InsideFlyer med på første Norwegian-fly til Argentina

Poster i 'NORWEGIAN | NORWEGIAN REWARD' oprettet af Peter Krogh Frausing, 14/2/18.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Colonia i Uruguay, var som jeg huskede det. En lille strandby med en flot havudsigt, samt lækre strande. Folk lå og dasede på de ikke overbelagte strande, imens andre turister havde lejet en cykel eller en buggy, og begivet sig ud i landskabet.

    IMG_9077.JPG

    Jeg besluttede mig for at vandre en tur, for at se havneområdet og det nye bycentrum, da jeg tidligere udelukkende har været omkring the gamle bycentrum. Det nye bycentrum var dog lettere uinteressant, til gengæld var turen omkring havnen en god investering, og man fik virkelig syn for sagen med, hvor vigtig byen er for infrastrutur imellem Argentina og Uruguay! Der kommer konstant færger ind og ud af havnen - alle fra Buenos Aires, og danner dette vigtige link over floden, som adskiller de to byer. Det er ligeledes populært at tage færgen til Colonia for at rejse videre med bus til Montevideo eller Punta del Este i Uruguay. Selv har jeg for et par år siden taget en bus fra Montevideo til Colonia for at tage færgen videre til Buenos Aires.

    IMG_5386.JPG

    Færgeoverfarten tager imellem 1 og 3 timer, afhængigt af hvilken type færge man sejler med. Overvejer nogen at skulle sejle ruten, så vil jeg anbefale at bruge firmaet Colonia Express da de udelukkende har (norsk byggede) hurtigbåde, imens Buquebus har et par af de gamle osere også.

    IMG_2268.JPG

    I bycentrum fandt jeg et sted og spise en burger, og vanderde videre i retning af det gamle bycentrum, hvor der helt ud mod kysten er nogle bænke man kan sidde på, og skue ud over vandet.

    IMG_7572.JPG

    Turen til Colonia er anbefalelsesværdig hvis man leder efter en badestrand, eller blot gerne vil have lidt stempler i passet - og lige apropros stempler, fik jeg seks af slagsen på de fire dage i Argentina og Uruguay.

    IMG_8759.JPG

    Min færge hjemover gik kl. 17, og var en af Colonia Express hurtigfærgerne, så jeg var hurtigt hjemme - lige i tid til at hoppe ned på et lokalt bbq-hus og få mig to svinebøffer med spejlæg og fritter - det hele med 2xcoca cola til beløbte sig til 45 kr. :D

    IMG_1432.JPG
     
    SophieHendriksen, mhsalv, eberg og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side