Har vi nogle i BRU i dag...?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jakobv84, 22/3/16.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
  2. HrKrogh

    HrKrogh Aktivt medlem

    Beskeder:
    28
    "Synes godt om" modtaget:
    116
    Point:
    28
    Skal hjem fra AGP via BRU til BLL på onsdag efter 14 dages ferie ved Malaga.
    Rejser med min kone og børn (i alt 5 voksne) bestilt via Brussels Airlines hjemmeside for lang tid siden.
    Lige nu er status at BRU tidligst åbner tirsdag, men de skubber "åbningsdagen" løbende, så jeg er i tvivl om den er klar til onsdag.

    Jeg er lidt presset, da jeg skal til MSY på fredag.
    Men vi kan vel ikke blive ombooket før de officielt har lukket lufthavnen onsdag?

    Jeg kan se at alle BRU-BLL afgange med Brussels Airline har været aflyst siden i mandags, så hvis vi skal ombookes håber jeg på SAS via CPH eller LH via FRA.
    I den situation hjælper det vel ikke meget at jeg er EBD?
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hejsa,

    Det er korrekt at du ikke kan gøre meget før tidligst tirsdag. Du kan være heldig at du ved at kontakte Brussels Airlines kan blive ombooket, hvis de allerede på dette tidspunkt kan sige at den afgang fra Malaga er aflyst. Men jeg tror ikke på at de beslutter dette før sent på tirsdagen. Alt afhænger af om de kan sende et fly afsted eller der allerede er et stående i Malaga.

    Så jeg ville prøve fra tirsdag formiddag at ringe til dem og høre ad og så få en ombooking sat i gang hvis det er muligt. Jeg ville desværre heller ikke undre mig, hvis I bliver forsinket på hjemrejsen, så eneste sikre er at du bestiller nye billetter - dog en dyr løsning. Ellers forbered dig på hvilke alternativer der er for at komme hjem og forslå dette i dit telefonkald til Brussels. Der er nok flere passagere end der kan være i et fly, så det kan være du kan finde billige billetter selv og så få annulleret de oprindelige. Men start med at ringe til dem og find ud af hvad deres optioner er.

    Og nej - jeg tror desværre ikke det hjælper at være EBD - du er en blandt mange med Star Alliance Guld status som sikkert har billet med Brussels Airlines.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @HrKrogh
    Jeg ville i k k e vente til tirsdag. Min erfaring siger, at de gode, gamle ruteselskaber forsøger at løse så enormt store problemer, som Brussels Airlines står i nu, så hurtigt som muligt. Husk på at Brussels er én af LH´s tre kæledægger. Jeg er overbevidst om, at de står skulder ved skulder i denne næsten umulige ombookings situation. Du kan i hvert fald forsøge allerede nu at kontakte Brussels og dernæst LH. Jeg ville ikke betænke mig et sekund.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Enig i at kontakte Brussels Airline, men det skal jo være via dem, da de udstedte billetten. Så ombookning skal være dem som laver ændring - dette kan Lufthansa ikke gøre.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @HrKrogh @Henrik Olsen
    Jep, i sådan en alvorlig situation kan Brussels Airline endorsere billetterne til LH eller måske til LX på såkaldt face value basis, dvs de accepterer billetternes værdi, uanset lavpris eller hvilken pris man måtte have betalt.
    Min point´e er, at der vil være et næsten uoverskueligt antal ombookinger i det øjeblik BRU åbner for trafik pga ophobet trafik, at Brussels Airline sammen med sine samarbejdspartnere allerede nu foretager ombookinger til de kommende dage.
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Enig I at et opkald til Brussels Airline i dag nok ikke skader. Måske er situationen i Malaga således at der er mange flere der skal hjem end der er fly til grundet aflysningerne. Dette er sikkert sandsynligt grundet påsken. Så @HrKrogh giv Brussels Airlines et kald allerede i dag :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @HrKrogh og @Henrik Olsen

    - Brussels Airlines hjemmeside er opdateret på en fantastisk måde.
    - Der er ét link for 27mar, ét for 28mar og så står der for 29mar "schedule coming soon"
    - Europa fly til/fra Antwerpen og Liège.
    - USA fly til/fra både FRA og ZRH.

    Der er rigtig mange informationer vedr. den nuværende fly situation.
    Cross my fingers fore jeres hjemtur.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det fremgår jo, at:
    Unfortunately, we cannot offer flights to guests with tickets connecting through Brussels Airport. We kindly ask you to contact your travel agency for a rebooking/rerouting or a refund. If you have booked your ticket via brusselsairlines.com, please contact our Service Center at +32 2 723 23 62
    Det er ikke klart om det også vedrører fly for de følgende dage, men jeg tror gerne at de vil have flyttet så mange connecting pax væk fra BRU i de følgende dage. Selvom lufthavnen skulle være åben tirsdag, er jeg overbevist om at det vil være med et stærkt reduceret program.
     
  10. HrKrogh

    HrKrogh Aktivt medlem

    Beskeder:
    28
    "Synes godt om" modtaget:
    116
    Point:
    28
    Tak for input.

    Jeg forsøgte, forgæves, at ringe til Service Center hele dagen i går, og kom endeligt igennem sent i går aftes. Men, der var så meget støj på linjen at jeg intet kunne høre eller forstå, og så er det altså op af bakke at skulle ombooke 5 personer :)

    Så, i dag, kørte jeg ind til Malaga lufthavn. Jeg blev lidt nervøs da jeg fandt ud af at Brussels Airlines ikke havde eget kontor/skranke, og jeg blev i stedet henvist til "Ground Force" skranken.
    Men, jeg fik super hjælp af en ældre lidt forvirret spansk kvinde, og i løbet af 5-10 min var hele familien ombooket så vi kommer hjem onsdag via FRA med LH (y)
     
    Ulrik, Nicki Lolk Sørensen, PENSIONISTEN og 9 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @HrKrogh
    Well done, for hvis du havde ventet til tirsdag, kunne du risikere at flyene ud af AGP var fully booked.
    I og med at SN er medlem af The Lufthansa Group er det helt naturligt at ombooke jer til LH i denne alvorlige irregularity situation.
     
    clager og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Opdatering er forsat at lufthavnen tirsdag forsat vil være lukket - derfor gætter jeg på at der vil gå en del dage endnu før vi ser en åben lufthavn. Der er tilsyneladende en del issues med at kunne få åbnet op på en måde som tilfredsstiller de sikkerhedskrav som er krævet. Når den åbner bliver det bestemt ikke en fornøjelse og alle de normale ting vil bare ikke virke i mange dage gætter jeg på. Så kort sagt - hold jer væk om I overhovedet kan....

    @HrKrogh - Håber bestemt at I har fået nye billetter uden om Bruxelles.
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ser ud til, at der går noget tid inden de åbner.. - men man må jo sige, at Brussels Airlines tænker kreativt med hensyn til, at bruge Antwerpen og Liege...- jeg tænker, at hvis nu CPH var udsat for det samme, så er der jo faktisk ingen alternativer her på Sjælland/tæt på. Gad vist hvilke planer der så er? Roskilde, næppe? Malmö, er der kapacitet nok der? Billund, også lille kapacitet..- det ville ramme CPH hårdt, måske ikke så meget SAS, da der er OSL og ARN...
     
    clager "Synes godt om" dette.

Del denne side