Jamen så hurtigt den gik i stykker.... Så ingen grund til at gå forbi Guldkantinen i dag. Maden var heller ikke noget at skrive meget om. Så ud til lagkagehuset efter noget godt Derefter SK567 til Paris - håber på WiFi da jeg lige ville se lidt films på turen
Nå vinker til @Baadsgaard som landede lige 5 min sen ift. min boarding. Men kunne ikke vente da kaptajnen var klar på kontoret til at tænde piberne, så vi kunne komme til tiden til Paris. Fik min A319 med WiFi og så bliver det fine to timer på 10A med ekstra plads. Kage fra Lagkagehuset og masser af Smothies fra baren
God tirsdag fra Paris CDG... Så fik jeg prøvet det med. Flyet jeg skulle hjem med er blevet pænt forsinket. Piloten ombord blev hentet af ambulance ved gaten og kørt afsted. Han havde åbenbart fået et ildebefindende under landingen. Sååååå vi kommer nok ikke hjem i aften tænker jeg - men lad os se - jeg tror at crewet løbet tør for tid inden han er retur. Så lad os se hvordan det forløber sig....
Nå så - det var værre end forventet.... SAS kaptajnen havde fået et ildebefindende under landingen til Paris. Så han blev tilset af lægepersonale og kørt til hospitalet. Så vores fly blev aflyst og skal først hjem i morgen. Skyndte mig at bestille hotel for natten selv. SAS må tilbagebetale regningen senere. Ville ikke vente i en kø med 150 gæster og to personer på en hotel voucher. Ombooking kom som ventet helt automatisk og fik valgt sæde. Der er SAS effektive. Fra aflysningen kom og til jeg fik mit nye Boarding kort gik der under 5 min. Flot af SAS Så nu har jeg været i baren og talt med nogle andre SAS rejsende. De Anders forøvrigt intet om slagtningen af EuroBonus i sidste uge. Så det fik vi en god lang snak om - en skam SAS ikke-medlem noget ud.... Godnat fra Sheraton i CDG (Hilton var desværre fuld booket).
Som en lille note, så aflyste SAS også mit fly på søndag. Der skulle jeg til Amsterdam og ankommer nu på det ombookede fly 5 timer senere. Så i dag har SAS givet mig 2 x 200 euro i kompensation
Det er din egen skyld! Hvis Du havde taget Airbus simulatoren, da vi var i Roskilde i stedet for B737eren, så ville Du have haft en video på nettet der viser, at Du da sagtens kan tage kaptajnens plads, flyve den maskine til CPH og lande den fint. Nej det er selvfølgelig surt show ikke at komme hjem så sov godt og god flyvning imorgen.
Jeg vil sige at et EBD medlem ALDRIG får problemer med at få den refunderet, der ud over tror jeg egentligt ingen får det, SAS er yderst fair i behandling af claims!!!
Jeg har samme erfaringer som @Schwert Og det gælder også ikke EBD medlemmer. Sålænge det er fair priser får alle det refunderet i en sådanne situation.
Når det er medical, der er begrundelsen, får man så også EU-kompensation? ....altså tænker, at det er en af dem, hvor jeg synes, det er fair nok at et fly bliver aflyst, da ingen kan holde for at kaptajnen tilter....
Sygdom af crew eller piloter er ikke ekstraordinære omstændigheder. Det er bevist i flere sager. Så den er god nok.
Men jeg er ret sikker på at SAS vil påråbe sig at det netop er tilfældet. Men eftersom vi kunne have være ombooket til AF hjem sammeaften, så havde de haft muligheden for at undgå den lange forsinkelse.
Mon det havde knebet for flertallet at komme med AF, hvis du siger at I var 150 pax...? (Ikke at det ændrer ved erstatningen).
Sikkert ikke muligt - men der var en mulighed og det er helt klart et argument jeg vil bruge. Men lad os nu se om ikke den kommer smertefrit igennem.
Det synes jeg egentligt ikke. Det er jo et spørgsmål om bemanding og at een medarbejder bliver syg vil vi I andre brancher vel næppe godtage for ikke at få det lovede produkt...
Det er præcist dette som retten i flere lande har konkluderet. Det er naturligt at folk bliver syge og det skal flyselskabet kunne håndtere eller tage risikoen for rent finansielt.
Men det stiller netop det essentielle spørgsmål i hele EU/261 debatten, er det rimeligt? Nogen gange mener selv DSGM at tingene er kommet lidt ud af proportion (dog søger jeg altid selv kompensation når nu reglerne er som de er) I bund og grund drejer det sig vel om at branchen skal lære at se ind ad, hvorfor er det overhovedet blevet nødvendigt med 261?? Fordi branchen i mange mange år har været lige glade med de gener de påførte deres kunder ved at overbook stort set alt og alle. Herefter kommer lavpris selskaberne til, de overbooker ikke, men laver så stramme tidsplaner, at selv en vestjyde med en regnestok og kugleramme, kan regne ud at det må gå galt særligt sidst på dagen. Flybranchen har bragt EU/261 over dem selv. Tilbage til om det er rimeligt, ikke altid, og jeg må sige hellere en forsinkelse, end en pilot der ikke er fit til at entre styrehuset. ( https://www.check-in.dk/pilot-sikkerheden-pres-primera-air/ ) EU/261 var jo aldrig kommet i spil, hvis flyselskaberne havde vist rettidig omhu, men jeg skal være den første til at erkende at fortolkningen nogen gange er yderst urimelige i forhold til hvad selskaberne realistisk set kan gøre noget ved. Jeg jeg ville ikke løfte et øjenbryn hvis man lempede den nogle steder - SÅFREMT SMARTE O'LEARYS IKKE STRAKS MISBRUGTE DET!!!!
"Vi" som kunderne har vel selv skabt situationen og flyselskaberne har vel selv gået med på galejen for at kæmpe om alle de kunder som ikke vil betale noget. Det er i dag samme pris at taget toget fra AAL til CPH som det er at tage flyet til LHR. Det er billige at flyve sig selv og en pakke på 10 kg til London end at sende den med posten.
Jeg mener stadigt at en tiltet kaptajn bør give overnatning og ombookning, men ikke erstatning - altså i en perfekt verden.