God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Fedt at se, jeg ikke er alene om lidt segment-runs i disse dage, for at kvalificere mig til de 30.000 point i SAS Bonus Challenge... Jeg bliver næsten helt beroliget over, at jeg ikke er den eneste der umiddelbart er så skør.;)

    Ankom tidligere i dag til Berlin (fløj selvfølgelig via Oslo, for at opnå et segment mere) og er netop in-checket på Hampton by Hilton City West. Hotellet er iøvriget booket med Hilton's prisgaranti.
    - Og på et iforvejen billigt hotel som dette gør det meget at få en billigere pris plus 50$ i afslag, så grundprisen kom ned på kun 19€, så bliver det vist ikke meget billigere...

    Ved in-checkning, roste hotellets Front Desk Manager mig for min dybe loyalitet og fortalte at jeg nok var det yngste Diamond medlem han nogensinde havde mødt, respekt!
    - Han skulle bare vide, at kortet bare stammer fra et nyligt status match... :D
     
    Senest redigeret: 10/2/16
    Baadsgaard, tbh, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    God morgen fra Barcelona.. Første dag for mit vedkommende på Mobile World Congress overstået.. Det er et værre gedemarked, utroligt det stadigvæk kan trække så mange folk.. Men det virker! Kom for sent i seng og desværre vågnet for tidligt..

    Igår var der 17 grader og sol.. Stiger til 18 Idag, så godt man kan henlægge møder til.. Udenfor..

    Ellers er jeg svært fristet af LAX til ARN for 666kr....
     
    tbh, clager, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    God morgen fra TK1788 on the Ground... Hurtig boarding flyet halvfyldt... Tager afsted med tøsne her til morgen og tror jeg skal ned til 20 grader og sol.. Håber på, at kunden byder på en frokost... Så hjem i aften! Hav en fin onsdag...

    PS, SAS fasttrack virkede fin med TK boardingpass, ikke prøvet før og i IST skal jeg prøve Staralliance gold fasttrack om det virker...
     
    PENSIONISTEN, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    God formiddag fra Sao Paulo. Har kæmpet lidt med British Airways... Jeg har fået fri i weekenden og vil tage til Iguazu Falls. Det kan klares for 9000 Avios og 150 NOK i skatter og afgifter. Men hjemmesiden blev i går ved med at smide mig af EFTER betalingen er godkendt. Så skrev den bare at det ikke kan gennemføres og at jeg skulle ringe til kundeservice.

    Jeg fandt her til formiddag nummeret til kundeservice på hjemmesiden, men på samme side skrev den, at jeg skulle logge ind for at finde et specielt nummer til bronze-, sølv- og guld-medlemmer. Jeg var dog allerede logget ind og det nummer var ikke til at finde nogen steder. Suk!

    Jeg ringede på det normale nummer og ventede i kø i 9 minutter før jeg gav op. Det opkald kostede lige 100 kroner, da jeg jo ringede fra Brasilien.

    I stedet skrev jeg til dem på Twitter, hvor de reklamerer med at være tilstede 24/7. Der kom intet svar inden for en time, men de må have haft travlt, for der kom svar til mange andre.

    Så jeg prøvede kundeservice igen. Turen er jo i weekenden, så jeg var lidt nervøs for, at billetterne ville være væk, hvis jeg ventede for længere. Der gik dog kun et par minutter, så var jeg igennem. Men surprise-surprise kunne han konstatere det samme som mig: At bookingen ikke gik igennem. Han ville snakke med sin 'supervisor' og ringe tilbage. Igen 100 kroner spildt på et opkald.

    I mellemtiden har de så svaret på Twitter og jeg må dybest set fortælle dem, hvor dumme de er.

    Manden fra kundeservice ringer tilbage inden for ti minutter, så det kan jeg ikke brokke mig over. Bookingen går nu igennem, men prisen er 9000 Avios plus 280 NOK. What? Men ups, han havde lige glemt, at jeg jo nok ikke skulle betale et 'offline fee', når hjemmesiden ikke virker. Gad vide, hvor mange penge de scorer på dén konto. Så jeg slap med 150 NOK - til gengæld røg der endnu 80 kroner på et opkald, for jeg betaler jo stadig for udlandsdelen, selv om de ringer til mig.

    I det mindste har jeg nu en billet, og så kan jeg bruge lidt tid på arrangere resten af turen. Det er jo den sjove del :)



    (beklager lidt mixup af nutid og datid - det lever ikke helt op til sædvanlig standard)
     
    CHA211, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    godt at høre det lod sig gøre. British Airways Twitter har jeg nu haft fine erfaringer med. Men hey... har du hørt om voice over ip? skype? google voice...?
     
    mhsalv, THammer, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God onsdag fra Duesseldorf hvor jeg styre en workshop omkring fremtidige processer i vores vej forretning.

    Det er simpelthen verdens navle og jeg bor på det fine Tryp hotel ved lufthavnen - der er intet at se og desuden er det regnvejr :)

    Men værelset er i en klasse for sig selv med brusekabinen som det helt central element :)

    upload_2016-3-2_14-21-15.png

    Det står simpelt midt i værelset og så er det ellers bare at tage et bad.... Det kan man sikkert godt lave et godt show ud af med rette personer :)
     
    mhsalv, tbh, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Ja, absolut! Men jeg havde ikke lige noget 'nummer' til dem... Jeg ringer over Skype og Messenger til alle andre hernede fra.
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er så mærkeligt. Jeg kan afsløre at på First Hotel Europa i Aalborg er brusekabinen også i midten af værelset i deres suiter!
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Til øl kom sammen på War Pigs, spurgte du hvorfor jeg så ofte er i Düsseldorf - ja, nu ved du hvorfor :)
     
    RasmusH, tbh, *flyer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    @Ulrik ja - den havde jeg ikke set komme :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  11. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Onsdag stod på en retur til Wien over Frankfurt fra Billund, så 2 ture i LHs 319, 1 tur i LHs 320 og 1 tur i Austrian 767.
    Busboarding 3 gange og 2 gange bus de-boarding - så behøver jeg altså ikke køre mere lufthavnsbus på samme dag.
    Min første tur i en 767 - bus-boarding gennem business, så nappede lige et billede, da jeg ikke kommer så tit i Austrian business. Og under boarding var der som altid hos Austrian, vals i højtalerne. Menuen i economy var sød eller salt - valgte salt - dvs en pose med noget salte snacks.
    Billet købt hos SAS, da den var pænt billigere end direkte hos Lufthansa (!!!) Nåede lounge i Wien og 2 gange i FRA.
    Nu fyraften!
    IMG_8797.JPG
     
    Nielspg, RasmusH, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Spændende! Jeg kigger derned her d. 21, jeg købte min billet (One-way) fra Teresina i det nordøstlige Brasilien med TAM for 1400 kr. - Det er lidt i den dyre ende, men jeg håber at det er pengene værd! Giv gerne lidt tips til hvad der er godt dernede! Og regner du med at du skal over og kigge på argentina-siden også?
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Søster fyldte år i går, så som udover det guld kort hun fik i sommers (som jeg mener er 10 års jule og fødselsdagsgave) legede jeg rejsebureau og bestilte hendes første tur til Asien (udover 8 timers layover i CAN). CPH-PEK/HKG-ARN med SK, PEK-TPE med HU, TPE-ICN med TG, ICN-HKG med ET. Totalt ca. 8500. Synes det var en ok pris for kun direkte flyvninger bortset fra 40min i ARN og hun kommer da lidt rundt. Når jeg selv er 'groundet' må jeg jo drømme lidt på andres vegne! Og så kommer der jo ca. 1000 point ind fra Diners :)
    God onsdag!
     
    PENSIONISTEN, Peter F., asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    God onsdag fra GVA.
    En dejlig motions tur langs soen, dog lidt for koldt endnu. Derfor sluttedes den hurtigt med frokost i Manora Restaurant i stormagsinet Manor. Restauranten ligger hoejt, hvor der er en dejlig panorama udsigt til byens vartegn, det 135m hoeje springvand og til den store flotte Katedral og ude i horizonten Alperne med hvide toppe.
     
    clager, tbh, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    God onsdag fra guldstuen i Kastrup.
    Jeg skal til USA med AC. Da jeg checkede ind blev jeg spurgt til om jeg havde et ETA til Canada. Det anede jeg ikke hvad var. Jeg blev meddelt at det er et online visa i stil med US ESTA og at det er et krav nu, også for bare at være i international transit. Jeg spurgte så om hun kunne checke mig ind alligevel. Der blev vredt svaret: Ja, hvad tror du jeg er igang med!
    Nå, men det er kun en uge siden jeg købte billetten, men der har ikke stået noget om det nogen steder, hvor jeg har valgt sæder, checket ind online osv. Hvis nogen kommer i nærheden af Canada, så beware.
     
  16. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    God tur til USA
    Vedr ETA - emnet har været oppe at vende flere gange her på IF.

    Her er seneste nyt fra den canadiske regering om transit via Canada til US
    qq
    I will transit by air through Canada. Do I need an eTA?
    Passengers transiting Canada will need an eTA or a visa, regardless of the length of time in Canada.

    Travellers whose planes refuel in Canada going to and from the United States, as well as participants in the China Transit Programand Transit Without Visa Program, do not need to have an eTA or a visa to transit Canada.

    As of March 15, 2016, visa-exempt foreign nationals are expected to have an Electronic Travel Authorization (eTA) to fly to or transit through Canada. Exceptions include U.S. citizens, and travellers with a valid Canadian visa. Canadian citizens, including dual citizens, and Canadian permanent residents are not eligible to apply for an eTA.

    However, from March 15, 2016 until fall 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport. During this time, border services officers can let travellers arriving without an eTA into the country, as long as they meet the other requirements to enter Canada. Find answers to your questions about the leniency period.
    qq
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og CHA211 "Synes godt om dette"
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    God onsdag

    I eftermiddag bliver det tid til at starte golfsæsonen med en god omgang Texas Scramble i "Herreklubben" :)
    I aften kommer der så besøg for min gode ven fra GVA der kommer forbi og overnatter under sit layover før han hopper på SK935 i morgen middag - desværre med Old Cabin..
     
    clager og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Så blev det onsdag.

    Jeg er på vej ind til D'Angleterre, hvor jeg skal til et IDC Mobility seminar indtag. Jeg har også et indlæg ved middagstid omkring Mobility, effektivitet og Agile udvikling. Så jeg er kampklar her til morgen.
     
    Ulrik og clager "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Kedelig onsdag! Startede med min Flat White - før var den næsten daglig men da @Kristian så pænt gjorde mig opmærksom på hvor mange penge det er årligt har jeg skåret ned på dosis - men helt væk bliver det ikke. Man møder jo også andre stamkunder og bliver opdateret på sladder og nyheder fra andre professioner og fag. Undskyldningen er at det udvider ens horisont - lidt søgt, men alligevel.

    Ellers lidt stille for tiden, så jeg sidder og kigger ud i regnen på en et distributionscenter med en masse kedelige anhængere og drømmer mig tilbage til min forretningsrejse i februar med frokost i shorts på Bondi Icebergs.
    IMG_20160406_103424.jpg

    Desværre ingen rejser til de varme lande i sigte; f..*ing Düsseldorf i næste uge, rainy Dublin om to uger - det tæller lis'om ikke
     
    Baadsgaard, *flyer, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hej fra Dubai, her er 32 grader og det "dårlige" vejr vi havde i Saudi igår er nu trukket op til os her i UAE. Så her er diset og overskyet. Så uvant med en dag uden sol...

    Dagen startede sløvt, var lidt mærket af at komme så sent i seng, men nu i gang, tak for at der er noget der hedder kaffe... - klar til kundemøde klokken 11 og en hurtig frokost med en anden samt et møde klokken 14-16 (allerede her ved jeg, at jeg kommer for sent.. - det er de vant til..) og endelig er der måske en lille øl senere i aften, så man er klar til at komme hjem i morgen..

    Fik en fin PO i går, nok en af de største jeg har nuppet, men desværre hænger det så også sammen med, at man får en lavere pris per styk, men begge er glade det vigtigste :)
     
    PENSIONISTEN, Baadsgaard, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side