Det ser ud til, at man kan købe visse Star Alliance-fly betydeligt billigere, hvis man i stedet for at bestille billetter direkte hos flyselskabet, køber dem via Avianca (et colombiansk flyselskab og medlem af Star Alliance) og betaler med LifeMiles fra deres loyalitetsprogram. Eksempel: Jeg fandt en flyvning ZRH → CPH med Swiss den 13. maj til 287 € ved direkte booking. Hos Avianca LifeMiles kan man købe 12.000 LifeMiles for 165 $. Hvis man booker den samme flyvning via Avianca og betaler med LifeMiles, koster den kun 141 $ (ca. 121 €). Kan det virkelig passe? Overser jeg noget her?
Aviana LifeMiles og Air Canada AeroPlan er, mig bekendt, de to bonusprogammer der giver bedst værdi for point købt med penge, og ofte (især på business) billigere. Hvis man tør løbe risikoen med at brænde inde med point, så kan man få meget god værdi ved AeroPlan, der ofte sælger point med 100% bonus oven i. Måske LifeMiles har nogenlunde samme værdi. Lufthansa First kan også købes den vej igennem.
Avianca LifeMiles kører indtil i dag en promo med 160% LifeMiles: Køb 5.000 LifeMiles til 165$ Får gratis 7.000 LifeMiles oveni
Tænker på, om der kan være forskellige betingelser eksempelvis ved at fortryde eller ændre billet. Men kender ikke programmet godt nok til at vide det.
Ja, det har jeg læst at det kan være mere besværlig eller dyr. Men, hvis man ikke har tænkt sig at gøre det er det vel en super deal!