God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

1. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    "Synes godt om" modtaget:
    8,309
    Point:
    113
    God fredag fra Shanghai!
    jeg overlevede onsdagens flytur, fik sovet en del så det var slet ikke så tosset. Maden var ret forfærdelig pånær brød/kage, så det var meget godt at have fyldt op i loungen.
    Jeg skiftede hotel til i dag (2*HIX), for at klare det meste af min IHG accelerate, og på trods af jeg bare spurgte om at få opbevaret baggage blev jeg checket ind kl 9 i morges. Nu mangler jeg lige en nat i et 3. land (mandag) samt de sidste $13 der skal bruges på mad/drikke. 7 nætter når jeg dog ikke, men får stadig completion bonus med 5/6.

Formel 1 var noget at et flop i dag, Jeg kom lige til FP1 endeligt kom i gang, det var åbenbart startet med red flag. Der blev vist kørt i under en halv time, før at der kom red flag igen. Så var der 2½ times venten, det skulle siges at 16 grader faktisk er lidt køligt når skoene er våde, men i det mindste havde jeg sneget mig ind på en grandstand der er overdækket.
    Klokken blev vist noget i stil med 13:56 før at de sagde FP2 lige blev udsat og lidt efter 14 sagde de at uanset sluttede eventet klokken 15:30 som planlagt. Jeg gik vist noget i stil med 14:55 da de stadig ikke var i gang, og til dem der ikke følger med, så gik jeg ikke glip af noget, de kom aldrig i gang.
    Og grunden... skyerne var så lave at lægehelikopteren ikke ville kunne lande på hospitalet i tilfælde af uheld. Det var lidt komisk at de først skrev på skærmen helicopter unable to fly, og så fløj TV-helikopteren lige over skærmen. SHA lufthavn var vist også lukket, havde SKY Formula 1 kørende i baggrunden på hotellet og hørte Ted Kravitz sige noget med ILS CAT III, ved ikke om det var at de stadig kunne lande eller der også var lukket fra dem.
    Det bliver uden billeder fordi 1: internet i Kina... nærmest ikke eksisterende, specielt ved Shanghai International Circuit, lidt bedre inde i byen, ikke meget bedre på WiFi... Kina.... og 2: begrænset hvor mange jeg fik taget med så lidt køretid... Forresten virkelig godt med VPN på mobilen (på trods af det mister ekstra hastighed), så der er adgang til google etc...

PENSIONISTEN, MaleneChristensen, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,749
    27,066
    Point:
    113
    God fredag fra Phuket, hvor jeg er checket ind på Hilton Phuket Arcadia for de 24 timer jeg har.

Lang tur herover men faktisk ganske god alt taget i betragtning. Hjemturen bliver sjovere med 14 timer i Doha :)

Blev opgraderet fra standardværelse og to kategorier op til et Junior Suite grundet status, så ikke helt ringe start.

IMG_9251.JPG

Klokken er snart 21:00 og lige de sidste mails skal ordnes og så ellers sove lidt i en seng. Planen i morgen er god lang morgenmad og så ellers hygge lidt ved poolen med lidt arbejde i godt 30 graders varme.

jtraveler, PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  3. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    God laaaaaaaaaaaaaaang fredag fra PEK. Det bliver vist min længste langfredag indtilvidere.

Havde 10 min i TG lounge D i går aftes, spild af tid at gå derhen, men der var det tætteste. Hver gang jeg er i BKK foregår det åbenbart med bus, denne gang både ankomst og afgang.
    Må give @Sebastian011 ret i at TG ikke imponerer på business på disse kortruter, måske afhængigt af sammenligningsgrundlag... faldt i snak med sidedamen på sidste ben, det gjorde en 4 timers red-eye endnu kortere. Det er den første person jeg har set lave mave bøjninger på flyet... og tage egen mad med i business class! Jeg fik efterfølgende at vide at jeg gerne måtte have været med til mave bøjningerne, men jeg klarede mig fint med at lade som om jeg kunne følge med i min film!
    Havde lagt min telefon på flade (med store nok kanter, troede jeg) over sæddet, men da vi var landet var den væk. Lånte en lygte af cabin crew of efter også at tjekke bagfra fandt jeg den under sæddet, ups... Også distraherende når folk snakker til en!
    Hende sidedamen var kineser men mente at jeg skulle bruge 24 timers køen, selvom jeg mente 72 tænkte jeg at det var på tide at finde helt ud af det, selvom det kostede mig meget tid i ekstra kø. 24 timers kø kræver at du har dit boardingpas til næste fly, og så kommer du ikke til at gå gennem customs, du får ikke lov at komme ud. Hvis du har baggage der ikke er tjekket igennem, så SKAL du bruge 72 timers køen. Jeg mødte nogle der havde 7,5 times layover, some brugte 72 timers køen fordi de ville have været ud og se byen, men den gik ikke. Med mindre du har undskyldningen med baggage der ikke er tjekket igennem, så skal du have mindst 8 timer for at få lov til at gå ud. Han var ikke helt tilfreds med at lade mig igennem efter at have afvist de andre.
    Såfremt du ikke har baggage, eller den er tjekket hele vejen, men du mangler boarding pass så er der transferdesk inden health inspection.

Ude i terminalen var jeg slemt skuffet over at få at vide check in først åbnede 2,5 time senere, de bruger kun 1 skranke per afgang og den tjekker kun ind til der fly. Efter at have gået frem og tilbage et par gange faldt jeg over nogle måtter ved nogle skranker længere nede og det gik op for mig at det var business, og der lykkedes det så at blive checket in! Talemåden mindede mig dog om ombord på flyet da jeg fløj til PVG, hvor stewardessen havde sagt "what is wrong with you", sikkert ment venligt, men fordi min sidemand havde trykket på "call" knappen...
    Ingen bade i CA loungen, overvejer om jeg skal give det er forsøg med er Diners club besøg i en anden lounge, ellers bliver det måske lidt synd for personen der skal sidde ved siden af mig. På den anden side er det langt fra ligeså slemt som en franskmand der var i MU loungen i PVG i søndags... Jeg kunne lugte ham på i hvert fald 5 meters afstand, og mistede fuldstændig appetitten. Og jeg har i det mindste ikke rundt med en top uden ærmer og holder så meget luft under armene.. og han var i en lounge hvor der var både!!

4. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,749
    27,066
    Point:
    113
    For en igen siden var jeg i Pkuket og denne Langfredag er så i København med familien.

Faderen min har fødselsdag, så skal i gang med den store middag. Han har bedt om god mad, så det får han. Jumfruhummer bisque, Surf & Turf og Fondant au Chocolate er menuen i aften. Både sous vide og kemien kommer i brug :)

Ellers skal jeg have booket mig lidt flybilletter til et par rejser i Europa i maj måned.

God Langfredag til alle og er andre end @tbh i udlandet?

Kenneth K, PENSIONISTEN, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Sidder i business lounge i Chisinau lufthavn, Moldova. På vej hjem til fødselsdag i familien (i morgen) og påskefrokost (søndag). Mandag går turen tilbage til Moldova.

God påske til alle.

tbh, clager, MaleneChristensen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,572
    5,710
    Point:
    113
    Har brugt ugens eneste fridag på et hurtigt smut i IKEA (nåede det lige inden de lukkede for bedetid!).
    Da trafikken er ret begrænset i de par timer, tog jeg den 8-benede ud og spinne en lille tur.
    Nu står den på frokost, i eftermiddag skal der samles lidt IKEA og i aften skal der grilles med et par kollegaer.
    IMG_4432.JPG

SophieHendriksen, Ulrik, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Selvom man er hjemme i påsken, kan man godt lave lidt plane spotting. Man ville nok få ondt i nakken af at kigge op ved hver eneste afgang, men noget stort kigger man jo lige. Halen lignede godt nok Swiss, hvilket ikke gav mening, men den var god nok. Hvad i alverden laver Swiss i Kastrup med en B777-300ER? Det kan blive til en lang omvej til Zurich :)
    IMG_0643.jpg
    Normalt bliver ruten udført af en A319-321, men kan se at de også har fløjet med en A330 et par gange indenfor de sidste par uger. Det må være en meget populær rute o_O

Henry, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,017
    Point:
    113
    Swiss har fået leveret endnu et par 777-300ER - de udvider capaciteten på SFO her i sommer fra 22.april med denne flytype - mon ikke denne ZRH-CPH-ZRH LX1272/LX1271 er træningsture for crew ?

Henry, SophieHendriksen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Jeg tænkte også noget i den stil. Hvis FR24 ellers ikke tager fejl, blev netop denne maskine leveret for 9 måneder siden, så det er ikke en af de nyeste. Dermed kan de selvfølgeligt godt træne i en anden maskine af samme type.

Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,017
    Point:
    113
    Ja, for Swiss får dem leveret i flere tempi.

Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,749
    27,066
    Point:
    113
    Ved at være klar til aftens føs'das middag for min fader.

IMG_9791.JPG

Ælle Belle - hvad skal vi starte med :)

Menuen er:
    Jomfruhummer Bisque
    Surf and Turf
    Chocolate au Fondant med vanilleis

Det bliver en god aften og god fredag til alle :)

Nicki Lolk Sørensen, Kenneth K, clager og 7 andre "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    God laaaaang fredag der stadig foregår på kontoret.
    En masse ting der skal rundes af inden turen går til Oxford University i morgen (med SAS til LHR) :)

Henry, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  13. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    God langfredag til alle. Jeg har tilbragt dagen med at køre Sjælland tynd, det var åbenbart ikke nok at køre Østrig-Holte i går nat: Først en tur til Køge for at besøge Gartneri Toftegaard, derefter til Roskilde for at hente hund fra feriepasning, så hjem til Holte og sætte familien af, så til Allerød og bytte nogle tomatplanter for potter, så til Plantorama i Hillerød for at købe noget jord, det var så det eneste jeg ikke fik købt men til gengæld en masse stauder på tilbud og en muffin.

@tbh Det er god aftenunderholdning du leverer der :cool:
    @Henrik Olsen Det lover godt for din madlavning til alle os andre d. 10. maj ;) Jeg kan leve med alle tre slags champagne :D

Henrik Olsen, clager, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,749
    27,066
    Point:
    113
    Der er nok et eller andet jeg har misset... har jeg lovet at lave mad og holde hof den 10/5?

SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,749
    27,066
    Point:
    113
    I så fald skal jeg liiiige underrette indenrigsministeren :)

Henry og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,911
    Point:
    113
    God morgen fra Dubai,DXB.. flyet er netop nu ankommet fra IST.. så en turn around på 45 minutter når vi ikke.. skidt pyt, et par minutter mindre i IST loungen..

Dagen går med, at flyve hjem og så holde weekend! Hjem fra varmen til kulden :-(

IMG_2545.JPG

SophieHendriksen, asf, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    God morgen fra Chisinau (Moldova)

Udsigten fra stuen (og billederne er taget i dag)

IMAG0414.jpg
    IMAG0421.jpg

Og jeg skal afsted fra lufthavnen senere idag:(:(:(

Håber det lykkes, for ejendomsselskabet har lukket for varmen i bygningen. Det er jo forår efter kalenderen - og så er de jo ligegyldigt, at der kun er 7 grader i stuen.o_Oo_Oo_O

SophieHendriksen, Kristian, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,749
    27,066
    Point:
    113
    Vild snevejr du oplevede der @Henry og god tur hjem til "varmen" i DK :)

Min udsigt er et kontor i flytterod. 200 IT personer skal flytte pladser i dag og min plads er blevet invaderet af den som overtager. Jeg skal bare lige flytte over på den anden side af hullet i midten af kontoret :)

Længe leve flytninger - det får en til at rydde op - i snit flytter ved hver 6-12 måned på vores kontor. Gælder det også andre?

upload_2017-4-21_9-25-55.png

SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  19. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det er set før...

Ved en af de jævnlige organisationsændringer (..'årets projektmodel' :rolleyes: ) kom jeg til at foreslå, at vi gemte stempler, brevpapir m.v.; vi kom nok til at hedde det samme igen på et senere tidspunkt.

Hvad tror I skete ca. halvandet år senere...:p:p:p

SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Så blev mit fly aflyst. Derfor har jeg lige meldt afbud til repræsentantskabsmødet i CA-Akasse. Det havde jeg ellers set frem til et stykke tid. Nå, nu må jeg i gang med at få billetten lavet om.

Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side