigsruter-brasilien/

Super produkt, og måske det bedste mellemdistanceprodukt jeg har prøvet! Desuden er det billigt - især med kursfald i øjeblikket.

Står du for at skulle flyve med dem (tilfældigvis :eek:) og har du et Guldkort andetsteds, kan denne artikel måske være nyttig! http://bonusfeber.dk/statusmatch-eurobonus-gold-tudoazul-safira/

(igen undskyld forsinkelse)

16. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
    Jeg hører faktisk at valutaen er ved at dræbe Azul - i hvert fald deres longhaul satsning. De har på kort tid skåret GRU-MCO fra daily til 4x ugentlig til at de helt har cancelled ruten inden den kom i gang. Den skulle have været påbegyndt i december. De flyver allerede fra VCP og CNF, men fra pålidelige kilder har jeg hørt at visse flyvninger har været med så få som 3 passagerer. Og vi snakker altså Airbus 330!

17. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Det virker i hvert fald som at TAM og europæiske selskaber sidder ret hårdt på langdistancen, og Azul er kommet ind på et dårligt tidspunkt, hvor efterspørgslen går ned - 3 personer på en 330 er bestemt ikke sundt!

Til gengæld dominerer de ret hårdt på indenrigsmarkedet, og er alles foretrukne flyselskab på grund af den gode service, mange afgange og fordelagtige priser, samt udbygget rutenetværk.

Desforuden har de mange aftaler med udenlandske selskaber om at flyve kunden til final destination, og at indskrive bagagen hele vejen - selv var jeg med dem på en LH billet, og et LH bookingnummer. Måske det er klogere at vedligeholde disse samarbejder, samt deres codeshare aftale med UA.

18. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Så er nu vidst et godt tidspunkt at booke på, kunne forestille mig at fly og hoteller lige skal have lidt tid til at opjustere priserne ifht. Valutakursen :p

Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,785
    Point:
    113
    Problemet er desværre, at langt de fleste hoteller har priser i USD. Men mindre hoteller og pousadaer (B&B's; pensionater), samt hostels dog i vid udstrækning priser i BRL.

Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,838
    Point:
    113
    Hvis du gerne vil se Panama en masse er du jo godt positioneret til at udnytte Copa's seneste promo: http://viewfromthewing.boardingarea.com/2015/09/24/earn-150000-bonus-miles-with-just-ten-trips/

Del denne side