God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    TAP fløj en A321 LR neo fra Lissabon til København her til morgen med lie-flat sæder og masser af Harry Potter på skærmen. En dejlig overraskelse og en rigtig god måde at starte dagen på! :)
     
    PENSIONISTEN, jespersm, Henry og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    I dag er det FNs vanddag. På vores kontor er vi 2 personer, der har bidraget til dagen.
    • Min kollega havde ingen varmt vand her til morgen. Så brusebadet i koldt vand blev ganske kort. Hun har altså sparet på vandet her til morgen ;););)
    • Jeg opdagede pletter på loftet i stuen. Overboen har altså en lille læk i et af vandrørene i lejligheden. Den læk skal repareres. Og så sparer vi igen på bygningens forbrug af vand.
    I øvrigt god onsdag til alle.
     
    HenrikM, PENSIONISTEN, T4L og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    God onsdag derude.
    Jeg har tidligere brokket mig over LHs pauvre Premium Economy produkt her på siden. Nu kan jeg gnide lidt salt i såret på denne

    LH siger at man kan tilkøbe lounge adgang nå rman flyver Lufthansa Premium Economy. MEN, hvis du er på code share billet - så gælder det ikke. Så har du eksempelvis en billet udstedt af NH på premium ecnomy på LH metal, så er der bare nul mulighed for at købe lounge adgang. Og for lige at gøre det en gang værre, der er ved H gates i MUC kun LH lounges. Hvor er det bare ufattelig arrogant.

    Må blot erkende at hvis man ikke har status, kan man lige så godt købe den billigste billet overhovedet med det allermest lousy discount selskab. For de store netværksselskaber som eks KL og LH behandler dig lige så ringe.
     
    HenrikM, PENSIONISTEN, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    God Onsdag,

    Fløj igår fra San Juan med JetBlue på economy og må indrømme er jeg er ret imponeret af produktet.

    Priority boarding som blir håndhævet: Prioritet, ældre, Group A, folk med børn, Group B og dernedaf.

    Sæderne havde den bedste benplads jeg har set på et economy produkt i USA. (Se billed)

    Service: God og opmærksom service, kaffe, the, vand og snacks (chips, muslibar og noget andet) inkluderet.

    IFE: Alle sæder havde egen skærm med, film, flyinfo, musik og tv.

    Sæderne: Komfortable, god benplads og justerbar nakkestøtte
     

    Attached Files:

    Erwin Lansing, Jeblin, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Tak for at dele. Omkring benplads: Hvor høj er du - blot for at justere? Jeg er 197 og de fleste economy produkter er ren tortur
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Jeg er 1.80. Min kammerat 1.90 og han var enig, bedste benplads vi har oplevet på economy.
    iflg. Seatguru ca. 37-41 pitch, hvor eks. SAS har 31-32 pitch på economy.
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Tak - fedt. Så er det bare op i den blå vogn i en fart. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Dagens gode overraskelse: Jeg fik lige mail om, at week-endens besøg på Cafe Vivaldi gav omkring 150 ekstrapoint. Dejligt, at de kommer automatisk ind på kontoen, når jeg bruger mit kort.

    Sidder lige nu i en meget tom A320 på vej hjem fra Færøerne. Vi sidder 7 personer i de 9 rækker på plus. Så vi har godt med plads. Det har folkene på "go" også. Gætter på, der er omkring 10 personer. Så den tur tjener SAS nok ikke meget på.

    Det er i øvrigt en bonus billet, som jo stort set ikke koster noget. 10.000 eurobonus point for en retur billet. Der tæller jo som en indenrigs billet - og med MasterCard Fly Premium få jeg en billet på plus til go-pris.

    God onsdag til alle
     
    asf, PENSIONISTEN, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det var godt nok ikke lønsomt for SAS...!
    Håber du har nydt Færøerne - og ja, det er et bargain, specialt med FlyPremium!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    God aften fra Ankara.

    Det har været en lidt speciel dag i dag. Startede morgenen på kontoret med at konstatere, at viceværten i går var meget rundhåndet, da han brugte afløbsrens i kontorets køkken. Og den er skrap. Tolkens opdagede, hun havde huller i bukserne, da hun kom hjem fra kontoret i går. Hun ringede til kontorlederen. Hendes bukser er også ødelagte. Den nye assistents jakke havde også fået huller. Og mine bukser havde også huller, da jeg efterfølgende tjekkede. Så afløbsrensen var ikke alene kommet i vasken men også på køkkenbordet og dets kant.

    Havde i øvrigt en meget fin snak med den nye assistent, der er ansat (i dag er hendes anden arbejdsdag). Hun lignede spørgsmålstegn, de få gange, jeg spørger hende om noget. Men hun er meget høflig til at svare. Hun er på deltid, så hun kommer kun på kontoret 3 dage om ugen. Hun er studerende og havde i går en eksamen på universitet. Jeg ville høre, om det havde været en skriftlig eller mundlig eksamen. "Maybe", svarede hun. Da vi gik hjem spurgte jeg: "Hvornår kommer du så igen på arbejde?." Hun svarede høfligt: "ja". Dette er blot et par eksempler på vores få samtaler i dag, der var fyldt med møder.

    Jeg bliver nok nødt til at tjekke mere nøje, om hun fremover forstår, hvad jeg beder hende om. Jeg kommer til at tænke på en tidligere samarbejdspartner i Rumænien, som ved møderne slutning altid spurgte sine ansatte: "Did you understand, what you shall do?". Og når de bekræftede, så kom opfølgningsspørgsmålet "Tell me, what you understand". En god måde at få afklaret, at der er enighed om aftalerne.
     
    Erwin Lansing, Nielspg, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    Er der nogen her, der har erfaring med at få penge for nyindkøbte flybilletter, fordi det ikke var muligt at nå sin oprindelige:

    I går skulle jeg flyve CUN-MEX med Aeromexico. på én billet og derfra havde jeg knapt 2 1/2 time før jeg skulle til CPH, via MIA og LHR på en anden PNR
    Desværre returnerer mit fly tilbage til Cancun på grund af en teknisk fejl (shit happens), men jeg kunne se, at jeg ikke kunne nå den. Derfor ville jeg blive i Cancun, og chance på at nå et af de fly der gik til Miami, således at jeg kunne nå resten af ruten hjem.
    Det var desværre ikke muligt, så jeg var nødt til at købe nye flybilletter. Da jeg helst flyver business class på natflyvninger, så købte jeg selvfølgelig også en business billet. Det var nu heller ikke fordi der var så mange andre muligheder, for det var åbenbart store skiftedag i går o_O Nu ligger der så - en høj regning, som jeg selvfølgelig gerne vil have dækket ind.

    Tror I det burde kunne lade sig gøre at få fuld refundering? MCT i MEX er 1:30, så der havde været masser af tid, og vi fløj også til tiden første gang.
     
    asf, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Hvem synes du, skal betale? Og kan du ikke få pengene tilbage på den ubrugte business billet (i det mindste nogle af dem?)
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Der kan vel være mulighed for at din rejseforsinkring kan tage den billet du ikke brugte, da du ikke nåede det grundet teknisk fejl.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    Jeg synes forsikringen. Jeg regner da med at få noget tilbage. Aller helst for den nye billet.
     
    Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    898
    "Synes godt om" modtaget:
    2,024
    Point:
    93
    Når man rejser på separate billetter, har nogle forsikringer krav om at skiftetid i lufthavnen skal være MCT + x antal timer.
    Ved ikke hvordan det forholder sig med din forsikring.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Check din rejseforsikring. Hos vores (Top) er det MCT der skal være overholdt. Og så er det oprindelig klasse der blev booket der kompenseres for. OG så er der et Max på godt 22t/person. Ved andre forsikringer kun dækker Economy
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    De har sagt at der "skal være tid nok", for jeg spurgte dem inden.

    MCT i MEX er 1:30 og jeg havde 2 en halv time.

    Nu må sagen gå sin gang, og så kan jeg se tilbage på en god ferie :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    304
    Point:
    53
    Der står næsten med garanti ikke blot "tid nok" i dine forsikringsbetingelser.

    Typisk vil der stå MCT + 1 time eller lignende. Danske rejseforsikringer er meget gavmilde på det punkt (også i forhold til beløb), så det er ikke utænkeligt, at du er dækket.
     
    Calle77 "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Kan berette, at min Ida Forsikring gennem tryg tidligere havde MCT + 90 min. Min tidligere Mastercard forsikring havde blot MCT.
    Så ja, det afhænger af hvilken forsikring man har. Det står ret tydeligt i betingelserne under Forsinket fremmøde.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  21. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    Da jeg ringede til dem før afrejse, der blev der sagt "tid nok". Jeg spurgte så om de 2 en halv time var nok, og jeg fik igen svaret "bare der er tid nok".*
    Derfor er jeg ret sikker på, at det var det jeg blev fortalt. Jeg ringede netop til dem for at spørge, da jeg ikke kunne finde informationen andetsteds.
    MCT er overholdt, så det er jeg ikke så bekymret for.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side