Hvad er den billigste måde at købe Eurobonus lige nu?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Lars87, 27/1/26 at 09:17.

1. Lars87

Lars87 Aktivt medlem

Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    133
    Point:
    33
    Jeg mangler lidt EuroBonus-point til en kommende Bonusrejse fly. Jeg har kigget i EuroBonus shoppen, hvor 1.000 point koster 140 DKK. Jeg har også set, at man kan optjene 500 point ved at tilkøbe biofuel for 70 kr., hvilket svarer til samme pris pr. point (1000 point til 140 DKK)

Findes der andre og billigere måder at købe de sidste EuroBonus-point?

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold, SAS Gold, Hilton Diamond

Beskeder:
    1,720
    4,984
    Point:
    113
    Køb dem på EB børsen på det norske forum. De sælger point i alle størrelser, har netop selv købt 120k for 14.400NOK (dvs. 7øre pp + 5øre for overførsel) Det bragte mig også over 200.000k grænsen som jeg også antager er noget værd.

T4L, Lars87 og Henry "Synes godt om dette"
  3. Lars87

Lars87 Aktivt medlem

Beskeder:
    57
    133
    Point:
    33
  4. Nj4220

Beskeder:
    1,720
    4,984
    Point:
    113
    CT = Betyder at de gennem deres Amex kan booke Companion Ticket (billet til halv point/pris for eks. Din ægtefælle/barn/ven)

Trumf er nogle point som nordmændene kan samle ved daglige indkøb, en form for cashback, de kan herefter veksles til SAS Eurobonus point, virker til at være en hel god rate de veksler til (1 trump krone = 10 point)

Grunden til at de nævner at de er fly premium, er fordi de fleste derinde tilbyder at booke billetten for dig, dvs. har du ikke selv SAS MC premium status, så booker de den gerne for dig, så du får adgang til Biz billetter.

Derudover ville du i så fald spare de 5øre pp det koster at overføre point. Da de blot booker direkte for dig, du ville så kunne få en biz billet til 30.000 x 7-8øre per point + booking fee, hvorimod du ville skulle betale 12-13 øre + booking fee, hvis de skal overføre pointene til dig

Senest redigeret: 27/1/26 at 13:30
    T4L, klausbm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Lars87

Lars87 Aktivt medlem

Beskeder:
    57
    133
    Point:
    33
    Tak for den overblik :)

Hvordan endte du med de 120k? Var det alm. point overførsel, eller Trumf?

Eller ved Trumf, sælger de der kun selve Trumf's som man selv skal veksle (vi har jo ingen Amex her)?

Og jeg kan se at vi kan sende pengene med MobilePay til Norge .

Senest redigeret: 28/1/26 at 08:30
  6. Nj4220

Beskeder:
    1,720
    4,984
    Point:
    113
    Jeg fik point overført (2 x 60.000 point og betalte via min Norske bank konto, alternativt bare fra dansk til Norsk bank)

Er ikke helt klar over hvordan det Trumf show fungerer.

Mobilepay, selvom de har købt Vipps (norske pendant til MP) så fungerer overførsler den vej ikke altid til privatpersoner.

Henry og Lars87 "Synes godt om" dette.
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,771
    13,484
    Point:
    113
    Jeg gætter på, at det er ligesom nogle af hotelprogrammerne: Du veksler optjente hotelpoint til miles i flyselskabernes loyalitetsprogrammer.

Lars87 "Synes godt om" dette.
  8. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    209
    449
    Point:
    63
    Såvidt jeg ved er det Vipps som har købt Mobilepay, men lad nu det ligge. ;)

Med en af de seneste opdateringer af Mobilepay skulle det være muligt at overføre penge til Vipps også. Jeg har dog ikke prøvet det, så ved ikke hvordan det funger i praktis.

9. Nj4220

Beskeder:
    1,720
    4,984
    Point:
    113
    Du har muligvis ret :)

Kan fortælle at jeg forsøgte i Oktober: Mobilepay til Vipps (privatpersoner), hvilket ikke lods sig gøre, dog kunne jeg godt betale i butikker..

Har dog netop testet til en af mine norske venner og den gik fint igennem nu, ser du til at virke

10. Lars87

Lars87 Aktivt medlem

Beskeder:
    57
    133
    Point:
    33
    Fedt, det ser ud til, at man kan sende penge fra dansk MobilePay til norsk Vipps :)
    Man skal dog være opmærksom på eventuelle vekselgebyrer samt et ekstra gebyr ved overførsler over 5.000 DKK.

Jeg har nu modtaget følgende tilbud på det norske forum per 1 Point:
    – 0,09 DKK (inkl overførselsgebyr)
    – 0,06 DKK, men modpart køber flybiletten med Fly Premium (niveau 4). Det giver især mening, hvis man ønsker Premium/Business-fly til Economy Bonus billet, og man skal ikke betale overførselsgebyr.

Det billiger end at købe dem direkte hos SAS til 0,14 per 1 Point.

(Og husk, at der altid kommer yderlig skatter og afgifter ovenpå ens Bonusbillet)

Senest redigeret: 28/1/26 at 14:49
  11. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    209
    449
    Point:
    63
    Der er også indført gebyr når man overføre til private inden for DK. Mener det starter ved 4.000 DKK. Kan være det først er ved 5.000 DKK.

Del denne side