Det er international besætning med blandt andet danskere foran, de interviewede en af dem den anden dag http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-1...kan-lugte-smoggen-tre-kilometer-oppe-i-luften
Det var jeg ikke klar over. På mine to flyvninger var det rent lokalt. Det kommer måske an på ruten og flytypen så.
Nu skal jeg jo ikke kapre @Henrik Olsen tråden, men kort kan jeg fortælle jeg har en kammerat og hans svoger arbejder for ET, det er meget populært da de har gode ordninger, f.eks. Han behøves ikke at bo i homestation og han flyves på ET`s regning på BC på arbejde, det er populært da de giver konkurrencedygtige lønninger samt at man får lov til, at flyve de nye fly, så som 787 og derved skal certificeres eller er villig til det.. så what is not to like?
Så går det nordpå igen og igen med et A350 - i Addis Ababa venter efter planen et B787. Så har jeg prøvet alle deres langrute fly på en tur
Jeg fik spurgt lidt dumt, for jeg ville gerne vide, hvor du optjener point. Men kan nu se, at Ethiopian Airlines er med i Star Alliance. Så de går nok ind på din EuroBonus konto
Der findes jo - desværre - fares som er uden optjening til EuroBonus. Men den er god nok det bliver til EuroBonus. Fra Oslo til Addis Ababa fik jeg 7800 point. Jeg planlagde med et stykker over de 20.000 EuroBonus point for denne tur.
Næste ben klaret og andensidste på turen. Hjem fra Johannesburg og til Addis Ababa. Det er logisk nok SAA loungen som bruges og den har to dele. En for deres egne Platinum medlemmer (og vist nok også Lufthansa First Class), samt en for Star Gold og Business Class: Ellers samme setup som på udturen i en af deres A350’er: Nyder lidt champagne, som de igen ikke var sparsom med. Spurgte ofte om genopfyldning Fik arbejdet effektivt på de godt 5 timers flyturen tog. 30 mails, 2 artikler og 1 præsentation blev det til. Så dejligt at være forud for mandagen Nu venter jeg i Ethiopian’s lounge i et par timer før natteflyvningen hjem til det kolde nord.... God søndag aften til alle
@m @mathiasfe @Henrik Olsen Kan man se nogen steder om kabinerne er nye? Ser på en tur til CPT med Ethiopian fra ARN via ADD i februar/marts. Flyene er Boeing 787 begge veje på alle ruterne.. ET 715, ET 847, ET 846, ET 714 Desuden, er det ægte fully flat seats? Synes jeg ser nogle blogs og billeder rundt omkring hvor det ligner de ikke kan komme helt ned flat og folk der skriver det ""flat seat"" tak!
Det er ikke på B787 fully flats på den jeg var på i hvert fald. Tæt på men ikke helt..... De gamle B777 var store og fully flats. På A350'eren var det også fully flats.
Tak ! @Henrik Olsen er der et sted jeg kan tjekke om billetternes klasse ift point optjening? Kan ikke umiddelbart se når jeg klikker videre ind på Ethiopians hjemmeside.. ej heller på g-flights.. men det er de der discounted business class tix
Der hvor der står "fare basis" (2 steder, 1 for hver vej) - det er det første bogstav du skal gå efter. Hvis det er en billig business billet er der en stor chance for at du rammer ind i P med Ethiopian, hvilket kun giver point til deres eget og Air China's program.
Så er det (med forbehold for at der sker ændringer) en rigtig god tur med EuroBonus: http://www.wheretocredit.com/ethiopian-airlines/d
Dit spørgsmål kan forstås på 2 måder: Hvor kan se klassen på min billet billet? TBH har svaret på det. Hvor mange EB point får jeg på en given rejse med Ethiopian Airlines? Se: https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flyselskaber/ethiopian-airlines
På nogle B787 er der fully flat. Jeg hadde angle lie flat på vei til ADD og fully flat på vei tilbake til OSL (samme sete som på A350). Flyr du med B787 er det vanskelig å finne ut om det er fully flat eller ikke, før du står i kabinen eller før flyet er i luften på vei til deg. Da kan man se reg.nummeret på flyet. Her er en oppdatert liste over hvilke fly som har fully flat-sete.
Året sidste tur er begyndt... Med Qatar Airways via Doha til Johannesburg. Er rejsende i Økonomi i dag men får på første ben en hel række for mig selv. Startede i Eventyr Lounge i dag, da jeg lige skulle have et par friske billeder til vores julekalender ;-) Det er nu en dejlig lounge og klart lufthavnens bedste syntes jeg. Og udsigten er klart den bedste da man er i højden og kan se hele vejen rundt. Så 6 timer med en B787 til Doha. Så 2,5 times ventetid og så 8,5 timer med en B777 til Johannesburg hen over natten.