Hurtigste vej til sølv

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af danielbirch, 18/2/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Umiddelbart tænker jeg at jeg hellere ville være *A Guld end SAS Sølv -- eller er jeg galt afmacheret? Det kan du få for 50% mere og væsentligt mindre arbejde:
    • CPH->OSL->BCN->OSL->CPH er 3360 miles
    • Den tur kan fås hos SAS i Plus (klasse A) for 2.500 kr.
    • Den tjener 200% i Grækenland
    3360 x 3 x 200% = 20.160 miles så dvs. tag den tre gange og du har *A Guld (nærmest) for life. Eller er der noget jeg har overset?
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Selvfølgelig er *G i langt de fleste tilfælde mere værd end EBS, men der er andre ting der er værd at tage med i regnskabet. Hvis du rent faktisk vil investere 7.500 kr, så er der ikke så langt op til 12.500 hvor du så får et guld kort hos SAS, 2,5 gange så mange point som du ellers havde fået, og så kan de bruges uden at skulle betale YQ hvis du flyver med SAS og du får 25% ekstra point næste år med SAS. Til M&B er der også nogle sweetspots hvor deres point er gode, men de er en del sværrere at tjene.
    Jeg siger ikke at det ikke kan være det værd, men der er mange overvejelser at gøre!

    og endnu en ting, for at opnå sølv: hvis du alligevel aldrig når guld og det ikke er for pointene, så overvej også steder hvor du kan komme med et stopover, du kan også købe en billet til en vilkårlig destination ud om morgenen, hjem om aftenen, og så have en anden returbillet derfra med et stopover og tilbage igen... Der er meget arbejde i at finde de bedste kombinationer, men det er også meget sjovt :)
     
    Senest redigeret: 20/8/14
    Schwert og jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja... men du skal også gøre det hvert år... personligt har jeg ikke hverken tid eller tålmodighed til MR's.
     
    Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  4. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Hvor længe beholder man sin status når den er opnået? F.eks. hvis man går fra alm. medlem til sølv-status, er det så et år fra skiftet eller er det til ens optjeningsår udløber?
    Tænker blot, at hvis det tager en 10 måneder at komme op på sølv, så er der ikke meget fornøjelse i det resten af optjeningsåret..
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Resten af optjeningsåret, plus det følgende...!
     
    Simon Hermansen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.

Del denne side