Hotels.com

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Thorbjoern, 9/5/18.

1. Modvig

Modvig Aktivt medlem

Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Er kommet i klemme hos hotels.com - uforvarende, synes jeg selv. Jeg skulle booke fire nætter på NY. Kom til at booke den "default" bestilling, der er, som i mit tilfælde var 1 nat 29.9 - 30.9. Jeg prøvede at annullere den, men systemet sagde: ikke muligt i øjeblikket - prøv igen senere. Jeg prøvede derefter at rette bestillingen til de rigtige datoer i oktober, men systemet sagde: Ikke muligt i øjeblikket - prøv igen senere. Jeg bestilte derefter mine fire nætter i oktober, men dagen efter viste det sig, at systemet alligevel havde registreret ændringen af datoer, og jeg stod med to bookinger på de samme dage - ikke-refunderbare. Jeg ringede med det samme til hotels.com, som sagde at de ville forsøge at checke med hotellet, om den ene kunne annulleres, men at jeg jo skulle være opmærksom på at bookingerne var ikke-refunderbare! Jeg står nu med to bookinger á ca. 10.000 pga en fejl i deres system, og de fortæller mig at jeg ikke er berettiget til refusion af den ene, som jeg i sagens natur ikke har brug for.

Jeg har aldrig hørt om noget lignende - har I?

Ali Taran, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  2. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Nej, jeg har heldigvis ikke havnet i en sådanne situation.
    Checker og dobbeltchecker altid periode, værelser, personer osv, hvis jeg booker non-refundable.
    Det lyder dog også lidt mærkeligt, hvis du booker 1 overnatning (non-refundable), får lov til at rette i booking, får en fejlmeddelse, men booking og pris bliver rettet. Jeg får altid en mail med det samme hver gang jeg booker eller afbestiller, og kan i øvrigt altid se aktuelle bookinger på min hotels.com konto.
    Når man booker non-refundable og booker forkert, så ender det typisk med begrebet “dyre lærepenge”.
    Når det er sagt, har jeg også oplevet en del fejlmeddelser på hotels.com på det seneste. Oftest i forbindelse med at jeg prøver at indløse en overnatning får jeg fejl. Hvis jeg booker og betaler hele beløbet, så går det fint igennem.

Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Vi tager det et skridt videre: Booker altid - som i hver gang! - refunderbart. Man skal ikke have ret mange 'fejlbookinger', før merprisen er tjent hjem.
    Og det behøver såmænd ikke være fejl - aflyst kursus, flyttet møde, uventet familieforpligtelse osv.

Kenneth K, Henry, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Hvis det er en ferie gør jeg det modsatte, altid ikke-refunderbart til laveste pris. Min beregning er, kommer vi ikke afsted så er det af en årsag rejseforsikringen betaler.

Mht Hotels.com så har jeg en oldgammel surhed over dem og har ikke brugt dem sidenhen. De havde “glemt” (hvordan det end kan lade sig gøre) at videresende vores reservation til hotellet. Hvorom alting er, så var kundeservicen katastrofal. Jeg finder det generelt upraktisk at tale med tredjemand og man kan opleve de er lidt ligeglade. @Modvig - jeg tænker det netop er her det nok ikke ville have været så vanskeligt at håndtere hvis det var hotellet direkte men gennem en OTA tja bum så kan den svinge begge veje. Kan du evt sælge den ene til anden side?

Beaglen, Henrik Olsen, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    453
    1,391
    Point:
    93
    Jeg havde problemer for nogle måneder siden. Jeg skulle bruge 2 overnatninger i Kyoto fra 19. til 21. september. Da jeg bookede dem via app'en var alting fint, og jeg betalte. Da den er godkendt, står der pludselig 19.-21 juli, altså 2 måneder for tidligt. Jeg ringer med det samme til Hotels.com, og forklarer dem deres systemerror. Han "vil så ringe til hotellet". Der går ca 5 minutter, så siger han, at det er fint, men kun fordi den er bestilt samme dag, selvom det er ikke-refunder booking. Med det tempo, som jeg foretog opkaldet på, så kan hotels.com næppe have nået at sende en voucher til hotellet, som vel og mærke var om natten Japan-tid. Jeg fik den ændret, mod et gebyr så jeg fik den ændret til en refundérbar billet.

Da jeg så endelig var i Japan, droppede jeg faktisk Kyoto. Jeg annullerede bookingen 2 dage før ankomst, og næste morgen var det fulde beløb på min konto.

Havde der været problemer med ændringen fra starten, havde jeg trukket dem igennem systemet. Jeg antager at der er en form for backlog, hvor de kan se, præcis hvad jeg havde booket og hvor i systemet det gik galt.

Beaglen, SophieHendriksen, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Modvig

Modvig Aktivt medlem

Beskeder:
    52
    215
    Point:
    33
    Tak for kommentarer. Jeg er uenig i at fejlen er min fordi jeg booker non-refundable. Det bør være fuldstændigt sikkert, hvis man kan stole på systemet. Problemet her er, at systemet giver en forkert melding (kan ikke gennemføres nu - prøv igen senere) og alligevel har registreret bookingen. Det er vildledende.

Beaglen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  7. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Jeg tror ikke nogen mener at fejlen er din, den ligger et sted i programmet og formentlig i dets kommunikation med browseren. :rolleyes:
    Kommentarerne (i al fald min) var ment som vores metode til at undgå at fejl - hvad enten de er systemfejl eller fejl 40 - har uoprettelige konsekvenser.

I dit tilfælde må deres logfil vise, at de to bookinger er gennemført inden for meget kort tid - et minut eller så - og det støtter dit standpunkt; at det er en systemfejl, for hvorfor skulle du købe to ens bookinger; så havde det været lettere at lave een booking af to værelser.
    Men om de køber argumentationen er jo en anden sag..

Beaglen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  8. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Jeg mener heller ikke det er din fejl og jeg mener heller ikke man skal købe refundable for at gardere sig, det er simpelthen for fjollet en holdning. Jeg er nok bare pessimist omkring Hotels.com!!

Beaglen, Thorbjoern og Henry "Synes godt om dette"
  9. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det er jo så en smags sag; kombineret med en cost/benefit beregning:
    Ingen af de tilfælde, hvor vi har ændret rejseplaner, har været omfattet af rejseforsikring.
    Og så bliver det altså knapt så fjollet.

Nielspg, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  10. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    613
    1,855
    Point:
    93
    Jeg har heldigvis kun oplevet problemer med Hotels.com en enkelt gang ud af et pænt stort antal bookinger og det var ikke umiddelbart Hotels.com den var gal med (tror jeg ikke).

Hotellet i London som jeg havde booket en overnatning hos, havde angiveligt ikke modtaget nogen bekræftelse/booking fra Hotels.com. :eek:
    Da jeg skulle foretage check-in var der ikke megen service fra receptionen. Man oplyste blot ovenstående, og bad mig om selv at kontakte Hotels.com. Nuvel, det måtte jeg så gøre, og her kunne man oplyse at bestillingen for længst var gået igennem, men at de gerne ville sende hotellet endnu en bekræftelse. En time senere og ABSOLUT ingen hjælp fra receptionen på noget tidspunkt gav jeg op.

Kontaktede igen Hotels.com og jeg gjorde opmærksom på jeg ingenlunde gad bruge mere tid på en problemstilling der i og for sig er mellem Hotels.com og hotellet. Således blev jeg ombooket til Hilton istedet unden merbetaling, til vild og voldsom utilfredshed hos hotellet jeg oprindeligt have booket hos :p:p

Stor tilfredshed herfra indtil videre ;)

Beaglen, Kenneth K, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,300
    7,038
    Point:
    113
    https://da.hotels.com/account/hotelscomrewards.html kan man se, hvor mange nætter man har indløst hos hotels.com. Nogen der kan slå:

upload_2019-10-2_13-58-38.png

Er selv lidt overrasket over, at det er SÅ mange nætter. De seneste par år har jeg fokuseret på IHG og Hilton.

Henry, Bekgaard, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,636
    4,717
    Point:
    113
    Er kun på 7 nætter, til gengæld har jeg en ret høj pris på den ene indløsning.
    Nogen som kan slå 4.043kr?

Attached Files:

Henry, Bekgaard, Nicki Lolk Sørensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Nielspg

Nielspg VIP medlem

Beskeder:
    184
    530
    Point:
    93
    Er kun på 9 indløste nætter, så der kan jeg slet ikke være med :eek:

Hotels.com må virkeligt værdsætte dig som kunde :) - findes der noget hos dem som er højere end Gold, eller har du på anden vis nydt godt af at være sådan en god kunde hos dem?

Henry, Bekgaard og Nj4220 "Synes godt om dette"
  14. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,300
    7,038
    Point:
    113
    Du er da for rig! Jeg tror jeg har haft enkelte overnatninger i den prisklasse, men slet ikke 10 i træk...

Jeg kan se, at min dyrest bonusovernatninger er på 1.601,30 kroner, men det er så længe siden, at jeg ikke kan se, hvor den blev brugt.

Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,300
    7,038
    Point:
    113
    Jeg mener, at sølv og guld er en forholdsvis ny ting. Lige nu er jeg sølv og det bliver jeg nok også næste år. Men er det ikke noget fis? De påstår, at man kan få gratis morgenmad og lufthavnstransfer, men det er jeg aldrig blevet tilbudt.

Deres tilbudspriser betragter jeg også som fup. På et tidspunkt holdt jeg øje med dem, og der er altid nogle forbehold eller også kan man kun få det på et ekstremt begrænset antal datoer. Jeg har aldrig været i nærheden af reelt at få de 50% rabat som de påstår man kan få.

Bekgaard, Henry, CHIP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Nielspg

Nielspg VIP medlem

Beskeder:
    184
    530
    Point:
    93
    Helt enig - jeg har også frabedt mig deres fantastiske tilbudsmails med "halv pris - vi mener det!" fordi det aldrig holdt stik på de hoteller jeg var interesseret i ... :mad:

Jeg har tidligere været guld hos dem, uden at høste nogle fordele ved det, og var derfor nysgerrig på om du havde en anden oplevelse.

Men rabat på en pris hvor de i forvejen er billigst - DEN tager jeg gerne med :)

Og så vil jeg faktisk gerne rose dem for at være hurtige med tilbagebetaling de gange jeg har annulleret en reservation :)

Senest redigeret: 2/10/19
    Bekgaard, Henry, CHIP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,636
    4,717
    Point:
    113
    Det er så ikke tilfældet o_O Dog faldt det sammen med 12 dage på på Tahiti,Moreea og Bora Bora ihhv. Suite (1.500/nat), Beach Villa (3.000kr/nat) og Overwater Villa (6.000kr/nat).

Det er desværre ikke sket siden :D Nu ligger jeg på 800-1.000kr. i bonusnat værdi.

Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  18. BenNorr

BenNorr Medlem

Beskeder:
    21
    44
    Point:
    13
    Har du indløst den nat på 4K? Ellers så skal du huske at finde en nat der koster min. det samme. Jeg var en enkelt gang uopmærksom, og indløste en bonusnat til ca. 2k. Den første nat kostede dog kun ca 1.600. Gæt hvad der skete med de sidste 400 kr.

Nj4220, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  19. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Har dem her liggende pt:

Jeg er også guld, men regner slet ikke med at få noget ud af det...

upload_2019-10-2_20-16-45.png

Henry "Synes godt om" dette.
  20. Modvig

Modvig Aktivt medlem

Beskeder:
    52
    215
    Point:
    33
    In all fairness: Hotels.com har nu undersøgt sagen, inkl. hvad der er sket digitalt med booking proceduren, og refunderer mig nu det trukkede beløb for dobbeltbookingen. Som ekstra bevis for at tingene gik helt galt, viste det sig at siden havde trukket 951 kr for en 5 dages booking. Måske skulle jeg have beholdt den :)

Beaglen, Nielspg, Steen_C og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side