Houston, Texas

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af jakobv84, 12/4/15.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Tror ikke, at @jakobv84 tror på flyvende tallerkener :D:eek::p
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tager mig en tur til Houston og skal naturligvis have lejet en ordentlig kaner-slæde. Men, af en eller anden grund er biler i Houston meget dyrere end det jeg har oplevet i Californien eller er det bare mig der er uheldig med datoerne? Får quotes for 23-25 juli på 162 USD (ialt for 2 dage) med Hertz (med en god rabatkode) og 175 USD hos Avis. Begge for mindste kategorier, så ikke nogen egentlig kanerslæde, men snarere riskoger. Sådan kan man da ikke køre i Guds eget land og så i Texas?!?!

    Any advice?
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg lejer altid fra National og der står en full size i $91 -- så måske prøv et par andre selskaber?
     
    clager "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Husk, her er "svinevarmt", så glem jakker og trøjer ( ser dog lokale i små uldtrøjer. . Crazy..)

    Screenshot_2015-06-06-12-40-15.png
     
    Michael Wahl, clager og THammer "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    31 grader er vel ikke "svinevarmt" når det drejer sig om Texas. Der kan vel snildt være op til 37-40 grader i højsommeren.... Så nu er det vel "koldt" og derfor uldtrøjerne :)
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har lige checket, den er nu 15:47 og siger 36 grader.. jov, det er varmt.. men det følesans stærkt når man bevæger sig udenfor.. hvilket man bare skal gøre mindst mulig...
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jow - så er det på den varme side ;-)
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Pfft det kan sagtens blive mærkbart varmere for dem der kommer i juli! (sidder selv pt i BA LHR South loungen på vej til Texas...)
     
    clager "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nogen her der har et godt råd til valg af lufthavnshotel til en enkelt overnatning?

    Jeg har booket en billet med SAS på Houston-dealen i midten august og vil flyve videre fra Houston til Californien. Eftersom at ankomsten til Houston ligger ret sent på dagen, tænker jeg at det nok er bedst at tage en overnatning i Houston og så flyve videre næste dag (selvom der er fly videre omkring kl. 21 og SK-flyet faktisk ofte ser ud til at lande 15-60 minutter før planlagt ankomst ifølge Flightradar24).
     
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Der ligger et Park Inn med gratis hotel-shuttle. Hvis du har Club Carlson points er det sindsyg god value, da det kun koster 9.000 pts for en overnatning :)
     
    Henrik Olsen, obs og Kristian "Synes godt om dette"
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Min tur til Houston begynder at nærme sig og jeg har lige et spørgsmål mere...

    Jeg antager man kan købe et lokalt simkort og helst med data?? Hvis det er tilfældet er der nogen favoritter og nogen man skal undgå??
     
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hmm. Prepaid, no contract er normalt nok i USA (mange fattige) og hvis du vil have et stabilt netværk ville jeg vælge AT&T. Ikke sikker på det er det billigste, men så virker det da og det er GSM og simkort baseret som vi kender fra Danmark. Der er også et HAV af AT&T butikker så det burde være meget let at finde en at besøge og få et simkort.
     
    Kristian, bertil storr og THammer "Synes godt om dette"
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det skulle absolut være muligt.

    Men hvilken telefon vil du bruge på turen? De bruger flere forskellige frekvenser derovre, og alle selskaberne anvender ikke nødvendigvis de samme frekvenser i det samme område. Så muligheden for at få forbindelse og hastigheden på dataforbindelsen kan afhænge af hvilke frekvenser din telefon kan operere på.
     
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Prisen overlever jeg nok...bare det virker.

    iPhone 6 og jeg skal kun være i Houston området.
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tror alle nye telefoner i dag har 900, 1800 og 1900 frekvensbånd indbygget, burde ikke være et problem...
     
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så er bedste bud nok AT&T eller en operatør på deres netværk. iPhone 6 skulle kunne operere på alle de frekvenser som AT&T anvender, så vidt jeg kan se.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det rækker desværre ikke helt i dag, og slet ikke hvis han også vil bruge data på telefonen. Det er lidt af et virvar da de ikke har alle operatører samlet på de samme frekvenser, sådan som vi har det i Europa.

    AT&T: https://en.wikipedia.org/wiki/AT&T_Mobility#Radio_frequency_summary

    T-Mobile: https://en.wikipedia.org/wiki/T-Mobile_US#Radio_frequency_spectrum_chart
     
    Kristian og THammer "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kan sige at min iphone virkede fint hos AT&T i USA og i DK så du burde være på sikker grund
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Begge selskaber operer med 1900 MHz og som turist og lidt data er det fint nok, de fleste andre frekvensbånd der hentydes til er LTE og det kan en iPhone også.. Såvidt jeg husker, vandt Telia/Telenor 1700 i Danmark og TDC 2100. Selvfølgelig havde iPhone "kun" 1700 båndet i deres tlf i i første release og TDC's kunder fik en lang næse.. Indtil Apple gad og fikse det og derved hjalp deres 1700 MHz kunder...

    Anyway, tror din tlf kan bruges derovre :cool:
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Problemet er blot at ikke alle frekvensbånd bliver anvendt over hele landet. Nogle steder er det et bånd, andre steder et andet, og andre steder igen er det en kombination af flere. På den måde er vi ganske godt stillet i Europa hvor alle telefoner kan anvendes på alle operatørers netværk (ja, bortset lige fra den svipser med TDC og en tidligere iPhone...).
     

Del denne side