HVAD SKAL I LAVE TIL NYTÅRSAFTEN 2018?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af SophieHendriksen, 31/12/18.

1. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Når nu den gode redaktør ikke har startet årets Hvad-skal-I-lave-til-nytårsaften-tråd, så gør jeg! Bedre sent end aldrig ;)

Jeg skal først en tur ud til luksus-æslerne og gøre klar så de forhåbentlig ikke får totalt hjertestop af fyrværkeri. Der er åbenbart ikke nogen, som kigger til dem i løbet af aftenen, så jeg sidder her i sofaen og pisker lidt stemning op omkring hvor galt det kan gå, måske man kan nå at installere et kamera der kan kobles op til min telefon, hvor lang tid tager det egentlig at køre fra Smørum til Skodsborg (!), og ja min mand sidder og ryster på hovedet....

Måske jeg også når en lille ridetur, som i dag gik forbi @clager :) I dag fik jeg også en ekstra lille "oplevelse", da jeg fra hesteryggen fik frit udsyn ind af vinduerne og der i en af stuerne stod en splitter-ravende nøgen mand :eek: altså et andet hus end @clager forstås!

Efter hestene er blevet puttet skal jeg til et mindre middagsselskab hos en venindes veninde i Smørum. Så ret stille og roligt, og jeg er desværre også "vinderen" af morgentjansen hos hestene der skal fodres og lukkes ud kl. 8 nytårsmorgen. Så vågner man da!

Rigtig glædeligt nytår til alle, forhåbentligt med masser af nyt rejseri og spændende beretninger derfra.

Beaglen, DanielBahn, Henrik Olsen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  2. MaleneChristensen

MaleneChristensen VIP medlem

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    Rigtig godt nytår fra mig også :)
    Starter dagen i morgen på Hørsholm kirkegård med min kæreste, hans far, lillebror samt hans kæreste og deres lille datter. For 3 år siden gik deres mor bort på denne dag, så vi skal lige op og hilse på hende og sige godt nytår :)

Til aften får vi 11 venner til nytårsfest, løjer, en pokkers masse våde varer og lækker mad. Menuen står på laksecarpaccio til forret, oksemørbrad med hjemmelavet bearnaise og hasselbagte kartofler til hovedret. Til dessert er der gået “bagedysten” i den herhjemme. Det har taget mig næsten et døgn at lave pga. Alle mousserne til moussbomberne skulle sætte sig, chokoladen skulle størkne ordentligt og jeg ved ikke hvad .. o_O godt jeg ikke skulle klare det på tid ligesom de gør :D

Håber alle får en rigtig hyggelig aften med familie og venner.
    Er der mon nogen IF’ere som fejrer nytår udenfor DK i år?:cool:

Beaglen, DanielBahn, Henrik Olsen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Jeg sidder på Sheraton i Ankara, hvor jeg holder nytår. Har købt en pakke for 2 personer med club værelse, middag og fest i hotellets Jazz Club for 85 euro per nat. Der er inkluderet fri bar (lokale alkoholiske drikke). Så det kan vist ikke fås billigere.

Er blevet opgraderet til executive suite - kaffe og te ad libitum. Jeg er faktisk blevet meget glad for Sheraton, som er til at betale sig fra.

Svetlana er på vej fra Moskva. Jeg var lidt sent ude med at få en billet til hende, så hun flyver på en bonusbillet Moskva - Warszawa - Bukarest - Istanbul - Ankara. Jeg har fortalt hende, at hun skal nyde servicen på business class og de forskellige lounges i lufthavnene. Og så få lidt søvn undervejs, så hun er klar til nytårsaften.

Godt nytår til alle

4. Kasper

Kasper VIP medlem

Beskeder:
    154
    353
    Point:
    63
    Bliver (måske) en stille og rolig aften hjemme. Er udover mit faste job også deltids brandmand på tilkald , og har vagt nytårsaften. Så ved ikke hvad aftenen bringer.
    Håber i alle får en god og sikker aften.

5. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Vi er i Taipei og har reserveret pladser på Hyatts Residence One hvorfra man efter sigende har en fantastisk udsigt til fyrværkeriet fra Taipei 101 (en gang verdens højeste bygning.) Nu må vi se. Jeg håber jeg kan holde mig vågn. :rolleyes: Godt Nytår til jer allesammen!
    IMG_20181231_103323.jpg

Senest redigeret: 31/12/18
  6. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Forhåbentlig viel Geschrei und wenig Volle.:)

Godt nytår.

Nå, ja, menuen: Kammuslinger med gul salsa, helstegt bisonmørbrad, chokoladefondant.. :):)

Beaglen, Henrik Olsen, SimonFraLolland og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. mathiasfe

mathiasfe VIP medlem

Beskeder:
    112
    513
    Point:
    93
    Nytårsaften startet kl 05.00 på Radisson Blu TRD (betalt av SAS). Derefter blev det SK2885 til CPH og nu venter jeg på flyet til BRU og videre til LIS, hvor det nye år skal fejres.

8. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,980
    7,542
    Point:
    113
    Tak fordi at du passer på os. Godt nytår.

DanielBahn, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,572
    5,710
    Point:
    113
    Starter dagen (ok formiddagen) med at kaste med ud i et nyt DSB eventyr!

Sidste uge da jeg kørte samme tur, nåede vi til Fredericia. Her kunne man så ikke adskille de 2 togsæt. Dette er ikke videre praktisk, da det ene skulle køre til Sønderjylland og det andet til Nordjylland.
    Efter en halv time, bliver os der skal syd på, så bedt om at forlade toget og skifte til et andet. Det tog vi skal med består dog af færre vogne, så der bliver godt fyldt.
    Endte med at ankomme ca. 40 mins for for sent, i henhold til køreplanen.
    Har søgt om DSB Rejsetidsgaranti og afventer nu svar.

Om jeg skulle nå frem i dag, så ved jeg faktisk ikke hvad hverken aftenen eller menuen står på. Tager det som det kommer.

Godt og sikkert Nytår (hvor er smileyen med nytårsnat og rysle?)

Beaglen, DanielBahn, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    En ganske afslappet aften med et godt vennepar og deres lille knægt som har lært at sige" ssdrreeamliner" og "concjorde" :cool: - jeg vil lære ham METAR's og TAF's hele aften, det skal nok blive sjovt! :D
    Ellers, lytte til Madam Margrethe, spise god mad, drikke lidt bobler, lidt pressede røde druer og tømme resterne af Courvoursier XO som var sidste års julegave:rolleyes: og glæde sig til et nyt år med nye oplevelser, nye flyveture og nye point.;)

GODT NYTÅR.:D:D

Beaglen, DanielBahn, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  11. MK1

MK1 Aktivt medlem

Beskeder:
    46
    176
    Point:
    33
    Vi har venner på besøg her i Doha, så vi har selskab når vi skal fejre nytår i aften.

Planen er at se Dronnings nytårstale kl 20 lokal tid, inden vi tager på St. Regis og spiser middag hos Gordon Ramsey (som nok ikke selv er tilstede ;)). Vi er jo et par timer foran, så mon ikke det kan lykkedes at ringe hjem når klokken er midnat lokal tid, inden mobilnettet vælter i København.

Beaglen, Henrik Olsen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. SimonFraLolland

SimonFraLolland Udkants VIP

Beskeder:
    247
    1,172
    Point:
    93
    Nytåret for mit vedkommene bliver fjeret i sommerhus hovedstaden Marielyst, sammen med en del venner. Jeg skal lave mad sammen med gutterne, så det skal nok blive interessant o_O:confused:. - Håber ikke vi får brug for brandmand @Kasper :D.
    Jeg håber i alle får en rigtig god aften :)
    Det her plejer at være en af de få ting DSB faktisk har styr på. Jeg søgte kompensation for cirka en måned siden. Der gik 3 dage fra jeg søgte om kompensation til pengene stod på min NemKonto :).

Beaglen, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    620
    1,870
    Point:
    93
    Nytårsaften bliver hjemme i DK / Nordjylland sammen med min kære mormor på 89, samt lidt andre familie medlemmer :)

Lækker mad, lækker vinmenu og højt humør så behøver vi ikke mere :)

Må i alle have et godt og lykkebringende nytår, glæder mig allerede til et nyt og spændende 2019 på IF ;)

Beaglen, Ulrik, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Så er det blevet midnat i Taipei. Godt Nytår til jer allesammen hvor I nu er henne!

Taipei.jpg

PENSIONISTEN, Daniel K, Beaglen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,838
    Point:
    113
    Vi er 8 voksne og 8 børn primært naboer. Har været ude og fyre krudt af og ellers god mad og noget nytårs quiz når ungerne sover. Menuen er
    Forret: Østerssuppe, kaviar, kammuslinger, og vodka (med diverse tilbehør)
    Hovedet: Oksemørbrad med jomfruhummer og tilbehør. Også hummer bisque
    Dessert: Marengs is chokolade kage.
    Samme gruppe nogle år nu så det er fint. Godt nytår og lad os håbe på flere premium errorfares ud af cph i år :D

jtraveler, Beaglen, MaleneChristensen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    En stille og rolig nytårsaften i DK.

66D41C90-C25F-401F-BE9F-EEA3ACAC794A.jpeg

Hvor DSGM har jongleret i køkkenet det meste af eftermiddagen. Gæsterne var ikke udpræget misfornøjede.

På fredag går turen retur til “kysten” Efter 4 uger, en barnedåb, en juleaften, en nytårsaften og 5 ekstra kilo.

3000 km roadtrip, nogen der mangler kørelejlighed?? :eek::eek:

Med ønsket om et forrrygende 2019!!

/DSGM

PENSIONISTEN, Beaglen, MaleneChristensen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Hvad brugte du som salsa til kammuslingerne? Ærtepure eller noget mere eksotisk?

Vi har et par gange lavet asparges'erne som en 'frikasse'; blancheret og med citronsaft i rå mængder. Hvinende sur, men forbløffende vellykket sammen med kammuslingernes sødme.:)

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,838
    Point:
    113
    Vi brugte soya og wasabi til kammuslinger som dyppelse samt til tyndtskåret jomfruhummer. Jeg synes det tog fedmen fortrinligt og gjorde dem nærmest til snacks og lidt friskt hvor østers og kaviaren fik lov til at komme bare med den fede smag.

Senest redigeret: 2/1/19
    Henrik Olsen, Henry og Beaglen "Synes godt om dette"
  19. Beaglen

Beaglen VIP medlem

Beskeder:
    558
    1,932
    Point:
    93
    Min mand og jeg havde traditionen tro en stille og rolig nytårsaften hjemme. Vi nød lidt god mad i form af culottesteg til hovedret. Mit selvlavede nytårskransetagetårn blev desværre mislykket, men bunden af tårnet kunne da godt spises. :p Til dronningens nytårstale havde jeg lavet nogle franske ostefiduser (en slags små vandbakkelser med en god Jarlsberg ost / Emmentaler) og hertil Asti og Verdi. Vores 2 hunde tog aftenen nogenlunde roligt. Næste gang kunne vi nok godt overveje det populære "hundehotel" Clarion i CPH eller et ophold i enten Norge eller Østrig. Vi må se, hvad tiden og året bringer :)

PENSIONISTEN, Thorbjoern, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Hørte om nogen, der tog nytårsaften på stranden - for der skulle være rimeligt roligt. Men ville da også gerne læse en anmeldelse af Clariton i CPH

MaleneChristensen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side