Henrik's Rejselog - 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 3/1/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Lidt billeder fra mine to ture med Emirates i First Class Suites og Business Class mellem Hong Kong of Bangkok.

    First Class Suites:


    Business Class:
     
    jefi99, THammer, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Planlægningen af de første 2 turer til USA. Den første er en privat tur, men den anden er arbejde og skal fra New York til Las Vegas på konference og planlægger en lille bitte omvej med American :)

    upload_2015-12-28_14-50-20.png

    Det er selvfølgelig fordi jeg kan lide det (ellers bruger man nok ikke en dag i fly..), men i høj grad også for at finde nogle Tier Points :)

    Jeg skal også retur fra New York, så skal have lavet noget der kommer tilbage igen. På denne måde får jeg over 600 Tier Points ud af en sådan tur.

    Det er alt samme i Domestic First med AA (ikke noget at prale af) og det giver gode Tier Points. Nu skal turen blot lige finjusteres, så prisen kan komme ned på et så lavt niveau som muligt.

    Sikken en sjov hobby at have og sidde med diverse værktøjer og forsøge at få det til at gå op i et højere niveau og så ende med at lave en booking :)
     
    asf, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Henrik Olsen Booket via OTA?? eller tillader AA dig at lave sådan en booking på hjemmesiden? og alt sammen på 1 PNR?
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Den kan bookes på aa.com via multi segment. Men jeg bruger Google Flights til at vælge segmenterne og sætte turen sammen ved kun at vælge AA ruter. Så kommer der et link til at lave en booking på aa.com og vupti så er den klar til booking.
     
    Beaglen, jefi99, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    You're cutting' it close i DCA og SAN synes jeg. Ikke plads til meget forsinkelse.
    Men ellers ligner det en skøn dag under tryk i en metal tube :D
    Du kan jo nå og få en lille bøhmand på indtil flere gange.;)
     
    PENSIONISTEN, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    358
    Point:
    63
    Wow. Hvad koster sådan en tur? :)
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Den er nu ikke booket endnu. Men når det er på samme booking vil jeg blive ombooket på deres regning. Så er det blot at kende reglerne og få point for den lange tur og rejse mere direkte :)

    Den vil ende i godt 7-800 dollars for 6 segmenter og 360 Tier Points eller 4-500 dollars for 4 segmenter og 240 Tier Points.
     
    jefi99, PENSIONISTEN, alexanderln og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Stærkt tænkt. Blir spændende at følge :)
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Endte med at booke følgende:

    JFK-DCA 60
    DCA-JFK 60
    JFK-PHX 210
    PHX-SAN 60
    SAN-LAX 60
    LAX-LAS 60
    IALT 510

    upload_2016-1-1_14-19-3.png

    Prisen i alt er på 855USD. Lidt i den dyre ende, men med 510 Tier Points, så har jeg faktisk klaret at forny mit BAEC Gold igen fra maj 2016.

    Det taget i betragtning at jeg skulle fra JFK-LAS alligevel, så er merprisen ikke så voldsom meget ekstra, da denne tur vil koste 4-500USD i Domestic First. Så de mange ekstra Tier Points koster mig "kun" 3-400USD. I min verden OK :)

    Tak til @jakobv84 for hjælpen.:)
     
    clager, Kristian, alexanderln og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Så et guldkort hos BA skal ikke koste mere end $2.500... Det giver lidt at tænke over ift. 2016 :D
     
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hvis man er super fleksibel, så vil jeg mene det kan fås billgere. Se nu de billige priser BA har ud af Dublin og Oslo i Club world. Disse ture kan nogle gange laves til over 1000 Tier Points per tur. Og så et domestic First run i USA og så rammer du hurtigt 1500 Tier Points. Så under 2000,- dollars er muligt i min verden :)

    Mine datoer er blot ret låste grundet arbejdet - så skal rejse på fast dage og det gør det dyrere.
     
    *flyer og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side