Hej alle sammen køerne i BKK lufthavn ved immigration har den seneste tid været ultra lange! jeg har læst et sted, at hvis man ankommer på en business class billet, så har man adgang til de køer hvor der står priority. Er der nogen der ved om det er korrekt og evt har prøvet det? mange tak
Jeg ankom til BKK for nylig og fløj Business. Der var som altid priority kø til immigration - og ingen ventetid. Samme ved afgang, prioriteret immigration uden kø og automater til paskontrol.
Ja der er ofte lang kø i imigration i BKK, men selvom jeg har været gennem BKK flere gange de sidste 2-3 år, har det endnu ikke taget mig mere end ca. 1/2 time at komme fra flyet og gennem immigration, og det selvom SAS gaten er i sattelit terminalen. Jeg tror ikke jeg har brugt meget mere end 10-15 min. i immigration. Et tip er at stille sig i en kø til en af de bagereste immigration bokse. Grunden er at kø'en måske er lidt længere, tilgengæld dækker de begge begge sidder af boksen, mens de forreste immigration bokse har seperat kø for hver side. Omkring Priority, så er det såvidt jeg ved kun for dem som flyver med Thai Airways, hvis det overhovedet fortsat eksister. Jeg har ikke set nogen skilte med det siden corona, så jeg er bange for at det er endnu et offer for corona.
Jeg har været igennem et par gange sidste år og forrige år, ankommet i business. Hvis køen har været lang har jeg vist busines boarding pass (fra f.eks. SAS) og er så blevet lukket ind i priority/handicap køen. Der var en kort periode hvor det var væk sidste år mener jeg, men det kom hurtigt tilbage.