God torsdag - eller reelt her i Vegas god onsdag Forsætter med konferencen og skifter lidt hotel. Målet er at jeg i morgen har prøvet alle Hilton hotellerne i Vegas. I dag er jeg checket in på Elara - Hilton Grand Vacation Club. Fik et suite på øverste etage (56. etage) med en fin udsigt over den sydlige "The Strip": En meget fin udsigt og dejligt værelse - en skam man skal arbejde og dermed ikke kan nyde tiden her Ellers en anden fin mail mødte mig i morges. Det var fra Qatar som tilbud opgradering fra økonomi til Business Class på 3 ud af de 4 flyvninger på min tur til Phuket i april. Det var den meget billige billet til £350. Så de ville gerne have €93 per segment for at blive opgraderet: Så det sagde jeg "ja tak" til. Desværre får du forsat kun Tier Points/Avios for den oprindelige booking. Men ellers er det også billigt nok for at sidde i Business 75% af min lille hit'n'run tur for at forny mit BA Guld kort.
Det var godt nok en billig upgrade - fedt!! Også selvom man kun får points for den oprindelige booking, så er det jo trods alt en lang tur, hvor man får god glæde af upgraden. Jeg er jo, ligesom @clager, ret vild med QR's business produkt
Dagens kontorudsigt fra Kastrup. Jeg er på en "hasteindkaldt " tur til Girona i Spanien og skal for første gang flyve med Vueling. Retur med Swiss via ZRH. Alt booket non-stop retur til de tider der passer. Der står to søde piger ved B gates som forsøger at hverve SEAS NVE EuroBonusmedlemmer
Ekstra. Fem toldere står ved ankomsten af flyet fra Barcelona og jeg forstår på samtalen mellem toldere og gate personalet at Trafikstyrelsen foretager eftersyn af flyvet.
Alt ok. Tolderne tjekkede pas / id, det troede jeg var pansernes arbejde. Vi er alle ombord, man kan ikke læne sæderne tilbage i bussen
For femte gang i træk, er jeg blevet "tilfældigt" udtrukket til drugtest af min håndbagage i Norge. Synes nu ikke jeg ligner en druglord Nogle herinde der ved om det har noget, at gøre med hvad der står på boardingkortet? Eller er jeg bare skide uheldig...
Husk at QR-koden ("stregkoden") indeholder en del oplysninger om dig, bla. bookingreference, fulde navn og billetnummer samt dit Eurobonus-nummer. Med navn+bookingreference kan man nogle gange finde endnu mere information. Jeg ville lige smide en sort firkant over
Hvis folk virkelig gider ulejlige sig til at finde mit navn og adresse, så jeg næsten nødt til at byde på kaffe
Eller fortsætte og bruge dine point og hvad der ellers ligger af guldkorn i QR-koden/2koden/stregkoden og hvad ellers af tåbeligheder folk ligger op på nettet af oplysninger...men det styrer du selv.
God torsdag fra Sturup, spændende start på min MMX-ARN-CPH-BOS r/t tur. Jeg havde booket Neptun bussen kl 19, men 18.58 begyndte det at undre mig at der stadig ikke var kommet nogen bus, så jeg ringede og fik at vide at der ikke var nogen afgang, da flyet til Skopje ikke fløj i dag, så det måtte være en fejl hvis det var rigtigt at jeg havde fået en billet. Jeg blev tilbudt mine hundrede kroner retur, men sagde at det ikke rigtigt ville dække mine udgifter for at komme til Sturup, og manden mente ikke der var så meget at gøre, men jeg insisterede på at når de havde solgt denne service måtte de levere eller dækker mine udgifter til at komme frem. Der blev sagt at de ville ringe tilbage. Det tog ca. 20 min og jeg var nået opgivende da jeg havde checket your passenger rights app'en sagde at det kun gjaldt for busture over 250km. Jeg regnede med at ende op med i måtte tage toget til Malmø og vente til flybussen 4:50, for egen regning, men blev ringet op og fik at vide han ville komme ned til busstoppestedet om 3 min. Her tilbudte han mine 100kr retur og yderligere 100kr til at dække tog+flybussen, hvilket havde passet meget godt med prisen. Jeg sagde at jeg ikke synes det var en god løsning da jeg ville skulle overnatte på Malmø Station. Da han var blevet overbevist om at der ikke var flere flybusser i aften ringede han for at se om han kunne finde en chauffør i Malmø. Det lykkedes efter lidt tid og jeg blev kørt til lufthavnen, fik 100kr til togbillet han mente kostede 80kr og fik information om hvordan jeg fandt den anden chauffør. Billetten kostede 110 Kr men ok Det går nok. I sidste ende var jeg i Malmø 1:40 efter oprindelige planlagt afgang, og mener det normalt skulle tage cs. en time. Det var helt fint og når jeg troede jeg ville ende en nat på Malmø central Station (eller med en stor taxi regning), så er det her slet ikke tosset. Det var ret flot de fik stablet den tur på benene og de var begge flinke. Håber Boston bliver spændende, men på andre måder!
Jeg rejser ofte til GVA (i 2015 : 19 gange og i 2016 : 15 gange), hvor jeg snart hver gang bliver udtaget til drug-testen. Jeg kan ikke fornemme om det er når security- staff scanner mit b/p eller når jeg går gennem person scanneren, men mon ikke alle vi passagerer registreres i en database om alle vore rejser, og hyppigt rejsende således falder ud til et xtra check ???... bare min egen lille teori. Man tør jo ikke spørge nogen, for så kan det virke mistænkeligt.
Dagens kontorudsigt fra Vegas - også den sidste gode af slagsen, da jeg i morgen tidlig fræser mod New York inden turen lørdag går mod København og et møde søndag med vores gode forside bloggere. Der kommer hele 11 af slagsen - det bliver superfedt
En IT ekspert fortalte for længe siden, at stregkoden på B/P også indeholder kredit kort oplysninger (bare et eksempel så frarådede han os at sætte et billede af B/P på facebook, det var in på et tidspunkt).
Jeg kan fortælle dig svaret. De gider ikke nogen diskussion, så du får en sludder for en sladder: "Random check".