God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

1. Christian Larsen

Christian Larsen Amatør

Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    374
    Point:
    63
    Jeg er også hyppigt udtaget til drug test, men tror det er helt tilfældigt.

I CPH scanner de jo ikke bordingkortet for hver sluse, så de ved jo ikke hvem der er hvem.

Derfor tror jeg på random check ;)

Henry "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,627
    6,922
    Point:
    113
    Nej, men det gør de i GVA. Dèr scanner security staff B/P lige før man træder ind i scanneren.

3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,710
    26,961
    Point:
    113
    God torsdag fra en børnefamilie :)

En stram uge med organisationændringer i vores Globale IT afdeling, som jeg er en del af. Den skulle gå i luften i dag og medfører møder og one-2-one med medarbejdere.

MiniO blev så desværre syg, så jeg har vagten i dag og det er ikke let at lave en god organisationsændring og følge med hvad reaktionerne er, når man er hjemme....

Men that's life.

God torsdag til alle :)

MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Lyder som en upraktisk dag - ham den bette kunne ikke komme med på arbejde i stedet for?

Jeg startede morgenen i Borgerservice for at fikse mig selv et nyt pas jf. mit hjertestop i går angående prisen. Hold da op jeg var glad for, at jeg kunne bestille tid, der var SORT af mennesker! Så er det bare at afvente.

Nu hygger jeg mig indenfor i regnvejret med at kigge på hoteller til vores efterårsferie til Dubai samt muligheden for en lille ekstra skiferie i løbet af de næste to uger. Det er da synd for barnet, hvis han kun kommer to uger på ski i år, ikk'! ;)

MaleneChristensen, Henrik Olsen, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Hva finder du på med Dubai? Jeg har ikke fundet et godt børnehotel hvor jeg synes der er god value for money. Habtoor Grand Resort er det nærmeste jeg er kommet men fruen er ikke stor fan. Ender måske med at leje noget lejlighed...

6. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er mega meget i tvivl.... budgettet er ikke for stort, så det lægger lidt en dæmper på fornøjelserne. Skulle jeg vælge uden at skele til økonomien, så ville jeg vælge et af One & Only hotellerne. Vi har været på deres Maldiver-udgave to gange og det er FANTASTISK.

Umiddelbart tror jeg, at jeg hopper på dit forslag med Ajman eller Sharjah. Barnet er på det tidspunkt startet i skole (første år), så jeg formoder vi alle trænger til at starte med at slappe af. Dvs. jeg ser ingen årsag til at betale en hel masse ekstra for at ligge ved en pool nede på Palmen, når det kan gøres til det halve i Ajman. Men jeg erindrer noget om, at I herinde skrev at Sharjah var fuldkommen tørlagt, altså ikke så meget som et eneste glas vin til maden, ikke? Det er måske lidt trist trods alt. Så tror det bliver Ajman.

Har også overvejet lejlighed. F.eks. Fairmont på Palmen, men det ser ud til det er lidt et lotteri at finde en ordentligt. Kiggede på en lejlighed i Oceana Residence, der er sågar en "lazy river" og noget der ser ud til at være en udmærket restaurant.

Vi har onsdag-lørdag ugen efter, så jeg tænker 5-6 dage badeferie på f.eks. Fairmont eller Ajman Saray (SPG) og derefter et eller andet i centrum (med engod pool), hvor man er tæt på malls mm. Det sidste er jeg slet ikke nået til.

Habtoor ser lidt charter-agtigt ud på den øv måde, så jeg er enig (igen) med dine kone her :)

PENSIONISTEN, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  7. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Ja lejlighed i Fairmont er oplagt og nok det vi hælder til pt. Jeg har dog ikke helt styr på hvilke dele, om nogen, af hotellet man har (eller kan købe sig) adgang til.

Har du overvejet Ritz Carlton Al Wadi Desert på points? Kunne også være en mulighed nogle dage hvis I alligevel regner med at være to steder... Jeg synes det ser mega cool ud men vi er der kun søndag-lørdag så gider ikke flytte hotel.

8. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Enig mht. Fairmont, det er også derfor, at jeg ikke har trykket på bestil-knappen.

Har tidligere kigget på Al Wadi (det var jo egentlig meningen vi skulle til Dubai i efteråret 2016 hvor vi endte i Thailand i stedet for), men det er rimelig dyrt, og jeg har ingen point. Min veninde har været der, og hun er meget begejstret :)

Overvejede også om vi skulle helt til Ras al Khaimah, hvor Waldorf Astoria ser rigtig fint ud. Hilton skulle være ret nedslidt ifølge min veninde. Jeg har to veninder, der begge har været glade for Sofitel på Palmen som familiested. #rudersdalmafiaen og #gentoftemafiaen.

PENSIONISTEN, Henry og clager "Synes godt om dette"
  9. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Tricket med Al Wadi er at købe pointsne og så booke den vej. Marriott kan du booke nu og så skal du bare have pointsne på kontoen 7 dage inden check-in. Sofitel Palm er min frue også lun på, men det er heller ikke gratis.

10. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,710
    26,961
    Point:
    113
    @SophieHendriksen & @jakobv84 - har i kigget på Ras Al Khaimah som ligger Nord for Dubai. godt 45 minutter i bil.

Jeg er ved at lave en lille intro artikel om Ras Al Khaimah og må sige det ser ret interessant ud - også for børnefamilier.

upload_2017-3-30_17-0-34.png

upload_2017-3-30_17-0-50.png

upload_2017-3-30_17-1-26.png

Læs mere her: https://en.rasalkhaimah.ae/

(der er også video etc.)

Jeg vil gerne derhen med min lille familie.

PENSIONISTEN, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  11. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    @jakobv84 Den forklaring forstod jeg intet af. Hvad var det du skrev til mig for et par måneder siden, jeg har meget at lære endnu ;)

@Henrik Olsen Jep - se hvad jeg skrev ovenfor :)

12. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,710
    26,961
    Point:
    113
    Ups :)

13. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    @jakobv84 Der er et ret godt tilbud på Sofitel på Booking.com i dag. 6 nætter for 14.000 DKK for 2+2.

14. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Og du kalder dig selv VIP medlem... *tsk tsk* Vi tager den lige en gang til for prins Knud:
    • Hotellet koster 40,000 Marriott points per nat
    • Du kan booke reward nætter hos Marriott uden at have pointsne først. Du skal bare have dem senest 7 dage inden check-in
    • Der er 5 nætter betal for 4 så 5 nætter = 160,000 Mariott points
    • Marriott points konverterer 1:3 fra SPG points så du skal bruge 53,333 SPG points (lad os gå udfra du har lidt på kontoen og sige 50k)
    • Du kan købe op til 30,000 points per medlem, men man kan frit flytte points indenfor en husstand
    • 50,000 SPG points koster pt $1,225 eller ca. 8,500 danske kroner, men man kan også vente på et bedre tilbud
    • Pris per nat = 1,700 kr.
    Billigste på mine datoer er 15.5k, men jeg booker kun refundable og den er 20k...

Daniel K, RasmusH, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Uh jamen det er jeg jo ikke blevet pga. min klogskab udi bonusverdenens kringelkroge men mere historier fra de varme lande om skiferie og Mercedes' værksted i Hørsholm :D:D

Men shit hvor er det smart... jeg er ovenud imponeret! Hvor pokker finder I ud af sådan nogle ting?!

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,627
    6,922
    Point:
    113
    Jeg har opgivet alt med hotel point - det tager for meget af ens tid. - Indrømmet, jeg snyder mig selv rigtigt meget fordi jeg næsten altid bestiller de store kædehoteller.

17. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    588
    1,676
    Point:
    93
    Her er da bare at hænge med ser det ud til:) skal også til dubai i efterårsferien. Har indtil videre booket double tree jumeirah beach.
    Nogen med kendskab til det ?
    Kan se at ras al khamai evt skal overvejes, eller abu dhabi....

18. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    6,695
    Point:
    113
    De fleste af mine forretningsrejser er til konferencer, og der er det altså bare nemmere at bo på hotellet konferencen er i end at booke ens favoritkæde et par km væk. Jeg har derfor heller ikke rigtig gået efter status hos nogen af kæderne. Jeg har dog stadig håb om at gøre lidt mere ved det, nu hvor jeg har solgt mine Accor aktier efter de nedgraderede deres (alt for gode) program så meget.

19. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,710
    26,961
    Point:
    113
    Jeg nyder faktisk at bo "off konference" hotellet. Det giver lidt ro og lidt luft i min verden.

Men på den anden side, så er jeg også skør med at ville prøve at. I Vegas for 14 dages siden kørte jeg 25 kilometer et par dage for at komme ud og prøve et Hilton resort - det lå super lækkert og ville lige prøve det (der kommer også en anmeldelse af det) #skør #nørd #deternokligelidtformeget :)

Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,621
    13,252
    Point:
    113
    Jeg synes ikke, det er så svært med hotelpoint:
    • Jeg startede med Radisson (jeg har ofte boet på Falkoner i København, som er til at betale sig fra).
    • Da jeg også har brugt Marriots hoteller i lufthavnen, er jeg også med dér.
    Så disse programmer er jeg med i. Men ellers bruger jeg ikke tid på at finde alle finurlighederne i hotelprogrammerne.

Dog en detalje: Hos "Club Carlson" (Radisson) får man også point på køb i restauranten (og der er rabat, hvis man har status). Hos Marriot (hvor jeg bruger Courtyard hotellerne), får jeg kun point på værelsesprisen. Så dér, gælder det om at få "all inclusive" for at få flest point (læs: Morgenmad med i værelsesprisen).

Del denne side