Moussbomberne havde desværre ikke sat sig ordentligt, så måtte pynte kagen med friske bær i stede. Mousserne på kagen stod dog lige i skabet, så måske jeg skulle prøve at melde mig til bagedysten? Den hjemmelavede bearnaise var dog aftens store hit sammen med kødet. Havde lavet bearnaise af 1500g smør (shit det lyder lidt klamt når man skriver det sådan....) og alt blev spist... Vi havde en virkelig god aften - dagen derop var knapt så sjov.. på trods af 2 timers støvsugning tirsdag, kan jeg stadig finde konfetti i hele lejligheden....
Jep, men jeg formoder det er det indre af ægget, der er kommet i - eller rettere ikke kommet i ærtepure'en..
Den er godt nok flot den kage! - - - Herhjemme stod den på scotch eggs og caipirinha som Amuse Bouche til dronningens. Smagte virkelig godt og var besværet med at pille 12 vagtelæg værd Forretten var en lille platte med hj.lavet hønsesalat, tunmousse og laksetatar med saltet agurk og lime-Mayo på en fennikel-æble-salat. Mellemretten var grillet hummer. Hovedretten var citronmarineret oksemørbrad med bearnaise og en meget kraftig og lækker rødvinsglace (4,5 liter kogt ind til 0,4 liter). Dertil pommes Anna og hasselback butternutsquash. Var ret nervøs for om citronsmagen ville overdøve for meget, men det var super lækkert og et lækkert hint, og der var citron-timian i alle andre dele af hovedretten, hvilket bandt det godt sammen. Desserten stod kæresten for - en mælkechokolademousse på solbærkransekage, med en tempereret mørk chokoladekuppel, hertil en kraftig og syrlig solbærmousse på kandiseret hvid chokolade. Virkelig lækker, og gjorde man lige var klar til kransekagen 35 minutter senere
Hvis det er et udtryk for forvirring, så var det denne tyrkfejl, jeg filosoferede over, og som du nok ikke selv har opdaget: "Det er ærtepuré med skalotteløg, hvidlæg og citron". Godt nytår