God formiddag fra Sao Paulo. Har kæmpet lidt med British Airways... Jeg har fået fri i weekenden og vil tage til Iguazu Falls. Det kan klares for 9000 Avios og 150 NOK i skatter og afgifter. Men hjemmesiden blev i går ved med at smide mig af EFTER betalingen er godkendt. Så skrev den bare at det ikke kan gennemføres og at jeg skulle ringe til kundeservice.
Jeg fandt her til formiddag nummeret til kundeservice på hjemmesiden, men på samme side skrev den, at jeg skulle logge ind for at finde et specielt nummer til bronze-, sølv- og guld-medlemmer. Jeg var dog allerede logget ind og det nummer var ikke til at finde nogen steder. Suk!
Jeg ringede på det normale nummer og ventede i kø i 9 minutter før jeg gav op. Det opkald kostede lige 100 kroner, da jeg jo ringede fra Brasilien.
I stedet skrev jeg til dem på Twitter, hvor de reklamerer med at være tilstede 24/7. Der kom intet svar inden for en time, men de må have haft travlt, for der kom svar til mange andre.
Så jeg prøvede kundeservice igen. Turen er jo i weekenden, så jeg var lidt nervøs for, at billetterne ville være væk, hvis jeg ventede for længere. Der gik dog kun et par minutter, så var jeg igennem. Men surprise-surprise kunne han konstatere det samme som mig: At bookingen ikke gik igennem. Han ville snakke med sin 'supervisor' og ringe tilbage. Igen 100 kroner spildt på et opkald.
I mellemtiden har de så svaret på Twitter og jeg må dybest set fortælle dem, hvor dumme de er.
Manden fra kundeservice ringer tilbage inden for ti minutter, så det kan jeg ikke brokke mig over. Bookingen går nu igennem, men prisen er 9000 Avios plus 280 NOK. What? Men ups, han havde lige glemt, at jeg jo nok ikke skulle betale et 'offline fee', når hjemmesiden ikke virker. Gad vide, hvor mange penge de scorer på dén konto. Så jeg slap med 150 NOK - til gengæld røg der endnu 80 kroner på et opkald, for jeg betaler jo stadig for udlandsdelen, selv om de ringer til mig.
I det mindste har jeg nu en billet, og så kan jeg bruge lidt tid på arrangere resten af turen. Det er jo den sjove del
(beklager lidt mixup af nutid og datid - det lever ikke helt op til sædvanlig standard)
Click to expand...