Halvårsregnskabet 2016

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 16/8/16.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Burde være one-time
    Dog blev jeg først EBG status matchet og aktie-statusmatchet året efter... prøver nok at forsøge igen med aktierne en anden gang.
    Mht pris koster svenske aktier det samme som danske. Jeg puttede dem bare i mit depot i Danske Bank, som kostede 29 DKK i kurtage (0,15 %, min 29 kr)
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Mener det er løbende så længe du kan påvise at eje aktierne :)
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Lidt OT, men fik denne automail da mit match med Rezidor-aktier gik igennem. Virker som one-time only

    Dear Customer,

    You have been upgraded to Gold Elite status in the Club Carlson-program
    since you purchased Rezidor shares. A card has been posted to the
    address in your profile and should arrive within 4-6 weeks from now,
    however your Gold Elite-benefits are valid from the day of the upgrade.
    If you opted out of a printed membership card, no card will be sent.
    Please see below for the Terms & Conditions of this offer. For any
    queries regarding Club Carlson or your Gold Elite-status, please let us
    know on [email protected]

    - Offer available exclusively for shareholders of the Rezidor Hotel
    Group.
    - To maintain Elite status, members must re-qualify annually per
    programme rules.

    - Offer is non-transferable, may not be sold, and is subject to change
    or termination without notice.
    - By enrolling in Club CarlsonSM and participating in this offer, you
    agree to the Club CarlsonSM programme terms and conditions.
     
  4. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Nå. Har lige læst op på betingelserne og det gælder kun et år.

    Points earned using the Le Club Accorhotels Gold loyalty card are valid for 12 months. If, at the end of this period, the Member once again satisfies the conditions required for the Gold Status level (From 30 nights or 10,000 points), this Status level is then renewed for an additional 12 months (365 days). If the Member does not satisfy these conditions during the current 12-month period, he/she will be given the Status corresponding to his/her activity calculated over the preceding 365 days at the end of this period. A new card corresponding to the Member's new Status will be sent automatically within 4 weeks.
     
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Le Club gælder kun et år og er one-time. Desværre.

    Rezidor er lidt tvetydig som @alexanderln skriver, men ifølge BC.se forum'et får folk fornyet status så længe de ejer aktierne, så "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules" læses - i hvert fald indtil videre - som at man skal genkvalificere pr. reglerne for aktieejer-programmet, dvs. beholde aktierne.

    Mit første år er omme til april svjh, så skal gerne melde tilbage med erfaringer til den tid :)

    @Henry jeg er doven og har mine Rezidor-aktier i depot i Danske Bank, som vistnok tager 3 promille af beholdningen i gebyr pr år, så det er lige til at overleve for en lille beholdning - ellers er i hvert fald Nordnet billigere som @Baadsgaard siger
     
    Henry og alexanderln "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    tog mig 7 måneder, at opnå Diamant.. men i år var der jo ingen Houston tour der gav mange point, så det er vel ok.. - så nu er der vel andre alliancer, man kunne dyrke.. eller bare, som jeg plejer, tæske videre...

    Udklip.PNG
     
    Henry, Schlandy, alexanderln og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Bom - så røg det kort ind på kontoen igen - gad vide om næste år er året hvor vi får upgrade vouchers som Diamond :)
     
    Henry, clager, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    En tredje mulighed kunne være at sprede pointene lidt rundt i samme alliance, når det giver mening at kreditere andetsteds. Det giver selvfølgelig ikke mening hvis man bare efterlader små mængder af point her og der, men på den anden side kunne det jo udnyttes hvis man kunne finde nogle sweet spots i andre programmer og komme op på det de kræver.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Point regnskab : Jeg kan ikke finde saldoen på basis point på SAS´s nye hjemmeside. - Der står blot, at jeg mangler 0 point i at forny mit EBD kort til august, ja, netop, fordi jeg har over 100.000 basis point nu ... men jeg vil da gerne kende min nøjagtige basis saldo.
    Ved I hvor den står, når man har passeret de minimun 90.000 ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Det står ud for den lille flyver i toppen på din side, hvor baren viser om du er nærmest guld eller diamant.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Jeg er lidt i tvivl om, hvad du gerne vil vide, så derfor et lidt længere svar:
    • Når du logger ind på din side, får du automatisk oplyst din pointsaldo, d.v.s. summen af basis- og ekstrapoint, som du har til rådighed. Disse kan være optjent i denne periode eller tidligere.
    • På siden "Mit Eurobonus" vil jeg tro, at antallet af optjente basispoint i denne optjeningsperiode står ved siden af flyveren (over bjælken, hvor du har de forskellige statusniveauer - da jeg endnu ikke er nået op på diamant-niveau, er jeg ikke helt sikker)
    • Lidt længere nede på siden har du oversigten: "Mine optjente point, sidste 12 måneder". Bemærk, denne periode går naturligvis ind i sidste optjeningsperiode - og dine optjente point på flyrejser kan naturligvis også indeholde ekstrapoint optjening på flyrejser.
    Så: Alt i alt har du mange forskellige opgørelser - men jeg ved ikke, om det lige var det, du spurgte efter.
     
    Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Det er fordi den automatisk viser antal flyafgange når du logger ind. Du skal klikke på point (i toppen til venstre) for at få vist antal optjente point i perioden.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @OIB og @Henry - jo tusind tak, det var lige akkurat basis point jeg gerne ville se, men der står "Points to keep level is 0 point" fordi jeg er over 90.000. Derfor så jeg ikke tallet oppe i hjørnet ved den lille flyver. Mit tal står naturligvis efter skæringspunktet på 90.000.
     
    Schwert, OIB, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Kan jo se, at jeg er pænt bagud i forhold til sidste år, nok bare været for doven på arbejdet, men nu er jeg da EBG...

    upload_2017-8-8_18-5-44.png
     
    tbh, Henry, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    SAS:
    upload_2017-8-8_19-41-37.png
    Flying Blue:
    upload_2017-8-8_19-42-39.png
    United:
    upload_2017-8-8_19-43-13.png

    Havde håbet på nogle flere flyvning her for tiden, men åbenbart ikke... Det er jo lidt tilfældigt.
    SAS starter forfra til september, så der er lidt overvejelse i om jeg skal fortsætte med united eller gå efter endnu et år som diamant.
     
    asf, Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Screen Shot 2017-08-08 at 19.54.12.png
    Den bliver svært, men endnu et år med guld skulle være indenfor mulighederne.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    135K til EB! Det er sku da 45K for meget er det ikke? Hvad gik galt med, at konvertere til United?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg gik i gang forsent. Og så havde jeg en retur E billet til PVG som gav 15.000 til EB mod ~10.310 til United...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Skærmbillede 2017-08-08 kl. 20.30.38.png
    Min periode slutter september ud og har en 20k tur med TAP tilbage, så ærgrer mig lidt over de godt 10.000 "spildte", men håber til gengæld MASTERCARD Premium kontoen vokser sig stor og stærk :)

    For fanden et stress, ikke kun om man rammer statusen hos SAS, nu også hos Mastercard...pyyyyy. "Go' morgen chef - jeg kommer ikke i dag - har point stress!" ;):D:D:D
     
    Kenneth K, Henry, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ok, så kom jeg mere end i hus... - næste "First World Problem" er, at jeg ikke rigtigt gider at få for mange point til SAS mere

    upload_2017-11-4_10-27-15.png

    Problemet er, at jeg har ingen status har hos BA mere end Bronze, så kan det betale sig, at kreditere de sidste 3 måneder af året hos BA, når man står på 0, men skal en tur til Asien og Dubai samt nok en tur til Sydamerika indenfor de næste 3 måneder..

    upload_2017-11-4_10-30-14.png
     
    PENSIONISTEN, clager, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side