Nå - det var så ikke en bus gate - eller det var det - men vi gik blot over vejen og så ind i trappeopgangen op til jet bridgen. Og derfra ombord. Mærkeligt setup da gaten ovenpå også er en non Schengen gate.... Men nu ombord i en toårig A220 -300. Jeg har valgt 02A (første række) og syntes at kabinen er fin. Der er hele 3 vinduer i rækken. Men rigtig long haul Business Class er det ikke. Det er blot med en anelse længere til benene og så blokeret sæde ved siden af dig. Derfor var 02A god da der kun er to sæder og du ikke har nogle ved siden af dig og direkte adgang til gangen.
Turen med Air Baltic til Abu Dhabi var god. Intet at påpege på servicen og på den korte tur fik du to måltider. Morgenmad blev serveret 50 før landingen så meget godt. Som en del af servicen i Business Class fik vi udleveret et Fast Track kort til immigration. Dette var dog ikke nødvendigt da der ingen kø var lidt over seks om morgen. Men nu har jeg da et til næste gang, hvis jeg kommer forbi og der er kø
En kort opdatering fra luften, da jeg fik en WiFi voucher på 90 MB. Det er ikke meget men lige nok til at sende lidt opdateringer hjem og et billede fra “kabinen”. Hastigheden er ikke så høj og derfor mest til WhatsApp, Messenger og lignende.
Det var den fedeste tur med super god service og mad. Vinudvalget var lidt begrænset sammenlignet med deres konkurrenter, men udjævnes ved selve din “lejlighed” og så servicen.
Fik ikke et ok til at se First Residence i sin helhed, men et kig over kanten blev det til. Så fin plads til to personer og så eget toilet/bad og soveværelse.... plus butler og meget meget andet. Se video her: Du bliver også hentet med limoservice og din bagage får sin egen bil....
Kunne simpelthen ikke lade være med at dele dette: Der er nu altså noget specielt i at tage bad i 30.000 fod og skifte fra pyjamas til rent og frisk tøj inden landing.
Så er det hjem igen - eller en tur til Amsterdam og deltagelse i deres 100års fejring. Turen hjem er i en B777-200 (nyere indretning) i Economy. Kun 6h11m flyvetid, så en kort nat og noget af en anden oplevelse end den med Etihad
Spørgsmål til folket.... Burde flyselskaberne ikke tage det lidt mere seriøst og forsøge at give folk så meget hvile som muligt på de korte natteflyvninger? Min tidslinie var: 6h15m: afgang 4h45m: dinner 4h10m: afrydning 3h55m: lys slukket 1h30m: lys tændes 1h10m: morgenmad 0h45m: oprydning 0h30m: klar til landing Så max 2h25m med ro - eller mindre for folk skal lige falde til ro når lyset slukkes. Det kunne optimeres med mere tid, hvis besætningen og cateringen var lidt mere simpel og de gjorde mere for at kun komme forbi en gang. Og det med at vække 1h30m før burde også kunne skubbes til 1h før landing og kun servere en mindre snack. Du er simpelthen ikke sulten og kan godt vente til du er i lufthavnen. Hvad siger I?
Helt enig. En sen aftenafgang giver god tid til at spise i lufthavnen og så en kort natflyvning fra østkysten skal fokus være på søvn og ikke de store måltider. Jeg synes mange selskaber er begyndt på det, først og fremmest i premium kabinerne, så mon ikke det med tiden også bliver fokus i economy class.
Enig, det er for kort en tur om natten til at bruge så meget tid på servering og afrydning. Lad folk sove.
Slut på den forlængede weekend tur med fødselsdagsfesten i går for KLM. Det blev til en del flyvning 1. del - airBaltic 2. del - Etihad 3. del - KLM