Henrik's Rejselog - 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 3/1/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    "Big Brother is watching me...."

    Men SK568 var en udemærket flyvning med et crew som var smilende til trods for en fin fuld afgang.

    Dagens citat kom efter at min søn fyldte 2 år i går og derfor fløj som "infant" ned til Paris og dermed som "child" hjem fra Paris og nu med eget sæde. Dette gav forøvrigt en smule issues ved Check In, da de ikke lige kunne lure denne forskel og jeg måtte forklare det til dem :)

    Nå men det startede med at jeg lod MiniO's sæde være tomt på den anden side af gangen. Jeg spurgte så om jeg ikke kunne få en ekstra sele til MiniO. Her kommer så dagens citiat "Jeg er ikke sikker på at han kan sidde der grundet vægtfordelingen. Jeg måtte virkelig pænt argumentere at MiniO på de sidste 24 timer ikke havde spist så meget at hans 12 kilo ville gøre den store forskel på at sidde 1-1½ meter mere til højre. Hun endte smilene med at give mig ret :)

    På udturen ville jeg gerne i loungen for lige at give MiniO en "tur på toilettet" og få lidt at spise. Vi var MiniO, Kæresten og hendes søster i følget. Vi måtte virkelig spørge pænt om at komme ind alle sammen og love at det kun var for 15 minutter. Det er jo ikke lovligt, men det er virkelig noget jeg savner ved SAS. Giv mig noget der gør at jeg mærker en forskel når jeg rejser - og i dette tilfælde rejser med familien. Det ville virkelig være der, hvor jeg sætter pris på det og køber flere billetter.
     
    jefi99, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Håber ikke det var alt for creepy... :p
    Jeg var med samme afgang og synes jeg genkendte et ansigt (på trods af ingen '04 Dom påvirkning), og så med barnevogn lagde jeg 2 og 2 sammen. Overvejede at sige hej, men med familie og det hele kunne jeg godt klare det uden akavetheden! Hvis nu jeg havde haft vundet et tag i julekalenderen kunne det have været :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var s*u da sejt gjort :) Tænkte også lige lidt over "har jeg nu skrevet det et sted før at jeg var med SK568".... Men du skulle da have sagt "hej dav" :)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    pudsigt, hvis vi havde været 3 "Bonusfebere" på samme afgang.. men vi har vel alle nydt det fantastiske vejr i Frankrig!
    SK566 var også fint.. da prisen kun var 30 + 1 € var jeg sprunget på en OT til Plus, og fik selv (omsider) stiftet bekendskab til den famøse pizza.. det kunne jeg godt have været foruden ;) 2015-03-09 11.55.20.jpg
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var da det vildeste vejr i går. Vi fik målt det til 22 grader om eftermiddagen og jeg fik "rød næse" ved at ligge og dase i solen :)
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Årets næste tur er nu på vej. Det er næste lørdag hvor en kort tur til New York venter. Den blev booket som et tilbud på Business Class med oneworld. Så det er med British Airways ud og med American Airways hjem. Det er første tur med American Airways i Business Class, så det glæder jeg mig til.

    Dog blev glæden over turen lige lidt bedre når man får sådanne opdateringer:

    upload_2015-4-5_23-3-33.png

    Min Avios opgradering gik igennem og kostede kun 20.000 Avios. Så jeg betaler mindre for en opgradering til First Class end jeg får retur i Avios for hele turen. Dette er i min verden en af de bedste måder at bruge sine Avios på, da det ikke koster noget ekstra at lave denne opgradering (som er muligt til den næste klasse).

    Så efter lørdag har jeg fuldt hus med British Airways og har prøvet alle klasser og alle deres primære langrute fly :)

    Har allerede booket mig en Cabana i Concorde Room i 3½ timer.

    Er der andre gode råd, som jeg skal gøre nytte af?
     
    jefi99, clager, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det starter godt :)

    image.jpg image.jpg
     
    Kenneth K, THammer og asf "Synes godt om dette"
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ulrik, Ekeren, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hahaha, Bilka i pyjamas med "First" med store bogstaver på - det vil jeg gerne se :D
     
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Seriøst forslag - for jeg har faktisk to af dem nu...... Det ville være enormt griner at gøre det.... Men ingen vil vel reagere da det jo bare er en variation af campinghabitten - en flyverhabit :)
     
    jakobv84 og clager "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Lille tur med KLM. Første i noget lang tid.

    Morgentur kl 06:00 ud af CPH i en ældre Boeing 737-800.

    Sad på deres Economy Comfort sæde som gav ekstra benplads.

    Inden afgang flyttede purseren den divider som var til Business Class for at give Economy Plus bedre plads. Det fjernede min siddemakker fra midtersædet. Dette var en super positiv oplevelse som jeg vil huske på. Det er lang tid siden jeg oplevede det sidst.

    Eller en fin og kort morgen flyvning på 1h10m og med god service og servering.

    Skriver en trip report på turen senere.

    image.jpg
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Rute: København - London
    Selskab: British Airways
    Klasse: Økonomi

    En morgentur til London med afgang klokken 07:20 betyder tidligt op. Så ud af sengen før klokken 06:00 og så afsted. Via CPH Express kom jeg fra bilen ved T2 til gaten i C fingeren på 12 minutter. Det er vel som sådan godkendt.

    Afgangen gik til tiden med stort set fyldt fly og den 1h30m gik meget hurtigt og uden noget at bemærke. Fik en god (grov) morgen sandwich som en del af servicen og prisen i Euro Traveler (økonomi) med British Airways. Den var af rigelig kvalitet til at kunne sammenlignes med at der kan købes ved fx. SAS på SAS Go (eller gratis ved SAS Plus).

    Vi kom ind i nok den fjerneste gate i Terminal 5C - noget der får A27 i Københavns Lufthavn til at ligne en søndagsudflugt. Efter en god gåtur og toget ind til hovedbygningen gik det OK igennem Fast Track til security. I Heathrow er det bare grundige (eller meget faste på at alt skal kontrolleres. Så en taske med indhold der snildt er gået igennem 2 amerikanske lufthavne, Frankfurt og København vil med garanti blive hevet ud til kontrol i Heathrow. Sådan er det og det tilpasser jeg mig løbende med at sikre at ledninger og andre løse ting kommer i små tasker, så de ikke ligger oveni hinanden - som oftes er det som sender min taske til kontrol.

    Igennem security kom jeg og så i rask march til loungen for at få lidt morgenmad og en gang massage i Elemis Spa'en.
     
    jefi99, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    jefi99 og clager "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Rute: London - Amsterdam
    Selskab: British Airways
    Klasse: Euro Traveler
    Periode: Maj 2015

    Reelt en tur, hvor alt gik som det skulle og intet specielt var at berette. Dog skal der komme endnu en bemærkning til at jeg syntes det er alt for mange der kan lave priority boarding. På disse ruter, hvor der er mange frekvente rejsende er over halvdelen dem som kan lave priority boarding. Derfor er denne fordel reelt ligegyldig for dem som har Guld, da Sølv allerede har det plus dem, som alligevel rejser på Business.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  15. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Haha, det tænker GGL'erne sikkert også om dem med Guldkort...
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - og det er netop dette som jeg anser som en stort problem... Der SKAL være en forskel.... Så på en rute med første klasse også på TATL ruter, så er dem der betaler 50.000,- for en billet sammen med dem som betaler 3.500,- og tilfældigvis er Sølv....

    Så der burde laves om i dette for at bevarer fordelene.
     
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    BA tillader priority boarding ned til Bronze. Det er derfor det stikker helt af
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er netop det jeg mener - så snart du har et medlemskort og få ture med BA har du prioritets boarding på samme vilkår som med dem som flyver et par gange om ugen.....
     
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der har været løs snak på FT om at de kigger på Bronze og boarding processen i det hele taget. Personligt er jeg sådan set relativt ligeglad (jeg synes ikke det er federe at sidde i flyet på Y og vente end i gaten og vente), men hvis der skulle komme ændringer er det jo endnu en god grund til jeg forsøger at nå Guld i år.
     
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Så begynder den "store" La Compagnie tur til New York. Det er også et fly på forpladsen i Luton, så denne gang kan kun tekniske issues forhindre det :)

    Luton er en lille provinslufthavn med stort antal lavprisruter. Så den er ikke verdens største og easyJet fylder meget her. Inde på air side er det en fin lille lufthavn med gode butikker og spisesteder.

    Sidder i Aspire Loungen med fruen og venter på boarding starter.
     
    asf, tbh og clager "Synes godt om dette"

Del denne side