VERDENSPREMIERE: Og så den nye øl.... Den er virkelig Sweet and Sour som SAS og Mikkeller skriver. En speciel øl, som mere er et øl-lignende produkt i stil med en Radler.
Kommentar - lige nu har det tager over 4 timer siden start og lyset i kabinen er ikke slukket endnu. Personalet kommer nu igennem med taxfree.... Jeg ville klart foretrække at lyset var slukket, så man kunne sove lidt. Vi lander trods alt kl 07:00 og har en hel ny og frisk dag foran os - så søvn skal der til....
Skal du ikke ud og give hver passager et BF visitkort? - ja, den er jo langt over midnat derude, så ja, ikke optimalt..
Dobbelt gin og tonic og så,på med sovesokker og klap for øjnene fra en tidligere business amenity kit
Det kan man sige at den skal - men det er spændende at de har den slags projekter og ikke bare har Carlsberg og Heinekenn hele tiden.... Det bliver ikke en øl jeg kommer til at drikke meget, men den vil faktisk være OK til mad, da den er Sweet & Sour.
Helt enig i Henriks betragtning omkring tiden det tog personalet at få serveringen overstået så man kunne falde til ro og få sovet lidt. Det er noget som SAS absolut skal ændre på, det er samme problem på SFO ruten, der går servering også ret sent igang, hvorfor flagrer lidt i vinden. Vi ses i morgen i baren mine ben trænger til hvile nu efter at have gået hele dagen.
Efter den gode SAS oplevelse i går, hvor jeg fik mine smoothies er hotellet jeg bor på også ganske fint. Det er Hotel De Rome i Berlin, og er et af de bedste hoteller i byen. Jeg er med på en IDC CIO event og det holdes der. Så dagens kontor starter ganske fint og med nok den bedste morgenmad jeg har set længe.
På en tur hjem fra Amsterdam i sidste uge var jeg vidne til en situation omkring en godt beruset passager, der allerede inden boarding var slut havde gjort rigeligt opmærksom på sig selv. Han sad ved siden af mig, og jeg kunne derfor ved selvsyn se, hvordan personalet ombord - og til sidst purseren håndterede denne situation super professionelt. Personligt var jeg flere gange på denne korte flyvning ved at eksplodere af utålmodighed, så det var faktisk rart at se hvordan personalet klarede situationen. Jeg skriver denne artikel for at gøre opmærksom på, hvor besværlig og hårdt et kabinepersonales arbejde kan være. Det var rigtigt dejligt at se hvordan denne passager blev afvæbnet og til sidst professionelt ignoreret til mindst mulig gene for de andre passagerer. I værste fald ville det have udviklet sig, og kaptajnen ville være nødsaget til at lande i nærmeste lufthavn. Da servicen begyndte og maden samt drikkevarer blev delt ud i SAS Plus, ville han gerne bede om 5 miniflasker med spiritus. Her kom første konflikt, da personalet meget professionelt kun udleverede 1 miniflaske med whisky og en cola. Den klare besked var at ”du kan drikke dette først”. Ganske beruset person satte SAS personalet på prøve. Det tog en del ballade og diskussion frem og tilbage, men sådan blev det. På denne måde kunne personalet meget simpelt og professionelt sikre at han ikke fik for meget. De agerede meget travle og snakkede med de andre passagerer for på denne måde ”holde ham hen”. Servicenknappen blev på denne tur flittigt brugt og til tider var det ligesom en telefon, der ikke ville stoppe med at ringe - en skam at den ikke kunne slukkes for. Kaptajnen satte ”spænd sikkerhedsbælterne” skiltet på tidligere end normalt, og uden at vide det sikkert kan dette være med til at argumentere for at nu er servicen slut – så ”sit back and enjoy the rest of the trip”. Tak til personalet på SAS for en super professionel måde at håndtere denne passager og sikre at turen trods alt gik rimelig smertefrit. Har du oplevet noget lignede og hvordan blev situationen klaret?
Besøg i Cathay Pacificere Loungen The Pier. Fik lidt at spise i deres Dining Room: Om lidt står den på foot massage og så hjem med British Airways. Det bliver også i World Traveler på vejen hjem, da der ikke var opgradering via Avios og de ville have 2400,- HKD per person. Det er WP+ ikke værd trods 12 timer i luften.