God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Kan du bevise det, hvis de nu skulle benægte at betale?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    De fik lov at optage samtalen dengang, og den siger de bliver gemt i 30 dage.

    Umiddelbart er det altså heller ikke dét jeg skal slås med dem om, for de har godkendt det, det er bare spørgsmålet om hvor mange penge de udbetaler - altså om det er den nye billet eller den gamle ubrugte.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    God onsdag fra Toulouse!
    AF960AEA-297F-4C91-8FBC-772810F82BD3.jpeg

    Fra min (snart forhenværende) base i Bordeaux har jeg i dag været på en dagstur til Toulouse, og sidder nu i højhastighedstoget på vej tilbage. Besøget var selvfølgelig for at besøge byen (ganske hyggelig i øvrigt), men primært for at tage en stykke nordpå til Toulouse-Blagnac Airport og luftfartsmuseet Aeroscopia.

    Der er en masse spændende historier at læse og fly at se, men der er tre absolutte højdepunkter: F-WXXL (A380 testfly), F-BVFC (Concorde ex-Air France), og F-WTSB (Concorde testfly). I først-og sidstnævnte er der endda lavet udstillinger om flyene. For fly-nørder som mig (og mange af jer) er det en vidunderlig oplevelse at gå omkring og i disse fly, og det er en oplevelse jeg kraftig kan anbefale. Der er også en Visit Airbus-tour der afgår fra museet og kører omkring Airbus-fabrikken, men jeg kan læse mig til touren i Finkenwerder skulle være væsentlig bedre, så jeg valgte ikke at bruge tiden på det.

    Her er nogle højdepunkter:
    - Concorden var hurtig, men ikke særlig stor. Jeg er 195 cm og dermed selvsagt en del over gennemsnittet, men jeg blev alligevel overrasket over hvor lidt plads jeg havde inde i flyet. Bemærk også dørkarmen på indgangen på andet billede herunder, som er cirka i skulderhøjde.
    6F39BDFB-974A-4C2D-8B75-F502C930DB91.jpeg 8F083F14-1C1E-45E9-B7D1-978DFEB05F7D.jpeg
    - Der er også et udendørs eksemplar, som man dog ikke kan komme ind i
    118CDC15-B9F2-437C-A4A6-A5EFBA5D5D4C.jpeg
    - Hvad Concorden ikke havde i størrelse, det har A380eren. Når man står under den og føler sig meget lille, så er det helt uforståeligt at den kan flyve højt over skyerne.
    AF960AEA-297F-4C91-8FBC-772810F82BD3.jpeg
    - Udover de tre ovenstående er der blandt andet også en A320 og en A340 udendørs
    2F628DA7-6899-4FB6-9182-3F574C4AAA13.jpeg 7F2E0646-C3FB-4021-A055-F8BC8F212DC8.jpeg
    - Derudover masser af andre fantastiske fly, bl.a. A400M, A300B (som man kan gå rundt inden i), ATR42-300, ATR72-600, Caravelle, Aero Super Guppy, Mirage III, og mange flere.

    Det er uden tvivl en anbefaling værd, hvis I skulle være på de kanter:)
     
    Senest redigeret: 14/12/23
    Henrik Olsen, asf, HenrikM og 11 andre "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    688
    "Synes godt om" modtaget:
    2,041
    Point:
    93
    Åhja, det var tider, da man kunne snuppe Concorden, spise frokost i New York og være tilbage til aftensmad i København - i hvert fald i teorien. Jeg har kun prøvet at flyve med den én gang (JFK-CDG); det var fantastisk!
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Mega fedt at høre om. :cool:
    Det museum er lige rykket et par pladser op af "todo-listen" ;)


    Den der A380'er test maskine, kan man komme indenfor i den?
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  6. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    Ja, det kan man. Der er små udstillinger på begge etager, der omhandler typens historie, teknik og komfort.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Hej Daniel.

    Jeg planlægger et besøg samme sted. Hvor købte du billet til at komme ind? Der findes tydeligvis mange steder, og jeg vil ikke gå i fælden :)
     
    Henrik Olsen, danielstrandby, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    Jeg købte blot i indgangen. Det kostede 12 eller 13 euro til reduceret pris (studerende, pensionister, mv.) og jeg tror det var cirka 20 euro for alle andre. Man kan også købe en kombineret billet til Aeroscopia-museet og "Let's Visit Airbus"-tour, hvor man så sparer lidt på begge dele. Jeg ved ikke om det er en fordel at købe i forvejen hvis man kommer på en travl dag, men da jeg var der eftermiddag/aften på en gennemsnitlig onsdag i december var det absolut ikke en nødvendighed; der er en tæller samt en max-kapacitet ved hver afdeling, hvor man passerer gennem et drejekors, og vi var aldrig over 10%.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Tak for svar. Jeg er desværre hverken studerende eller pensionist, men 20 euros lyder ikke som en helt dårlig pris.
    Jeg håber der er tomt på en hverdag i marts :D
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  10. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Hej Daniel,

    Jeg har lige et opfølgende spørgsmål :)

    Jeg har læst en del anmeldelser, der går på at det meste af turen foregår i en bus, og man kun ser meget lidt af selve samlingen af flyene. Kan du bekræfte det, for så virker 16 euros som lidt spild af penge

    Hilsen den nærige (ny)jyde
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    Jeg var ikke selv på turen, så jeg kan desværre ikke agere førstehåndsvidne, men jeg har læst og hørt det samme: turen på fabrikken i Finkenwerder skulle være en stor oplevelse, mens turen på fabrikken i Toulouse skulle være undervældende.
     
    Kermit, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    En lidt vild marts. Det bliver vist eneste måned i 2024, hvor jeg rammer tre kontinenter inden for en kalendermåned.

    upload_2024-4-10_10-46-27.png
     
    Erwin Lansing, Martin81, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side