Takker Skal i øvrigt hilse og sige, at der var maksimum tryk på check in, her til morgen. I business check in var der ca 30-40 personer i kø, og endnu mere til alm check in. Fast track var overkommelig, men to åbne spor med 3-4 i kø. Guldstuen var fyldt for ca 1/2 time siden, men der er en del som siver ud nu. Kan læne mig tilbage og se nul personer i kø til paskontrollen. Gætter på, at de fleste skal på skiferie indenfor EU.
God torsdag på denne smukke solskinsdag, hvor jeg fik fanget dette særsyn: et fly fra CPH. TG951 mod Bangkok.
Det har jeg også spekuleret over de sidste par dage. EDIT: Nu læste jeg et hollandsk flybranchemedie. De indstiller alt flyvning 1. april, sidste flyvning den 31. marts. Og ja, en 777 lægger man mærke til, en 737 eller 320 hører man ikke længere når man bor her. Hvilket minder mig om for et par dage siden, hvor vi klagede over, hvad der lød som et mindre propelfly, som lige var steget op og ikke holdte sig helt til støjkorridorerne. Det var så en over 50 år gammel Antonov i 28.000 ft højde
Det havde de også i sidste uge, lagde jeg mærke til (da jeg selv var på TG950 på vej til DK). Og de virker til at være fyldte i retning mod CPH i hvert fald. Til gengæld var det vildt nemt at få award-plads ombord. Håber de tjener godt på at fragte turister og pensionister hjem til Norden, deres regnskaber kunne trænge til det
God torsdag og sidste dag i hjemmeskolen. Det var sjovt, så længe det varede KLM er tilsyneladende i gang med at se på sommerprogrammet. At genstarte programmet kommer til at tage lang tid; muligvis resten af kalenderåret før de er tilbage på 90% af sidste års program. Vores fly i starten af juli er allerede nu aflyst, og fint ombooke på en afgang et par timer tidligere og med behold af Economy Comfort sæderne. Meget fint.
Hjemmeskolen begyndte også i dag for vores søn. Det var godt for ham (og forældrene) at han skulle i skole og kunne brænde noget energi af og møde vennerne igen (med 2 meters afstand). Jeg tror bestemt ikke at vi når 90% af 2019 progammet i Q4. Jeg tror desværre vi skal godt ind i 2021 før det sker - måske først til sommerprogrammet 2021. Bare på langrute programmet vil der være afgange som ikke er på niveau - tænker at New York er en af de destinationer som ikke får lige så mange afgange de næste mange måneder. Jeg håber selv på at der åbnes op i Europa i løbet af Q3 (efter sommerferien), så der kan arbejdes der og det er til at komme frem og tilbage uden at skulle tage bilen. Tænker også at febermålinger og corona tests er noget vi kommer til at se i lufthavne og andre steder, hvor destinationer kræver at kun raske rejser ind.
Jeg havde set nogle tal flyve forbi, men kunne ikke huske præcist. Nu fandt jeg interviewet met AF/KL CEO Ben Smith: https://www.latribune.fr/entreprise...an-ben-smith-pour-passer-la-crise-844934.html Kort fortalt, de var for optimistiske med at sætte 70-80% til salg til sommeren. Planen er nu justeret (målt i sædekilometer) i forhold til oprindelig planlagt inden krisen): - 20% i juni - 40% i juli - 60% i august - og med en del held 75% i Q4 Det forventes at tage 2 år at komme tilbage på 2019 niveau. I følge Mr. Smith taber KLM-Air France gruppen €25M om dagen. Det var da en sjat.
Stemningsrapport fra CPH i dag. Noget spooky. SAS var iøvrigt ved at optage hvad der virkede til at være en ret sjov film - men måtte love ikke at afsløre noget
Nix Med de fire ture jeg har været i kontakt med SAS om har jeg ikke noget at udsætte på hverken hastighed, kommunikation eller resultat. BORTSET fra deres manglende udmelding på status.