Køb af iPhone i USA?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 30/9/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja. Bed om iPhone contract-free (dvs T-mobile) i Apple storen. og nej, man behøver ikke oprette abonnement.
     
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hej @PeterA , er det rigtigt forstået, at det nødvendigvis ikke er T-Mobile varianten man skal have fat, hvis det handler om en Iphone SE-telefon. http://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-se
    Som jeg ser det dækker de ikke bånd 7 - hvorimod Sprint-udgaven gør.
     
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det ser ud til at være lidt specielt, hvad angår iPhone SE. Den model (model A1662) som bliver solgt i USA som 'SIM Free' og den model som sælges uden kontrakt til T-Mobile, understøtter som du selv nævner ikke 2600 MHz-båndet.

    Udgaven som sælges i EU (model A1723) er den samme som Sprint-udgaven i USA, men jeg er ikke sikker på, at den vil være unlocked fra Sprint. Man kan vælge at lægge hele beløbet og få den uden contract, men spørgsmålet er om den vil virke i Europa på et GSM-baseret netværk. Sprint bruger CDMA. Det må man kunne finde ud af via forskellige brugerfora, bla. på Macrumors.

    Edit: Har lige luret lidt omkring på nettet. Fandt følgende:
    Yes, most iPhone SE models are unlocked.

    The iPhone SE can also be purchased "SIM-free". This means no carrier SIM card is included, the iPhone SE is unlocked, and a SIM card from any supported carrier can be used. One exception is Sprint or Sprint-supported carriers, which cannot be purchased using the SIM-free option. After selecting Sprint as a carrier and paying full price at checkout, the Sprint model will arrive unlocked.

    iPhone SE units will be locked to a carrier when a carrier installment plan or a 2-year contract is selected at checkout.

    Med andre ord ser det ud til, at Sprint-udgaven er den man skal gå efter. Det er dog nok stadig en god idé at få bekræftet, at den vil virke med et dansk simkort. Du kan evt. bare købe en i en Apple Store. Der er 14 dages returret, så du kan teste den med dit danske simkort derovre og se om den hopper på t-mobiles eller AT&T's netværk.
     
    clager, Kristian, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tak for svar og research! Vil prøve mig frem, når jeg er derovre.

    Hvad ville konsekvenser være, hvis man købte versionen, hvor man mangler en af frekvenserne? Dårligere dækning?
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    *flyer og PeterA "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Selv tak. Tror faktisk ikke konsekvensen er så stor ved anvendelse i DK. 2600 MHz-båndet er ikke det mest brugte bånd. Det bruges primært til kapacitet frem for fladedækning, så man vil nok ikke opleve den helt store forskel. På mastedatabasen kan man få et overblik over, hvilke master der er i ens område. Hvis der mod forventning skulle være plastret til med LTE2600 der hvor man bevæger sig mest, så er det nok ikke så godt at købe model A1662. Men hvorfor ikke blot prøve at købe Sprint-udgaven?

    https://www.mastedatabasen.dk/

    En andet problem er garanti. Apple's garanti er begrænset til det område/region, hvor den pågældende model sælges. Køber du model A1662, så kan den ikke serviceres/swappes i Europa, men det ville man umiddelbart kunne med Sprint-udgaven, da model A1723 er den samme som sælges i Europa.
     
    RasmusH, jakobv84, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Godt at vide med garantien. Vil prøve med en Sprint-telefon først. Bor i et 1800Mhz-område for 3, så ikke umuligt med de andre telefoner, hvis Sprint ikke virker.

    Igen, tak for svar.
     
  8. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg var forbi en Apple store i Houston idag. Jeg ville købe en iPhone SE A1723. Først ville de sælge mig en 1662, men det fik jeg dem snakket fra. Jeg fik så at vide at selvom jeg betalte 499usd for telefonen, så ville den være låst til Sprint. De hverken kunne eller ville hjælpe med at låse den op, men jeg var velkommen til at ringe til Sprint. Ved ikke om de har ret? Synes jeg har læst et sted at alle telefoner som betales kontant hos Apple er ulåst, men nu kan jeg ikke finde den formulering nogen steder. Nu må jeg nøjes med min klodsede og ustabile 6S et halvt år endnu, SUK!
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er der ikke nogen fortrydelsesret? Hos AT&T er der et mindre restocking fee men så kan man jo teste om det virker!
     
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Mærkeligt... og ærgeligt.

    Se hvad PeterA skriver længere oppe:

    The iPhone SE can also be purchased "SIM-free". This means no carrier SIM card is included, the iPhone SE is unlocked, and a SIM card from any supported carrier can be used. One exception is Sprint or Sprint-supported carriers, which cannot be purchased using the SIM-free option. After selecting Sprint as a carrier and paying full price at checkout, the Sprint model will arrive unlocked

    Måske det kun gælder når man køber online?
     
    Senest redigeret: 8/4/16
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jo, hos Apple Store er der 14 dage. I julemånederne (fra midt november) er der returret indtil starten af januar. Ingen fees. Ergo, gratis låne-iPhone på ferien :)

    Dog er der begrænsninger, hvis man køber telefonen med et abonnement.
     
    CHA211 og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Forsøgte lige at bestille en Sprint iPhone SE på apple.com - og såvidt jeg kan se, så skal man oprette et Sprint abonnement når man køber den - også selvom man vælger at betale hele beløbet. Det er ikke muligt at komme videre til betaling før man har oprettet sig hos Sprint. Så muligvis er telefonen ulåst (da man jo betaler hele beløbet), men som jeg ser det så skal man altså stadig købe et Sprint abonnement for at få den.

    Muligvis jeg har misforstået, men finder ihvertfald ikke en mulighed for at købe den uden at gøre det.

    Så nu må jeg overveje lidt om det skal være TMobile udgaven Sim-free.

    Nogen her, som kender et dækningskort over Sverige, som kan fortælle hvor Telenor bruger 2600Mhz båndet?
     
  13. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Det som jeg blev fortalt i butikken var; at hvis jeg købte den kontant for 499USD, så var jeg hjerteligt velkommen til det, men at jeg så ville modtage den samme æske med den samme telefon, som hvis jeg købte den med binding. Vigtigst af alt, så ville telefonen være låst til Sprint og kun Sprint ville være autoriseret til at låse den op.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Fandt nu dette:

    https://discussions.apple.com/thread/7519524?start=15&tstart=0

    Confirmed! I bought a A1723 iPhone SE from Apple store today and it is unlocked. And the apple people said that all models sold in store are unlocked unless you want to have a contact with the carrier.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  15. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Øv øv, så skulle jeg have taget chancen og købt den alligevel. Ikke så rart at finde ud at man er blevet løjet overfor i en så velrenommeret butik som Apple.
     
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er som at gå i Elgiganten. En masse råd fra sælgeren som påstår de ved en masse. Men meget sjældent at de har ret ;)

    Tror jeg prøver i juni i en butik. Hvis de har 14 dages returret, så er det vel bare at smide simkortet i mens jeg er i butikken.
     
    Senest redigeret: 11/4/16
    CHA211 og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Som skrevet ovenfor, så risikerer man ikke noget ved at prøve. Man kan købe telefonen og tage den i brug og returnere den inden for 14 dage.

    Ved ikke om det er mærkeligt, at de ikke kunne rådgive dig bedre. Dette er jo en lidt speciel problemstilling, men der burde være én i butikken, som kunne levere et korrekt svar. Og det er, at alle telefoner som sælges direkte gennem Apple til fuld pris er unlocked. Men de ansatte burde vide bedre - ikke mindst, at det ikke har noget at gøre med, at de låste telefoner leveres i den samme æske. De telefoner som er unlocked er efter sigende whitelisted i en database og betaler man fuld pris hos Apple bliver ens telefon altså whitelisted og låst op under aktiveringen. Det gør T-Mobile-udgaven eksempelvis ikke, hvis man skulle købe den hos T-Mobile direkte, men hos Apple gør den.

    Et godt sted i øvrigt at købe Apple-gear er i øvrigt i butikkerne i henholdsvis Delaware, New Hampshire, Oregon og Alaska, hvor der ikke er nogen sales tax. Sidst jeg var forbi Apple-butikken i Delaware kom der busser fuld af kinesere og købte løs. De tager et stop på turen fra New York til Washington. Jeg nåede selv at købe min 6s, inden de fik tømt lageret :)
     
    CHA211 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  18. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Skal selv køre fra Boston til Camden, Maine til sommer. Så må se om jeg kan overbevise fruen om en lille udflugt til New Hampshire nu vi er i nabolaget ;)
     
  19. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tror du får svært ved at undgå New Hampshire, hvis i kører fra Boston. Med mindre i kører over Canada :D
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Haha. Det kan du have ret i. Men om jeg får lov at tage en afstikker på vejen nordpå er en anden sag ;)
     
    RasmusH "Synes godt om" dette.

Del denne side