Hjælp til booking hos LH - kan kun finde rejsen hos OTA?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 16/8/17.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    ;)

    Jeg skulle nu heller ikke nyde noget af at sætte mig i en bil og køre ud på I-405, lige efter at være landet efter en længere flyvetur fra Europa. Det giver jo heller ingen frequent flyer miles :p
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    UPDATE:

    Modtaget følgende svar fra LH på mit ønske om kompensation jvf. EC regulation 261/2004:

    "Thank you for your email dated September 25, 2017. We appreciate the opportunity to address your concerns.


    It was with great regret that we learned of the disruption to your flight LH450 from Frankfurt to Los Angeles on September 13, 2017. We understand how upsetting it is to have your journey disrupted in this way and regret any inconvenience this may have caused you.


    According to our records, this delay was the result of Air Traffic Flow Management restrictions in Los Angeles at that time. We do everything we can in order to make sure our passengers reach their destination punctually and reliably. However, we hope for your understanding that we are unable to influence restrictions put in place by airport authorities.


    When flight interruptions occur we, of course, expect our personnel to assist all passengers and do everything in their power to hold inconvenience to a minimum. In such situations our aim is to provide our passengers with a rebooking on the next alternative flight, free of charge. We hope for your understanding that all rebookings are subject to availability.


    The delay of flight LH450 was caused by exceptional circumstances which could not be prevented although all feasible measures were taken. We appreciate your understanding that we must respectfully deny your request to compensate you as EC Regulation 261/2004, does not stipulate that passengers are entitled to compensation in such instances. We hope for your understanding of our position in this matter.


    Thank you for giving us the opportunity to respond regarding this matter. We fully appreciate that our apologies cannot erase your disappointment under the circumstances. We ask you to view this incident as an exception to our usual fine standards of service and regret the less than positive impression gained during your journey with us.


    We would like to thank you once again for your patience and understanding. We hope to welcome you onboard a Lufthansa flight in the future."



    Hmm... Det havde vel også været for nemt bare at få pengene. Jeg aner intet om Air Traffic Flow Management og om dette er en legal grund? Dog hæfter jeg mig ved, at flyet altså også var 30 minutter forsinket ud af FRA? Så det hele kan da ikke skyldes på LAX.

    Hvad siger @Beaglen og I andre?
     
    Beaglen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Vi passagerer kan jo aldrig nogensinde se om han har hentet de 30 minutters forsinkelse på vej over. Hvis han stadig har de 30 min. hængende på sig, kan han nok ikke forvente at springe frem i køen foran andre. Spørgsmålet vil nok altid forblive at være om det er FRA´s forsinkelse eller LAX Air Traffic Flow´s forsinkelse.
     
    Beaglen, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  4. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    Er svært at løfte bevisbyrden fra min side hvert fald - er vel alt andet lige standard at flyselskabet ligger skylden fra sig i disse tilfælde.

    Jeg har fundet ud af, at jeg selvfølgelig er nødt til at klage til den tyske instans, LBA, for at søge om erstatning. De har et helt håbløst ark som man skal udfylde med en masse informationer. Nå, det får da et skud :eek:
     
    Beaglen, Henry, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Air Traffic Flow Management kan som udgangspunkt juridisk godt betegnes som en ekstraordinær omstændighed, idet dette er uden for flyselskabets egentlige kontrol og derfor kan flyselskabet ikke gøre noget ved det, selvom det tager alle nødvendige forholdsregler. Desuden er "Air Traffic Flow Management" en meget bred betegnelse og kan dække over mange ting, som f.eks. mangel på flyveledere, dårlige vejrforhold, meget trafik i luften m.v. MEN: Det er værd at undersøge de nærmere forhold for selve flyvningen. Kan du f.eks. huske de informationer, som flykaptajnen nævnte undervejs i selve flyvningen (f.eks. vejropdateringer, årsag til forsinkelsen m.v.)? Og hvordan var vejrforholdene i LAX ved ankomsttidspunktet? Prøv at gå flyselskabet noget mere på klingen og se om de evt. ændrer mening. LH skal nemlig bevise, at der virkelig VAR tale om en ekstraordinær begivenhed og lige umiddelbart skulle man jo synes, at Air Traffic Flow Management er en almindelig del af driften. Eksempelvis anså EU Domstolen det ikke for at være en ekstraordinær omstændighed, at en mobil rulletrappe beskadigede et fly i sagen C394/14, selvom det var uden for flyselskabets egentlige kontrol. Ligesom @PENSIONISTEN mener jeg også, at en 30 minutters forsinkelse fra start kan være svær at bevise, eftersom forsinkelsen kan være indhentet undervejs. Fint, at du også kontakter NEB i Tyskland. Så har du flere heste at spille på :)
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg arbejder hos en OTA, og som der citeres længere nede så vil de aldrig skulle betale kompensation for forsinkelser, mistet bagage o.lign. som flyselskab er skyld i. Kun ting som menneskelige fejl og tekniske fejl ift. billetten.

    Så det er som udgangspunkt altid spildt energi at skrive til dem, også fordi de ikke har adgang til hvorfor et fly var forsinket eller aflyst.

    Det er fordi OTA formidler billetten, men aftalen om transport er direkte mellem flyselskab og passager.

    Det gælder bl.a. også i situationer som konkursen med Air Berlin. Her Skal OTA heller ikke dække selvom billetten bliver tabt, fordi "kompensationen" eller refundering skal komme fra flyselskabet, hvilket de af gode grunde ikke kan give. Det er surt for mange Air Berlin kunder fordi ingen køber konkurs forsikring og det heller ikke dækkes af langt d fleste rejseforsikringer. Derfor er det godt at købe flybilletter med et MasterCard eller Credit kort, da de ofte dækker når man ikke modtager "produktet".

    Men det var en lille detour fra forsinkelser
     
    Henry, jtraveler, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg arbejder hos en OTA, og som der citeres længere nede så vil de aldrig skulle betale kompensation for forsinkelser, mistet bagage o.lign. som flyselskab er skyld i. Kun ting som menneskelige fejl og tekniske fejl ift. billetten.

    Så det er som udgangspunkt altid spildt energi at skrive til dem, også fordi de ikke har adgang til hvorfor et fly var forsinket eller aflyst.

    Det er fordi OTA formidler billetten, men aftalen om transport er direkte mellem flyselskab og passager.

    Det gælder bl.a. også i situationer som konkursen med Air Berlin. Her Skal OTA heller ikke dække selvom billetten bliver tabt, fordi "kompensationen" eller refundering skal komme fra flyselskabet, hvilket de af gode grunde ikke kan give. Det er surt for mange Air Berlin kunder fordi ingen køber konkurs forsikring og det heller ikke dækkes af langt d fleste rejseforsikringer. Derfor er det godt at købe flybilletter med et MasterCard eller Credit kort, da de ofte dækker når man ikke modtager "produktet".

    Men det var en lille detour fra forsinkelser
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side