God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God morgen i DK :)

    I Tokyo er det 32 grader og klokken er 16:30. Mit fly har afgang klokken 01:00 så har en del tid til overs. Dagen og eftermiddagen er brugt på arbejde og komme i bund med nogle af de udestående ting. Så det er godt.

    Syntes næsten det er for varmt at rende rundt og lege turist i byen, men tager nok en times tid i aften inden bussen går til Haneda lufthavnen.

    Min udsigt fra Hilton hotellets lounge byder på grund af dis ikke på Mount Fuji - men viser klart hvor stor Tokyo lige er...

    upload_2017-7-7_9-36-53.png

    Er der nogen der tager på ferie i dag eller er det den almindelige kontorudsigt forsat?
     
    PENSIONISTEN, MaleneChristensen, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Synet der mødte mig på kontoret i morges var en hvid Crown Vic med søgelys ved førervinduet og med amerikanske plader. Skal man et smut forbi CPH i dag for at se om Air Force 2 holder der mon?
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God fredag her på falderebet!

    Troede det skulle regne i dag, så havde skrinlagt al udendørsaktivitet med arvingen, men da vejret skuffede til den gode side, så var vi en tur på Rungsted Havn. Egentlig blot for at spise en is, men lidt krabbefiskeri ved Fiskerikajen blev det også til. Super hyggelig stemning, og det havde været dejligt at få lidt EB point på kontoen inde på MASH, men det kunne vi ikke nå, da jeg havde lovet en mail til min fætter med nogle rejsetips til Mauritius. Så vi nøjedes med at købe østers i Fiskerikajens butik.

    Jeg burde måske have lagt denne besked i kandistråden, for selv Saseline Sørensens unger var på krabbejagt :)

    Rungsted Havn er et godt sted at spotte lækre både, og arvingen mente vi kunne nøjes med denne her:
    2017-07-07 16.45.56.jpg

    Kiosken med is forhandlede også andre små fornødenheder, bl.a. var der et fint køleskab med fyldte vinglas man kunne købe enkeltvis. Det har jeg alligevel ikke set før :D #velkommentilrungsted
    2017-07-07 16.19.34.jpg
     
    Henry, Henrik Olsen, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det fatter jeg heller ikke, men konstaterer at rigtig mange gør det. Tænk en heeel dag med unger på bagsædet "hvornår er vi deeeer" :eek::eek:

    Jeg har ikke tal på hvor mange gange, jeg nu har kørt Kbh.-St. Anton/Ischgl, men opskriften er den samme som til Genève, kør kl. 20 og 12 timer efter står man dernede klar til morgenmad. Barnet sover hele vejen og man slipper for alle is-spise-legepauserne.
     
    Henry, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Arvningen har udviklet sig en kræsen stil allerede :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hvordan fik du lige adgang dertil? Var du på SQ F hjemover?

    I så fald så skal vi da have billeder af det hele :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Jeg brugte mine sidste krisflyer miles på Business MNL - SIN og Suites SIN - LHR.

    De grædende børn kom ikke med samme fly som mig og vi var 7 i alt i suites.

    Fed oplevelse - det føltes egentlig ikke som man fløj. Nærmere som en dag på et dejligt lille hotelværelse hvor man fik Michelin mad og vin når man var sulten.

    IMG_9636.JPG
    IMG_9675.PNG
    IMG_9627.JPG
     
    Frequie, Henry, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    God morgen fra Chisinau lufthavn, hvor jeg for en gangs skyld ikke har adgang til business loungen, så jeg sidder i cafeen (som ligger på 1. sal) med fin udsigt til alle flaskerne i den toldfrie.

    Ved check-in skranken viste jeg mit guldkort i Skyteam - og da jeg samtidig flyver på business, var selvtilliden høj, da jeg spurgte om jeg kunne benytte lufthavnens "Business Lounge". Og svaret fra TAROMs repræsentant var lige så klart: JA.

    Den venlige dame glemte lige at tilføje, at det naturligvis ville være på egen regning:(:(:(. I loungen kunne de også oplyse prisen: 35 Euro:eek::eek::eek:

    Så nu sidder jeg i cafeen med 2 kopper kaffe, en sandwich og en croissant. Pris 6 euro. Så, jeg når næppe at bruge 35 euro. Har til gengæld betalt med mit nye Mastercard Premium (som også blev brugt til flybillet og hotel), så der kommer nok en pæn slat point ind på kontoen :D:D:D
     
    klausbm, Ali Taran, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Livstegn fra Réunion, hvor programmet har budt på 3*~5 timers vandreture i løbet af denne uges første 4 dage. I går startede det med 1100 højdemeter ned, til dette vandfald og så op igen.
    IMG_20170713_122204.jpg
    I dag er det Bastille dag og så skal der hviles inden toppen af det højeste bjerg skal nås mandag morgen, hvis vejret tillader det.
    Vulkanen er gået i udbrud i dag, så det var heldigt at vi fik det krateret i tirsdags.
    Jeg fandt ud af grunden til det dårlige internet på hele øen er at der er nogle problemer med de undervands kabler der forbinder øen. De arbejder på det og det skulle være løst d. 21... Hvor jeg flyver tilbage til Indien :)
     
    klausbm, asf, SophieHendriksen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God morgen fra Guldstuen i CPH. Er lige inde at vende inden min tur til Polen (WAW) i dag kl 07:40.

    Skal med en CRJ900 og i Plus, så får lov til at prøve morgenmadsboksen første gang i luften. Rygter er positive :)

    Ellers er det sent hjemme - lander 2200 - flyver med LOT hjem i økonomi og så derefter weekend. Dette er sidste tur før ferien.

    Så kontorets udsigt er lige nu dette:

    IMG_3379.JPG
     
    PENSIONISTEN, clager, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er vist dagens billede....
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God morgen, jeg er stadig en af de få arbejdsramte i kongeriget. Det har dog sine fordele når man bor og arbejder i Kbh, man kan rent faktisk bevæge sig rundt uden kødannelser, en anden er at man har ferien til gode - California; here we come.

    Men det er så også en af de få fordele, der er sindssygt travlt på arbejde, i disse uger varetager jeg min nærmeste kollega's arbejde samt min spanske kollega's. Men jeg får også lavet nogle gode forretninger, så det er positivt travlt.

    Oveni det hele skal jeg lige et smut på en audit i Irland på søndag og mandag, det er god planlægning. Jeg skal nok prøve på at lade de gode magasiner ligge i Guldstuen #rudersdalmafiaen har jo rippet det hele, og jeg skal nok lade være med at tage ern Plane Ale med fra flyet selvom jeg har betalt for den dels gennem min Plus billet og min status som diamant fordi jeg og mit firma har lagt rigtig mange penge i tante SAS slunkne pengekasse.

    Mit morgenmøde med mig selv og en kunde på mobilos foregik på en kaffebar i Lyngby, så det er mit triste bidrag til dagens kontorudsigt. Intet vandfald eller 3 stjernet skinnende salami fra Guldstuen.

    God weekend derude.
    20170714_072912.jpg
     
    Calle77, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har sidste dag inden ferien. Eller mere korrekt holder jeg 3 ugers betalt barsel som sommerferie og så er der jo så stadigt 6 uger mere at forbruge... om chefen vil det. Ellers sidder jeg og planlægger vinterferie; har besluttet at turen går 14 dage til Hua Hin ligesom sidste år, da vi har Hyatts points & status at fyre af og en stak SPG/Marriott points der også skal bruges. Vi havde en god tur derned og det er bare børnevenligt i Thailand. Og når der er lavvande på bankbogen må man jo brænde points af istedet. Sidste år havde vi svigermor med og i år bliver det så min mor og mand... det skal nok blive godt.
     
    Senest redigeret: 14/7/17
    Calle77, THammer, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Så er ferien startet! Det blev fejret med en ordentlig lur :)
    Så mangler der bare at få klippet hækken, efter jeg ikke har været hjemme de sidste mange weekender :oops:
    Og så pakke kufferter, hvorefter det bliver første etappe i vores roadtrip til HND. KLM Cityhopper til Brussels.
     
    Henry, Calle77, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    jeg er bare på arbejde idag :oops:sidder på kontor og planlægger næste 6 måneders teorihold og betaler regninger. Rimelig kedelig dag for mig idag.....
     
    Henry, Henrik Olsen, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Lige kommet hjem fra arbejde, blev en lang dag! Igen! Fik SMS fra DHL, så var forbi en Swipebox og hente dette spil! Det må vi prøve efter aftensmaden, hvis ungerne gider det!

    IMG_3276.JPG

    Fået ny chef, suk så skal man tilpasse sig det og finde ud af hvad han vil! Nå, men the Corporate Wheel are spinning! Så kald med ham i går aftes og her til eftermiddag!

    Anyway, kalve rib eyes.. smart at det der Føtex ligger ved siden af den blå afthentningsboks...
     
    Henry, Erwin Lansing, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Så er vi igang, har udryddet de fleste af ungerne..

    IMG_3284.JPG
     
    Ali Taran, Henry, Ulrik og 9 andre "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God (meget tidlig) mandag fra Tokyo!
    IMG_1060.jpg

    Så fik man også prøvet hvad nogen kalder for verdens bedste business class med Qatar i deres A350. Jeg havde læst på det store Internet at det er hit and miss med deres crews, og det kan jeg kun være enig i. Fra BRU til DOH var det virkelig en Meh! crew, for at sige det på godt jysk! De brugte mere tid på at snakke med den crew blev fragtet hjem og brugte de ledige sæder i business class kabinen, end at tage sig af passagerene. Bare et enkelt eksempel af #firstworldproblem, når man bestiller et glas vin og et glas vand, så skal der ikke gå 5 minutter før der kommer et tomt vinglas, endnu 5 minutter før der kommer vin, og vand der aldrig kommer. Hvor pokker kommen den 5. Skytrax stjerne fra?

    Den kom så fra den crew vi havde fra DOH til HND. To søde japanske damer der tog sig af den sidste del af kabinen, som virkelig gik op i deres produkt og interessede sig i gæsterne. Sved på panden i de travle perioder. En rigtig god oplevelse!

    Afgangstiderne var blevet ændret pga. de politiske tilstande rundt om Qatar, så vi regnede ikke med at kunne nå det sidste go i byen. Det lykkedes dog, ikke mindst fordi der ikke var en eneste kø at se i hele lufthavnen, muligvis fordi klokken nærmede sig midnat. Under 60 kroner for at fragte familien fra lufthavnen til midtbyen. Hvem sagde Tokyo var dyrt? :)

    Godnat herfra. Jeg kan næsten ikke vente til hvad de næste par dage kommer til at bringe.
     
    Ali Taran, tbh, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Ahum, kan se jetlag har taget alvorlige former denne gang. Det er altså God Mandag og ikke God Fredag :eek:
    Eller mest, God Nat! :)
     
    Ali Taran, Ulrik, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    God fredag fra Swiss Senator Lounge i GVA ... denne lounge er da vist ved at blive mit andet hjem.
    Det har väret en varm, lummer dag, 30 grader, men det blev dog til en god motionstur nede ved vandet og derefte shopping.
    Hvorfor har vi hunköns väsener altid en inchecked trolley med paa saadanne een- og todages ture, vist nok bare for at gardere sig. Her var jo udsalg og tilbud overalt ... trolley`en er ved at spränges.
    Naa nu blev min flyver lidt forsinket.
     
    Henry, asf, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side