Houston, Texas

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af jakobv84, 12/4/15.

  1. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    De nyere iPhones har et bredt spektrum af frekvensbånd de understøtter. Jeg har aldrig haft probs i USA med at medbringe mobil/mifi mv.
    Jeg køber selv et prepaid simkort til data only, sætter det i min mifi, og dermed har jeg både data på farten - samt sms'er på mit alm danske nummer.
    Ifht. iPhones spektrum kan det ses her.
    http://www.apple.com/dk/iphone-6/specs/

    Til gengæld skal man efter sigende være varsom med at købe en ny iPhone "over there'. Rygtet er at Apple kræver at telefonen bliver aktiveret på det selskabs netværk hvor du har købt den. Så køber du f.eks. en AT&T iPhone SKAL du aktivere den i USA inden du tager den med hjem og nulstiller den. Men så skulle den vist virke overalt derefter.

    Jeg flyver selv til Houston i morgen. Har tre nætter på Crown Plaza omkring Galleria og har lejet en Mustang cabriolet. Sidste nat tager jeg i Austin som @jakobv84 også anbefaler. Men.... Jeg er dog liiidt nervøs for min transfertid i Stavanger... kun 30 min...
    Har ringet til SAS og de mener det er nok. Men ligner da en halv stor lufthavn...

    Nogen kommentarer hertil?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Cool! Hvad er din plan i Austin?
     
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Alle iPhones købt i en Apple Store som enten er til T-Mobile eller Sim-free er 100% factory unlocked. Hvis de er købt hos mobiloperatørerne er de låst til deres pågældende net.

    iPhones 6 købt i USA er i øvrigt ikke den samme som version som den solgt Europa, men begge understøtter de væsentlige frekvensbånd som bruges til LTE (i Europa er det som bekendt bånd 3, 7 og 20 og USA bånd 2, 4 12 og 17). Det betyder så også, at skulle en telefon man har købt i USA gå i stykker, så kan man ikke få den repareret eller ombyttet i Europa. Men det er jo ikke et issue for os her på BF som bare finder en deal og ser det som endnu en anledning til at tage på tur til US ;)

    Jeg bruger T-Mobile prepaid i USA og kører fint LTE. T-Mobile lader til at være en smule billigere end AT&T. Mener faktisk T-mobile kører en promo for tiden, hvor man ikke skal betale for sim-kortet.

    Hvis man i øvrigt ikke har en smartphone, så gå ind i en Apple store køb en telefon og returnér den inden 14 dage. Bum, så har man en ekstra gratis lånetelefon.
     
    Senest redigeret: 14/7/15
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Stavanger er det at gå fra gate 11 til gate 9 og vise et pas.. flyet venter på dig.. no worries..
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvilken telefon bruger du? Jeg har også et T-Mobile prepaid SIM-kort og prøvede sidste gang jeg var afsted at bruge deres LTE netværk. Telefonen (Sony Xperia Z1 Compact) kunne godt se deres LTE netværk, men kunne ikke connecte til LTE-nettet, kun til 2G og 3G.
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bare vær opmærksom på at T-Mobile har et væsentligt mindre netværk end AT&T. Hvis du holder dig til store byer som turist er det helt fint, men hvis du skal på roadtrip i Texas vil jeg anbefale AT&T (og hvis du skal HELT uden for lands lov og ret så en satellit telefon...)
     
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Bruger selv en iPhone 6. Jeg har ikke været i Texas før, men omkring San Francisco og NYC virker T-mobile udmærket. Vil dog også tro, at AT&T har et bedre net, men som sagt nok også lidt dyrere.
     
  8. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Skal besøge en veninde der bor hos noget familie i Austin. Ellers ingen planer. Så tips modtages gerne ;-)

    Og perfekt med Gates i Stavanger @Kristian
     
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Valget faldt på AT&T som @jakobv84 anbefalede.
    Det kan sikkert gøres billigere, men det her fungerer altså. Sidder pt et eller andet sted i en tunnel i Houston og her er der også LTE dækning.
    Jeg købte den dyreste løsning der indeholder fri tale og SMS samt 4,5GB data til 65 dollars.
    Der findes en billigere version med kun 1,5 GB data til 45 dollars.
     
    tbh, jakobv84, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @THammer fortæl om flyturen, mad, service og hvor fyldt flyet var? Og selvfølgelig om "flyingeniør saucer"

    Ups, flying saucer.. Dumme stavekontrol.. Sorry!
     
    Senest redigeret: 16/7/15
    THammer "Synes godt om" dette.
  11. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    "Flyingeniør saucer"...? Venter spændt på forklaringen... :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kræver nok en dedikeret tråd hvis jeg skal gøre det ordentligt, men du mødes jo med nogen så mon ikke hun tager sig godt af dig og viser dig rundt osv.
     
    Michael Wahl og Kristian "Synes godt om" dette.
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    tbh, Peter F., THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det fungerer sikkert godt. Til sammenligning koster det hos T-mobile 3 USD/md samt 10 USD for 1 uges internet med 1 GB data. Simkortet er gratis, så klart billige, hvis man blot er på kort ophold i USA.
    T-Mobile har fint dækket mine behov og jeg er selv temmelig datahungry. Bliver interessant at se, hvordan dækningen er i Houston-området.
     
    Kristian og tbh "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er der nogle parker der er værd at køre til, eller bare noget fantastisk landskab at køre igennem? Desværre er både Guadalupe og Big Bend lidt for langt væk med 10 timer hver vej, men jeg tænker at det kunne være fint og komme og ud køre lidt og se noget andet end byer i hvert fald den en af mine tre dage!
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har været et par dage i Big Bend og der er fantastisk -- men alt for langt. Hvad med at køre ned til Port Aransas måske? Det er godt nok ikke voldsomt Texansk, men du får jo set noget på køreturen og der er ikke 10 timers kørsel.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tak, det kunne sagtens være et bud, Mustang Island lyder da i hvert fald flot af navn! Det tages med i overvejlserne :)
     
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har været der, men boede i Corpus Christi. Hvis jeg en dage kommer tilbage ville jeg bo helt ude på Padre Island. Meget chill og afslappet område.
    Hvis du istedet kører mod Austin kunne Enchanted Rock og Longhorn Cavern være to andre bud...
     

Del denne side