God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Mere #flashback :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Glemte rent...

    Hulstrimler og hulkort til programmering.

    Når checks i sin tid betegnedes hhv. hulkortchecks og lommechecks, var det jo fordi de første havde hulkortformat - og sidstnævnte var mindre, så checkhæftet (manuelt stemplet med kontonummer..) kunne være i en lomme..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    WP_20200109_17_49_07_Raw.jpg WP_20200109_19_22_05_Raw.jpg God torsdag.
    - Fin SAS tur cph-arn-lax.
    - Den valgte hovedret var perfekt (fisk), ikke noget blandet snask.
    - Men ak, lax immigration .... Jeg forstår stadig ikke at selskaberne accepterer at deres kunder får den behandling : SAS touchede 12:05, jeg gik ud af tolden kl 15:40 !!! WP_20200109_11_51_22_Raw.jpg
     

    Attached Files:

    Steen Madsen, SophieHendriksen, Henry og 7 andre "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvad skal de gøre?
    En klage bliver formentlig mødt med "så find et andet sted at lande." De USA'ske immigrationsmyndigheder har nok kundetilfredshed ret højt på deres Maslow.:rolleyes:

    (editeret, havde fået pyramiden sat på hovedet:oops:)
     
    Senest redigeret: 10/1/20
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jo, jo, "" Hvad skal de gøre ? "" sådan skal verdens problemer nok blive løst !!

    -Dette mega immigration problem kan selvfølgelig løses meget snildt - selv et skolebarn kan løse det - installer flere pulte, bemand samtlige pulte i døgnets peak perioder.
    -Et af de for luftfartsselsbaber store problemer vil således være løst, nemlig connection tiden kan overholdes og et stort ombookings arbejde kan undgås.
    -Problemer kan og skal løses.
     
    Erwin Lansing, SophieHendriksen, RasmusH og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Helt enig, selvfølgelig kan og bør de gøre noget ved immigrationen i LA, den er helt forfærdelig.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jamen jeg er da enig, men det er set fra vores lille hjørne af verden.

    Det kræver, at de selv ser det som et problem og har et incitament til at bruge penge på at løse det, og hvad skulle det lige være?
    Luftfartsselskaberne benytter jo lufthavnen på trods af bøvlet.

    Det er ikke en teknisk udfordring, men en politisk. Og den nuværende administrations indstilling til immigration peger ikke just i retning af at gøre det lettere.

    Beklager den kyniske beskrivelse af de faktiske forhold i jernindustrien..
     
    Senest redigeret: 10/1/20
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jeg er fuldt ud bevidst om at dette forum ikke er et politisk forum, men nu lagde du faktisk selv op til at få et svar, der tangerer politik i allerhøjeste grad.
    - CA er ledet og styret af demokrater, hvis fornemmeste opgave i øjeblikket kun drejer sig om at kritisere republikanernes enorme arbejde med at 'genopbygge' landet efter ....gæt selv.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Uden at blande politik ind i det har immigrationsfyrene (m/k) i USA (som iøvrigt er føderale og således for LAX vedkommende ikke styret af staten Californien) over en bred kam altid været hamrende ineffektive (målt på parameteren at ekspedere antal rejsende) og deres venlighed har været ikke eksisterende. Til tider minder de om de “fro” østtyske grænsebetjente man kunne møde i sin tid.
    Deres primære opgave er jo at holde “bad guys” ude - men det kan jo godt gøres effektivt og med et smil. Men næh nej.

    Jeg har lykkeligvis været fri for LAX i rigtig mange år - men til marts skal jeg åbenbart igennem et rent helvede
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Har også været igennem LAX nogle gange om året de sidste år og som regel synes jeg nu det spiller ret fint og i et tempo, hvor man kommer til at vente på bagagen. Jeg har kun prøvet mega lang ventetid i IAD et par gange.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Tråden er ved at bevæge sig væk fra torsdag, men da jeg skal ankomme til Washington DC (IAD) en torsdag tør jeg godt vove mig ud i spørgsmålet om immigrationen in IAD er værre en f.eks EWR, MIA? Det er 13 år siden sidst jeg var i IAD.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg mindes stadig meget tydlig en ankomst på JFK, som varede godt og vel 2,5 time i immigrationen, før jeg nåede til at blive tildelt en kø foran en af diskene. Herefter råbte officeren bare "coffee break" og gik sin vej. Da andre råbte blev temmelig sure og råbte efter ham, kunne vi lokke to ord mere ud af ham: "Union rules.". Det skete to gange i træk. Alt det efter at skulle have se på plakater fra TSA om hvordan de er det første man møder i USA og de 10 (eller hvor mange det nu var) punkter hvordan de ønsker at give alle en så varm en velkomst som mulig... (oplevelsen af JFK blev kun værre derfra, men det er en anden historie)

    Jeg frygtede derfor endnu mere ankomsten i ATL forleden, som jo er verdens største lufthavn. Jeg var helt forbavset da jeg stod udenfor på 20 minutter enda med et stort X på kortet og den langsomste kø!

    Det er ikke til at blive klog på hvor hurtig det vil gå, så man skal bare altid afsætte god tid. Det eneste der er sikker, er at man ikke skal forvente et smil.
     
    Henry, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg ved det ikke, men mon ikke 'Homeland Security' er styret og finansieret af den føderale regering - som jo ikke ligefrem er slyngvenner med Californien (eller med ret mange andre bortset fra klakørerne :rolleyes: ) ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Man kan blive forbavset. har selv ventet 2-3 timer, men landede i MCO i november og ventede kun 30 min :)

    @PENSIONISTEN har jo ret, der skal gøres noget. Betaler flyselskaberne ikke et fee? Så kan de vel også godt kræve at få lidt for pengene.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    IAD har ikke længere (var der sidst i august) de dejlige ESTA automater. Siden de blev fjernet (en gang i ‘18) har jeg ikke været igennem på under 45min - ofte længere
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg var igennem i December lynhurtigt. Ingen kø da vi kom og jeg var vel #5 ude af people moveren. Og rejste håndbagage. Meeen da jeg var igennem i Sep tror jeg det var tog det vel 5 kvarter.
     
    Henry, Offlyer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Jamen du godeste: jeg læser om noget "helt forfærdeligt", "rent helvede", "der skal gøres noget"...... troede et øjeblik, at dette var en tråd om brandene i Australien, krigen i Iran eller oversvømmelser i Venedig, men pyha, heldigvis er der bare tale om en simpel kø og -bevares- lange ventetider i en opvarmet og civiliseret lufthavn.
     
    Henry, SebastianBruun og Nj4220 "Synes godt om dette"
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Godmorgen IF,

    Er her til morgen på vej til Norge for at hente min nye firmabil, inden jeg starte nyt projekt deroppe de næste 3 år på mandag.
    SAS fast track er lukket pga tidspunktet, men var ikke klar over at SAS ingen aftale har med “alm” security.
    Hverken min plus billet eller guld status gav adgang, så måtte over i alm kø, som gudskelov ikke var særlig lang her til nogen :)
    Er i andre bekendte med dette?
     
    Bekgaard, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    YES
     
    Erwin Lansing, Bekgaard, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Og oh yes herfra. Det er lidt træls at de tidlige afgange ikke giver Fast Track....
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side