God onsdag fra BA Terraces i TXL. Her strejkes så næsten alt indtil kl 11 er aflyst eller forsinket. Skulle have været til Hong Kong via Rom med Cathay i business på A350'eren men med 1t20 forbindelse i Rom og 3 timers forsinkelse fra TXL gik den ikke rigtig Fik dog ombooket til Qatar via Doha i revenue-C så får lov at prøve deres 787'er i stedet OG får miles for det (det er en award-billet) med "kun" 8 timers forsinkelse på ankomsten. Så må Cathays A350 vente til hjemturen på søndag
Mens sneen vælter ned over DK glæder jeg mig lidt over jeg blev syg i weekenden og måtte afbestille min QR economy bonus awards flyvning med afgang mandag aften til Doha. Flyet blev annuleret og hvornår og hvordan passagererne kom videre til DOH ved jeg ikke. Flyet står stadig i CPH. Samme historie som for 2 uger siden. Mit fly fra DOH landede i CPH til tiden men blev derefter 3 døgn i CPH. Det er svært at ombooke pax når flyet går 2130 om aftenen. Hotellerne i nærheden må have gode tider.
Onsdagen er slut og torsdag startet her i Christchurch og så går turen hjemover. 6 år efter det store jordskælv er der stadig mange bygninger der står forladt. Nogle fordi man ikke er nået så langt, andre pga uløste forsikringsspørgsmål og andre fordi ejerne er tilbageholdende for de vil hvordan de andre bygger og om det bliver lejet ud. En stor del af butikker og virksomheder var tvunget ud af centrum og har etableret nye sub-city centre og der der permament. Men jeg vil sige at mange af de nye bygninger er flotte, så det skal nok blive godt engang om mange år.
Meget - der skal ikke råbes panik, men der skal heller ikke siddes stille og vente.... tænk på hvad der er sket siden 2007, hvor Apple og Google gik ind på smartphone markedet....
Måske skulle jeg vente yderligere 3 timer og 35 minutter og smutte en tur til Fiji i stedet for sne i DK?
Min søster fløj for et par uger siden med Fiji Airways via NaN.. ok NAN fra SIN til WLG skulle det have været, men grundet blæst endte de i AKL i stedet, som det eneste fly der divertede. Hun var ikke helt tilfreds med deres service i AKL, men glad for sit *G kort til lounge da hun morgenen efter kom med NZ det sidste stykke. Jeg var lidt skuffet over hun kun havde 4 timer i NAN så jeg ikke kunne få nogen trip report derfra!
Har desværre også oplevet at WLG har været pga dårligt vejr hvilket vist ofte sker, og der er slet ikke de samme passager rettigheder i NZ som i EU, så man er lidt overladt til sig selv mht mad, hotel og kompensation.
God onsdag fra Hilton hotellet i HEL. Ankom i går aftes på vej til Ivalo i Lapland hvor vi er inviteret til "seminar " som blandt andet består af ski, snescooter tur, test kørsler på frosne søer og sikkert lidt Minttu, Koskenkova etc og ikke mindst monotanssi som er dans i de små hytter i terrænet hvor der bands der spiller tango og finsk pop - de er underlige Som sagt ankom jeg i går og havde købt et advance purchase, men til den forkerte nat. Heldigvis havde de et værelse på executive floor så sidder i loungen og spiser morgenmad. Alt dette uden ekstra beregning. Der var en større finsk sproget konversation bag skranken, men jeg er godt tilfreds med resultatet. Dagens udsigt fra værelset, uden genskær af lyserødt
Godmorgen fra kontoret, vil ikke sende et kedeligt billede af Herlev Asfaltfabrik, men i får da et fint billede fra København K.. Hav en fin dag, hvor end i er i Verden...
Jep - winter sale bookings - og åbenbart fast tildeling af værelse 1120 og nu også stamplads i loungen med den gode udsigt
Onsdagen startede med en tur til lufthavnen. Min mor og mand havde været i Minneapolis hos min søster, og da de altid er flinke til at hente/bringe os derud, tænkte jeg det var en pæn gestus også at hente dem. Da det jo er skole-vinterferie var der ikke meget trafik, så det havde været en meget nem tur af Ring3, hvis jeg nu havde husket at køre fra til Ring3 i stedet for at køre ind mod byen fra Lyngbymotorvejen. Virkelig, virkelig flot. Nå ja, det gik så også lige så godt, da jeg kom ud til lufthavnen - i stedet for at køre ind til parkering, kørte jeg ind til Kiss and Fly Heldigvis var der kun et andet "fjols" foran mig, der tydeligvis også havde ørt forkert, så jeg kunne heldigvis trille igennem og parkere et andet sted. Sååå god onsdag og godmorgen haha.
God onsdag fra mig også Sidste dag på arbejdet i denne uge inden det går til Washington i morgen ved middagstid. Har lige fået klaret indtjekning online, men blev pænt bedt om at komme til skranken for at få vores 6 boarding kort. Det er egentlig også ligemeget, da der skal checkes diverse ind til turen hele familien på tur. Ellers skal der lige arbejdes godt i gennem og forberedes så jeg ikke behøver at være så meget online torsdag og fredag. Hvad er sandsyneligheden på at vi bliver opgraderet i en OPUP alle 6 personer fra Go til Business På en bonusbillet Ikke meget gætter jeg på, så er glad for mine 6 sæder i forreste del af Go kabinen ved vinduerne.
Ja, så længe vi bare ikke er på 1120 samtidigt alle sammen - det bliver lige socialt nok til mig - men vi ku sikkert holde en god fest derude Bemærkede iøvrigt, at der var foldet noget papir og sat under skrivebordet for at det ikke skulle vippe. Vil den ansvarlige IF'er, der har sørget for det, lige række hånden op?