Henrik’s rejselog 2018

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 19/1/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jamen så hurtigt den gik i stykker....

    3DDE0047-3654-4BA6-B00A-4A79C473B66C.jpeg

    Så ingen grund til at gå forbi Guldkantinen i dag. Maden var heller ikke noget at skrive meget om.

    0C5F5EE2-8FE0-4A4D-A995-88B566DE0FE5.jpeg

    Så ud til lagkagehuset efter noget godt :)

    Derefter SK567 til Paris - håber på WiFi da jeg lige ville se lidt films på turen :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nå vinker til @Baadsgaard som landede lige 5 min sen ift. min boarding.

    804544BF-44B9-470E-89A6-C96115F80C07.jpeg

    Men kunne ikke vente da kaptajnen var klar på kontoret til at tænde piberne, så vi kunne komme til tiden til Paris.

    Fik min A319 med WiFi og så bliver det fine to timer på 10A med ekstra plads. Kage fra Lagkagehuset og masser af Smothies fra baren :)
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God tirsdag fra Paris CDG...

    Så fik jeg prøvet det med. Flyet jeg skulle hjem med er blevet pænt forsinket.

    Piloten ombord blev hentet af ambulance ved gaten og kørt afsted. Han havde åbenbart fået et ildebefindende under landingen.

    Sååååå vi kommer nok ikke hjem i aften tænker jeg - men lad os se - jeg tror at crewet løbet tør for tid inden han er retur. Så lad os se hvordan det forløber sig....
     
    asf, PENSIONISTEN, Frequie og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nå så - det var værre end forventet....

    SAS kaptajnen havde fået et ildebefindende under landingen til Paris. Så han blev tilset af lægepersonale og kørt til hospitalet.

    Så vores fly blev aflyst og skal først hjem i morgen.

    Skyndte mig at bestille hotel for natten selv. SAS må tilbagebetale regningen senere. Ville ikke vente i en kø med 150 gæster og to personer på en hotel voucher.

    Ombooking kom som ventet helt automatisk og fik valgt sæde. Der er SAS effektive. Fra aflysningen kom og til jeg fik mit nye Boarding kort gik der under 5 min. Flot af SAS :)

    Så nu har jeg været i baren og talt med nogle andre SAS rejsende. De Anders forøvrigt intet om slagtningen af EuroBonus i sidste uge. Så det fik vi en god lang snak om - en skam SAS ikke-medlem noget ud....

    Godnat fra Sheraton i CDG (Hilton var desværre fuld booket).
     
    asf, Kristian, Jeblin og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Som en lille note, så aflyste SAS også mit fly på søndag. Der skulle jeg til Amsterdam og ankommer nu på det ombookede fly 5 timer senere.

    Så i dag har SAS givet mig 2 x 200 euro i kompensation :)
     
    asf, clager, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Surt med aflysning. Er der ingen sene AF fly?
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Det er din egen skyld! Hvis Du havde taget Airbus simulatoren, da vi var i Roskilde i stedet for B737eren, så ville Du have haft en video på nettet der viser, at Du da sagtens kan tage kaptajnens plads, flyve den maskine til CPH og lande den fint. :) Nej det er selvfølgelig surt show ikke at komme hjem så sov godt og god flyvning imorgen.
     
    Kristian, Henrik Olsen, RasmusH og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Er det erfaringen, at SAS er nemme at overtale til det?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg vil sige at et EBD medlem ALDRIG får problemer med at få den refunderet, der ud over tror jeg egentligt ingen får det, SAS er yderst fair i behandling af claims!!!
     
    asf, SebastianBruun, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg har samme erfaringer som @Schwert :)

    Og det gælder også ikke EBD medlemmer. Sålænge det er fair priser får alle det refunderet i en sådanne situation.
     
    Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Når det er medical, der er begrundelsen, får man så også EU-kompensation?

    ....altså tænker, at det er en af dem, hvor jeg synes, det er fair nok at et fly bliver aflyst, da ingen kan holde for at kaptajnen tilter....
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Sygdom af crew eller piloter er ikke ekstraordinære omstændigheder. Det er bevist i flere sager. Så den er god nok.
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Men jeg er ret sikker på at SAS vil påråbe sig at det netop er tilfældet. Men eftersom vi kunne have være ombooket til AF hjem sammeaften, så havde de haft muligheden for at undgå den lange forsinkelse.
     
    Henry, DanielBahn og THammer "Synes godt om dette"
  14. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Mon det havde knebet for flertallet at komme med AF, hvis du siger at I var 150 pax...? :confused:
    (Ikke at det ændrer ved erstatningen).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Sikkert ikke muligt - men der var en mulighed og det er helt klart et argument jeg vil bruge. Men lad os nu se om ikke den kommer smertefrit igennem.
     
    DanielBahn, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det synes jeg egentligt ikke. Det er jo et spørgsmål om bemanding og at een medarbejder bliver syg vil vi I andre brancher vel næppe godtage for ikke at få det lovede produkt...
     
    SophieHendriksen, Henry, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er præcist dette som retten i flere lande har konkluderet. Det er naturligt at folk bliver syge og det skal flyselskabet kunne håndtere eller tage risikoen for rent finansielt.
     
    PENSIONISTEN, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    Men det stiller netop det essentielle spørgsmål i hele EU/261 debatten, er det rimeligt? Nogen gange mener selv DSGM at tingene er kommet lidt ud af proportion (dog søger jeg altid selv kompensation når nu reglerne er som de er) I bund og grund drejer det sig vel om at branchen skal lære at se ind ad, hvorfor er det overhovedet blevet nødvendigt med 261?? Fordi branchen i mange mange år har været lige glade med de gener de påførte deres kunder ved at overbook stort set alt og alle. Herefter kommer lavpris selskaberne til, de overbooker ikke, men laver så stramme tidsplaner, at selv en vestjyde med en regnestok og kugleramme, kan regne ud at det må gå galt særligt sidst på dagen. Flybranchen har bragt EU/261 over dem selv.
    Tilbage til om det er rimeligt, ikke altid, og jeg må sige hellere en forsinkelse, end en pilot der ikke er fit til at entre styrehuset. ( https://www.check-in.dk/pilot-sikkerheden-pres-primera-air/ )
    EU/261 var jo aldrig kommet i spil, hvis flyselskaberne havde vist rettidig omhu, men jeg skal være den første til at erkende at fortolkningen nogen gange er yderst urimelige i forhold til hvad selskaberne realistisk set kan gøre noget ved. Jeg jeg ville ikke løfte et øjenbryn hvis man lempede den nogle steder - SÅFREMT SMARTE O'LEARYS IKKE STRAKS MISBRUGTE DET!!!!
     
    SophieHendriksen, Henry, SebastianBruun og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    "Vi" som kunderne har vel selv skabt situationen og flyselskaberne har vel selv gået med på galejen for at kæmpe om alle de kunder som ikke vil betale noget.

    Det er i dag samme pris at taget toget fra AAL til CPH som det er at tage flyet til LHR. Det er billige at flyve sig selv og en pakke på 10 kg til London end at sende den med posten.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg mener stadigt at en tiltet kaptajn bør give overnatning og ombookning, men ikke erstatning - altså i en perfekt verden.
     
    Henry og Schwert "Synes godt om" dette.

Del denne side