Denne er interessant. Den er startet fra Airbus Fabrikken i Hamborg - gad vide hvad den lige lavede der?!!?
Det er en fejlvisning på FR24 - og fejlen er vist allerede rettet: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/hl8356 . Indregistreringen har tidligere været knyttet til en 737-8 MAX fra T'Way Air i Sydkorea, men dette fly nåede tilsyneladende aldrig reelt at blive indregistreret: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-max-8-hl8356-tway-air/r1p2lo (ntu = not taken up = indregistrering ikke gennemført). FR24 har dermed haft det "gamle" fly stående med dettes oplysninger (fordi en bruger har indsendt oplysningerne baseret på "foreløbige" informationer), og nu hvor det "rigtige" fly flyver med indregistreringen, har de så opdateret deres oplysninger, så de nu passer med virkeligheden (dette fly: https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a321neo-hl8356-asiana-airlines/e5oklq ). Det kan sammenlignes lidt med SAS' A321neo, som oprindelig skulle hedde OY-KBW, nu hedder SE-DMO. Hvis den var tilføjet på FR24 med OY-KBW, og et andet fly nåede at få denne indregistrering inden oplysningerne blev rettet ved FR24, ville det "nye" fly også blive vist som værende SAS' A321neo i den mellemliggende periode, selvom det i virkeligheden kunne være en Cessna 172.
Spændende. Icelandair var min "personlige favorit" i at have startet op med B737 MAX som en af de første. Så tror forsat på at vi snart ser dem i luften, da det giver god mening for dem.
Lidt interessant at Malaga er de europæiske flyselskabers go-to-destination for 737 MAX-flyvninger. Først TUI og nu Smartwings. Dette er tilsyneladende Smartwings' første MAX-flyvning med passagerer efter "genstarten".
Mit bud er, at Spanien er et af få "åbne" lande for resten af Europa. Det kan godt være, at rejsevejledninger med videre siger noget andet, men man skal ikke have et anerkendelsesværdigt formål for at rejse derned... og så er der jo lidt varme at lune sig på Det må beach fremfor by.
Så er Asien også ved at melde sig på banen. Silk Air fra Singapore er ved at flytte en MAX 8 fra "magasin" i ørkenbyen Alice Springs i Australien, og formodentligt til SIN.
Og i dag tager Smartwings' MAX 8 en tur fra Prag til Tenerife Syd: https://www.flightradar24.com/data/flights/qs2036#26ecf50d
Indien melder sig også på banen med lavprisselskabet SpiceJet. Selskabet har tilsyneladende bestilt over 200 MAX-fly i alt, og har indtil videre fået leveret 13 eksemplarer.
Hold nu op det bringer minder frem. Har ikke tal på de gange jeg har taget SK937 og fortsat med Alaska til SAN eller SJC (eller UA til SFO). MANGE gange. Og kors hvor jeg savner SK937.
Jeg kan ikke helt huske om det er Seattle ruten med det fly nr!? Men regner med det. Har tit tænkt over hvad det var for en pulje mennesker de fragtede til og fra SEA - Var det Microsoft alene som fyldte flyet og måske lidt turister videre til hawaii f.eks.? Hvad er der i SEA som kan (eller kunne) fylde et fly med skandinavere. Hvad er dit bud på det??